فروردین 31, 1403 11:01 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 راهنمای رفع 10 مشکل رایج آیفون
راهنمای رفع 10 مشکل رایج آیفون

صفر تا صد رفع 10 مشکل رایج آیفون

رفع 10 مشکل رایج آیفون/ کاربران آیفون هنگام به روز رسانی به iOS جدید، انتقال داده ها از آیفون قدیمی به جدید، جیلبریک یا راه اندازی هر برنامه جدید در دستگاه خود با انواع مختلفی از مشکلات مواجه می شوند. دلایل زیادی برای مشکلات آیفون از سخت افزار/نرم افزار مربوط به حتی برخی از باگ ها در iOS وجود دارد که فقط باید برطرف شود. در اینجا ما 10 مشکل رایج آیفون و رفع آنها را برای شما گردآوری کرده ایم.

صفحه نمایش سفید مرگ آیفون

ارتقاء ناموفق، جیلبریک یا مشکل سخت افزاری می تواند منجر به صفحه سفید مرگ آیفون شود. می توانید دستگاه را مجددا راه اندازی کنید. اگر مشکل حل نشد، آیفون خود را هارد ریست کنید (بازنشانی به تنظیمات کارخانه). اگر هارد ریست نیز جواب نداد، آیفون خود را در حالت DFU (به روز رسانی سیستم عامل دستگاه) بوت کنید.

اما به یاد داشته باشید، هم استراحت سخت و هم بوت شدن در حالت DFU تمام تنظیمات و داده های شما را در آیفون پاک می کند. اگر با وضعیتی مواجه شدید که آیفون شما روی صفحه سفید گیر کرده و پشتیبان iCloud یا iTunes ندارید، ابتدا اطلاعات کامل خود را از طریق Stellar Recovery برای آیفون بازیابی کنید. بعدی صفحه سفید آیفون را با هارد ریست یا حالت DFU اصلاح کنید.

از دست دادن اطلاعات آیفون پس از ارتقا یا جیلبریک

اغلب پس از جیلبریک آیفون یا به‌روزرسانی به نسخه جدید، تمایل دارید ویدیوها، عکس‌ها، مخاطبین و پیام‌های آیفون را از دست بدهید. اما اگر می‌خواهید نوع خاصی از داده‌ها را به‌طور انتخابی بازیابی کنید، مانند عکس‌ها یا ویدیوها یا پیام‌های چت و غیره،

Stellar Data Recovery برای آیفون بهترین نرم افزاری است که خودتان انجام می دهید. می‌توانید به‌جای بازیابی کامل از طریق iTunes/iCloud، داده‌های آیفون مورد نیاز خود را به‌طور انتخابی بازیابی کنید.

بخوانید  5 نشانه خرابی باتری لپ تاپ شارپ

رفع 10 مشکل رایج آیفون

آیفون آسیب دیده از آب

یک لیوان آب روی آیفونتان ریخته یا به طور تصادفی آن را در استخر انداخته اید! آیفون های آسیب دیده از آب ممکن است روشن شوند یا نباشند. احتمال از دست دادن اطلاعات آیفون شما نیز زیاد است. حتی اپل در گارانتی یک ساله خود خسارت مایعات را پوشش نمی دهد.

آن را با مالیدن روی حوله خشک کنید و سیم کارت را خارج کنید. آن را به برق وصل یا روشن نکنید. همچنین می توانید آن را با کیسه های سیلیکاژل به مدت دو روز نگه دارید تا خشک شود.

متاسفانه آب یا هر مایع دیگری در آیفون شما باعث از بین رفتن اطلاعات آیفون می شود. وحشت نکنید. می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها، صداها، مخاطبین و غیره از دست رفته خود را از پشتیبان‌گیری iCloud یا iTunes بازیابی کنید. اگر قادر به بازیابی از پشتیبان نیستید، از بازیابی Stellar Data برای iPhone استفاده کنید.

مشکلات عمر باتری آیفون

تخلیه سریع باتری آیفون یکی از رایج ترین مشکلات کاربران آیفون در سراسر جهان است. مشکلات عمر باتری معمولاً پس از ارتقاء iOS با آن مواجه می شوند. عملکرد ضعیف باتری آیفون را می توان از طریق تنظیم مجدد کارخانه، کنترل استفاده از برنامه هایی که باتری زیادی مصرف می کنند، مانند Uber، Google Maps، YouTube و غیره برطرف کرد. همچنین حذف نصب برنامه هایی مانند فیس بوک و یوتیوب، دسترسی به آنها اگرچه Safari می تواند به میزان قابل توجهی آیفون شما را ذخیره کند.

رفع 10 مشکل رایج آیفون

صفحه نمایش مشکی آیفون

افتادن آیفون، ریختن آب روی آن، به روز رسانی اپلیکیشن، بدافزار، سیستم عامل بد، جیلبریک و غیره می تواند دلیل سیاه شدن صفحه نمایش آیفون باشد. برای رفع مشکل، ابتدا آیفون خود را به طور کامل شارژ کنید تا مشکل باتری را رد کنید.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، آیفون خود را از طریق iTunes به تنظیمات کارخانه بازگردانید اما این نیز منجر به از دست رفتن اطلاعات آیفون می شود. اگر نسخه پشتیبان ندارید، یک Stellar Data Recovery برای آیفون در نظر بگیرید تا عکس‌ها، ویدیوها، موسیقی، پیام‌ها، چت‌ها، مخاطبین و غیره از دست رفته خود را از دستگاه بازیابی کنید.

بخوانید  مشکلات سیستم عامل گوشی ایسوس و نحوه رفع آنها

داغ شدن بیش از حد آیفون

آیا با پیام هایی مانند “آیفون قبل از اینکه بتوانید از آن استفاده کنید باید خنک شود” مواجه شده اید؟ شکایت از داغ شدن آیفون تا حد انفجار چیز جدیدی نیست. برای رفع گرمای بیش از حد آیفون، ابتدا دستگاه داغ را به محیطی خنک‌تر و دور از گرما یا نور مستقیم خورشید ببرید. قاب آیفون را بردارید، گاهی اوقات استفاده را متوقف کنید یا بهتر است چند دقیقه آن را خاموش کنید. همچنین می توانید برای رفع مشکل گرمای بیش از حد، گزینه Reset All Settings را در آیفون خود امتحان کنید. به روز رسانی به iOS جدید نیز گاهی اوقات مشکل را حل می کند.

رفع 10 مشکل رایج آیفون

خرابی رول دوربین آیفون

خرابی دوربین رول منجر به از دست دادن صدها عکس ذخیره شده در آیفون شما می شود. شما نمی توانید هیچ فعالیتی را روی عکس ها یا فیلم های موجود در دستگاه انجام دهید. بازگرداندن آیفون به تنظیمات کارخانه تنها راه رفع خرابی Camera Roll است. با این حال، بازنشانی به تنظیمات کارخانه منجر به از دست رفتن کامل عکس‌ها، ویدیوها، یادداشت‌ها، مخاطبین، پیام‌های چت و غیره می‌شود. بنابراین، قبل از رفع مشکل Camera Roll از یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. بازیابی Stellar Data Recovery برای آیفون تنها راه حلی برای بازگرداندن اطلاعات از دست رفته است.

خطای iTunes 3194

هنگام تلاش برای بازیابی یا ارتقای آیفون خود با ارور iTunes 3194 مواجه می شوید. این می تواند به دلیل نسخه سیستم عامل اشتباه باشد، نسخه iOS که نصب می کنید مورد تایید اپل نیست یا از یک ابزار جیلبریک برای ارتقای آیفون استفاده می کنید.

با این حال، با ایجاد تغییرات در فایل های میزبان سیستم شما می توان این مشکل را برطرف کرد. همچنین می توانید برای رفع خطای iTunes 3194 ریست فکتوری انجام دهید. در صورت از بین رفتن اطلاعات و عدم وجود نسخه پشتیبان از Stellar Data Recovery برای آیفون کمک بگیرید تا تمام اطلاعات از دست رفته را بازیابی کنید.

بخوانید  دلایل خاموشی ناگهانی گوشی های آیفون

رمز عبور آیفون را فراموش کرده اید یا آیفون غیرفعال است

بله، می توانید رمز عبور آیفون خود را فراموش کنید. در نتیجه چندین تلاش برای باز کردن قفل دستگاه خود انجام می دهید. آیفون شما بعد از 5، 15، 20 دقیقه و غیره، با درخواست برای امتحان مجدد غیرفعال می شود. برای باز کردن قفل آیفون غیرفعال خود، دستگاه را ریست کنید و یک رمز عبور جدید تنظیم کنید. رمز عبور قدیمی را با بازگردانی آیفون از طریق iTunes یا iCloud پاک کنید. همچنین می توانید از حالت ریکاوری برای تعمیر آیفون غیرفعال شده استفاده کنید.

فرآیند تعمیر آیفون غیرفعال منجر به از دست دادن کامل داده‌ها از جمله تمام رمزهای عبور، عکس‌ها، ویدیوها، موسیقی، نشانک‌های سافاری، مخاطبین، برنامه‌ها، رول دوربین، چت‌ها و غیره می‌شود. بنابراین، تمام اطلاعات را از پشتیبان iCloud بازیابی کنید یا از نرم‌افزار بازیابی آیفون قبل از آن استفاده کنید.

آیفون روی لوگوی اپل گیر کرده است

دلایل مختلفی برای گیر کردن آیفون شما روی لوگوی اپل وجود دارد، مانند جیلبریک آیفون، آپدیت ناموفق iOS، هنگام بازیابی اطلاعات از نسخه پشتیبان، مشکلات سخت افزاری، حذف برخی از فایل های iOS و غیره.

می توانید با راه اندازی مجدد آیفون، انجام هارد ریست یا قرار دادن دستگاه در حالت ریکاوری مشکل را برطرف کنید. به یاد داشته باشید که هارد ریست منجر به از دست رفتن کامل اطلاعات از آیفون شما می شود. می توانید اطلاعات از دست رفته را از پشتیبان بازیابی کنید، در غیر این صورت به یک راه حل بازیابی اطلاعات آیفون پناه ببرید.

آزادسازی فضای ذخیره سازی گوشی آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *