فروردین 9, 1403 8:59 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 راهنمای شارژ سریع بی سیم گوشی آیفون
راهنمای شارژ سریع بی سیم گوشی آیفون

همه چیز درباره اصول شارژ سریع بی سیم گوشی آیفون

در این مقاله از نمایندگی ایران سرویس قصد داریم صفر تا صد شارژ سریع بی سیم گوشی آیفون را به شما آموزش دهیم. شارژ سریع یکی از ویژگی های ضروری در گوشی دل امروزی است. باتری‌های ما را در طول یک روز شلوغ شارژ نگه می‌دارد و ما را در عرض چند دقیقه به کار بازمی‌گرداند. با این حال، استانداردهای مختلفی از شرکت های مختلف وجود دارد و سرعت شارژ اغلب به کابل ها و شارژرها بستگی دارد. همه اینها می تواند کمی گیج کننده باشد، بنابراین ما اینجا هستیم تا آن را درک کنیم. اگر می‌خواهید بدانید که این فناوری چگونه کار می‌کند و همه استانداردهای رایج شارژ سریع چگونه با هم مقایسه می‌شوند، در ادامه صحبت کنید.

 شارژ سریع بی سیم گوشی آیفون

چگونه می توان باتری را سریع شارژ کرد؟

قبل از پرداختن به استانداردهای شارژ سریع، بیایید به برخی از اصول اولیه شارژ باتری ها بپردازیم. مانند همه دستگاه های الکترونیکی، باتری ها با ولتاژ خاصی کار می کنند و می توانند مقدار مشخصی جریان را وارد و خروجی کنند. بیشتر هر دو به معنای قدرت بیشتر و در نتیجه شارژ سریعتر است. با این حال، باتری ها دارای محدودیت های عملیاتی بسیار سختگیرانه ای هستند، به ویژه در مورد ولتاژ، که برای شارژ ایمن آنها باید رعایت شود.

بخوانید  5 علت اصلی خرابی یو پی اس

شارژ سریع باتری فقط به معنای پرتاب ولتاژ و جریان تا حد ممکن به باتری نیست. در عوض، شارژ باتری به دو فاز مجزا تقسیم می شود – جریان ثابت و ولتاژ ثابت. نمودار زیر نشان می دهد که چگونه ولتاژ در طول شارژ تغییر می کند و چگونه بر مقدار جریانی که می تواند به باتری منتقل شود تأثیر می گذارد.

فن‌آوری‌های شارژ سریع از فاز جریان ثابت با پمپاژ هرچه بیشتر جریان به باتری قبل از رسیدن به حداکثر ولتاژ خود استفاده می‌کنند. بنابراین، فن‌آوری‌های شارژ سریع زمانی مؤثر هستند که باتری شما کمتر از 50 درصد پر باشد، اما پس از عبور باتری از 80 درصد، تأثیر کاهشی بر زمان شارژ دارد. در ضمن، شارژ جریان ثابت کمترین مضرترین دوره برای سلامت طولانی مدت باتری است. ولتاژ ثابت بالاتر، همراه با گرما، برای عمر باتری مضرتر است.

تعدادی تکنیک وجود دارد که سازندگان می توانند از آنها برای افزایش قابلیت جابجایی فعلی باتری های خود برای بهبود زمان شارژ استفاده کنند. برای مثال، باتری‌های گران‌تر ممکن است با نرخ C بالاتر و مواد جدید برای مقاومت در برابر جریان‌ها و دمای بالاتر عرضه شوند. باتری های دارای زبانه های مولتی آند و کاتد می توانند مقاومت داخلی باتری را کاهش داده و جریان آن را افزایش دهند. باتری‌های دو سلولی جریان را به دو باتری به صورت موازی تقسیم می‌کنند تا ظاهری سریع‌تر شارژ کنند.

بخوانید  رفع خطای iTunes 3194 هنگام بازیابی آیفون و آیپد

بهینه‌سازی زمان شارژ باتری اکنون شامل نظارت بر ولتاژ و جریان و بهینه‌سازی الگوریتم‌ها نیز می‌شود. همراه با دما، این داده‌ها را می‌توان به شارژرهای هوشمند برای بهینه‌سازی انتقال انرژی به دستگاهی مانند تلفن هوشمندتان بازگرداند. این مذاکره قدرت جایی است که استانداردهای شارژ سریع، که در زیر به آنها اشاره شده است، وارد عمل می شوند.

مروری بر استانداردهای شارژ سریع

اکنون که می دانیم شارژ سریع چگونه کار می کند، بیایید به استانداردهای مختلف موجود در گوشی دل های هوشمند و سایر گجت ها نگاه کنیم.

تحویل برق USB

USB Power Delivery (USB PD) مشخصات رسمی شارژ سریع است که توسط USB-IF در سال 2012 منتشر شد. از سال 2020، USB PD به رایج‌ترین استاندارد شارژ پشتیبانی شده در صنعت گوشی دل‌های هوشمند تبدیل شده است. اگرچه تعداد زیادی از تلفن‌ها هنوز استانداردهای اختصاصی سریع‌تری دارند، اکثر تلفن‌های امروزی از USB PD روی پورت USB-C خود پشتیبانی می‌کنند.

مانند تمام استانداردهای شارژ سریع، USB PD یک پروتکل داده را برای برقراری ارتباط بین شارژر و تلفن پیاده سازی می کند. با این کار حداکثر توان قابل تحمل هم برای شارژر و هم برای گوشی دل تعیین می شود. USB PD قدرت را از 0.5 وات تا 100 وات کاهش می دهد.

بخوانید  علت کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ

تلفن های هوشمند معمولاً از حدود 18 تا 25 وات برق برای شارژ با USB PD استفاده می کنند. این استاندارد همچنین از برق دو جهته پشتیبانی می کند و گوشی دل شما را قادر می سازد تا سایر لوازم جانبی را شارژ کند. گوشی دل‌های هوشمندی که از USB PD استفاده می‌کنند عبارتند از Apple iPhone 12 و Google Pixel 5.

آخرین استاندارد USB PD همچنین شامل نسخه اختیاری منبع تغذیه قابل برنامه ریزی (USB PD PPS) است. این کنترل ولتاژ انعطاف پذیرتری را در مراحل 20 میلی ولت معرفی می کند و آن را برای شارژ سریع بهینه بسیار مفیدتر می کند. سری گلکسی اس 21 سامسونگ نمونه ای از گوشی دل های شارژ سریع با استفاده از USB PD PPS است.

پیشنهاد مطالعه: همه چیز درباره مشکلات گوشی آیفون 13

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *