فروردین 10, 1403 1:12 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 راهکارهای رفع مشکل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسر
راهکارهای رفع مشکل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسر

همه چیز درباره کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسر

کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ / صفحه کلید لپ تاپ ایسر شما کار نمی کند؟ نگران نباش این یک مشکل رایج است و می توانید به راحتی مشکل کار نکردن صفحه کلید را در لپ تاپ ایسر برطرف کنید. خواه با مشکلی مانند پاسخ ندادن کیبورد، شناسایی نشدن صفحه کلید توسط ویندوز یا برخی از کلیدها کار نمی‌کنید، می‌توانید با روش‌های موجود در این مقاله مشکل خود را حل کنید.

کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ

چگونه صفحه کلید ایسر را در لپ تاپ تعمیر کنم؟

در اینجا راه حل هایی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. شما نباید همه آنها را امتحان کنید. فقط هر کدام را به نوبت امتحان کنید تا همه چیز دوباره کار کند.

راه حل 1: صفحه کلید لپ تاپ خود را دوباره فعال کنید

صفحه کلید لپ تاپ ایسر شما ممکن است به طور تصادفی غیرفعال شده باشد، و به همین دلیل است که صفحه کلید لپ تاپ ایسر شما اصلا پاسخ نمی دهد یا تایپ نمی کند. بنابراین باید صفحه کلید لپ تاپ خود را دوباره فعال کنید تا مشکل برطرف شود.

روش فعال کردن صفحه کلید لپ تاپ ایسر ممکن است در مدل های مختلف لپ تاپ متفاوت باشد، بنابراین اگر مطمئن نیستید که چگونه صفحه کلید لپ تاپ خود را فعال کنید، می توانید با سازنده خود مشورت کنید. به عنوان مثال، بسیاری از افراد می توانند کلید Shift را برای حدود 10 ثانیه فشار داده و نگه دارند تا صفحه کلید دوباره فعال شود.

یا می توانید برای فعال کردن صفحه کلید لپ تاپ ایسر خود به Device Manager بروید:

بخوانید  نحوه رفع مشکل برنامه پیام‌های هواوی پی 30

1) ابتدا می توانید کنترل پنل را در رایانه خود باز کنید.

می توانید روی دکمه Start روی دسکتاپ خود کلیک کنید، سپس باید Control Panel را در لیست مشاهده کنید. در نسخه های جدیدتر ویندوز 10، کنترل پنل ممکن است از دکمه Start حذف شود، اما می توانید از Cortana استفاده کنید: روی Cortana کلیک کنید و بگویید Device Manager، سپس می توانید مستقیما Device Manager را باز کنید.

2) برای مشاهده تمام آیتم های کنترل پنل، روی مشاهده با نمادهای کوچک یا مشاهده با نمادهای بزرگ کلیک کنید.

3) روی Device Manager کلیک کنید تا باز شود.

4) روی صفحه کلید دوبار کلیک کنید تا آن را بزرگ کنید.

5) اگر نماد فلش را در کنار صفحه کلید خود مشاهده کردید، روی صفحه کلید خود کلیک راست کرده و گزینه Enable device را انتخاب کنید تا صفحه کلید لپ تاپ شما فعال شود.

6) صفحه کلید لپ تاپ ایسر خود را دوباره امتحان کنید تا ببینید اکنون کار می کند یا خیر.

اگر صفحه کلید شما اکنون کار می کند، پس مشکل صفحه کلید لپ تاپ خود را پیدا کرده و رفع کرده اید. اگر نه، نگران نباشید. ما راه حل های دیگری برای امتحان داریم.

راه حل 2: درایور صفحه کلید را حذف کنید

درایور نادرست یا خراب می تواند باعث مشکل صفحه کلید لپ تاپ شما شود. می توانید درایور صفحه کلید خود را دوباره نصب کنید. باید این کار را در Device Manager انجام دهید.

اگر فقط برخی از کلیدها کار نمی کنند، می توانید devmgmt.msc را در کادر Run اجرا کنید تا مستقیماً Device Manager باز شود. اگر هیچ یک از کلیدها کار نمی کند، نگران نباشید، می توانید مراحل زیر را برای باز کردن آن امتحان کنید.

بخوانید  تعویض درایو Bluray SATA اینترنال Mac Pro (اوایل 2008)

1) ابتدا می توانید کنترل پنل را در رایانه خود باز کنید.

می توانید روی دکمه Start روی دسکتاپ خود کلیک کنید، سپس باید Control Panel را در لیست مشاهده کنید. در نسخه های جدیدتر ویندوز 10، کنترل پنل ممکن است از دکمه Start حذف شود، اما می توانید از Cortana استفاده کنید: روی Cortana کلیک کنید و بگویید Device Manager، سپس می توانید مستقیما Device Manager را باز کنید.

2) برای مشاهده تمام آیتم های کنترل پنل، روی مشاهده با نمادهای کوچک یا مشاهده با نمادهای بزرگ کلیک کنید.

3) روی Device Manager کلیک کنید تا باز شود.

4) روی Keyboards دوبار کلیک کنید تا آن را بزرگ کنید و روی صفحه کلید خود راست کلیک کنید، سپس Uninstall device را انتخاب کنید.

5) حذف نصب را تایید کنید.

6) پس از حذف، لپ تاپ ایسر را مجددا راه اندازی کنید و ویندوز شما درایور دستگاه را به طور خودکار برای شما نصب می کند. سپس بررسی کنید که آیا صفحه کلید شما اکنون کار می کند یا خیر.

راه حل 3: درایور صفحه کلید خود را به روز کنید

گم شدن یا قدیمی بودن درایور صفحه کلید همچنین می تواند منجر به مشکل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسر شود، بنابراین می توانید صفحه کلید لپ تاپ خود را برای رفع مشکل به روز کنید.

می توانید آخرین نسخه درایور صفحه کلید خود را به صورت دستی از سازنده کیبورد دانلود کرده و در لپ تاپ ویندوز خود نصب کنید. این نیاز به زمان و مهارت های کامپیوتری دارد.

بخوانید  دلایل هنگ کردن گوشی

اگر وقت یا حوصله ندارید، می توانید این کار را به طور خودکار با Driver Easy انجام دهید.

Driver Easy به طور خودکار سیستم شما را شناسایی می کند و درایورهای صحیح را برای آن پیدا می کند. نیازی نیست دقیقاً بدانید رایانه شما در حال اجرا است، نیازی به خطر دانلود و نصب درایور اشتباه ندارید و نیازی به آن ندارید. نگران اشتباه در هنگام نصب باشید.

می‌توانید درایورهای خود را به‌طور خودکار با نسخه رایگان یا Pro Driver Easy به‌روزرسانی کنید. اما با نسخه Pro، فقط 2 کلیک طول می کشد (و از پشتیبانی کامل و 30 روز ضمانت بازگشت پول برخوردار خواهید شد).

1) Driver Easy را دانلود و نصب کنید.

2) Driver Easy را اجرا کنید و روی دکمه Scan Now کلیک کنید. سپس Driver Easy کامپیوتر شما را اسکن می کند و درایورهای مشکل را شناسایی می کند.

3) برای دانلود و نصب خودکار نسخه صحیح درایور، روی دکمه Update در کنار نام دستگاه صفحه کلید پرچمدار کلیک کنید (می توانید این کار را با نسخه رایگان انجام دهید).

یا روی Update All کلیک کنید تا به طور خودکار نسخه صحیح تمام درایورهایی که گم شده یا قدیمی هستند را روی سیستم شما دانلود و نصب کنید. (این به نسخه حرفه ای نیاز دارد – وقتی روی Update All کلیک می کنید، از شما خواسته می شود که آن را ارتقا دهید.)

4) رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا اعمال شود.

حالا صفحه کلید خود را دوباره امتحان کنید تا ببینید کار می کند یا خیر.

پیشنهاد مطالعه: دلایل کندی لپ تاپ ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *