اردیبهشت 6, 1403 4:15 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 راه اندازی مایکروویو خالی
راه اندازی مایکروویو خالی

آیا راه اندازی مایکروویو خالی آن را خراب می کند؟

مایکروویوها از امواج رادیویی با فرکانس بالا برای پختن غذا بسیار سریعتر از روش های معمولی پخت و پز استفاده می کنند. در حالی که مایکروویو می تواند برای کسانی که به دنبال سرعت بخشیدن به زمان پخت و پز هستند مفید باشد، روش منحصر به فرد آنها برای گرم کردن غذا نیز محدودیت هایی دارد. به عنوان مثال، راه اندازی مایکروویو بدون هیچ چیزی به مایکروویو آسیب می رساند.

در حال اجرا در حالت خالی

مایکروویو از یک لوله مگنترون برای ایجاد امواج رادیویی الکترومغناطیسی (که بیشتر به عنوان امواج مایکروویو شناخته می شود) استفاده می کند که غذای شما را می پزد. این امواج باعث ارتعاش مولکول‌ های آب در غذا می‌ شود که اصطکاک در غذا ایجاد می‌کند و سپس به گرما تبدیل می ‌شود.

هنگامی که یک مایکروویو بدون هیچ چیزی داخل آن کار می کند، یا اگر یک مورد حاوی مولکول آب نباشد، امواج مایکروویو در دستگاه به سمت مگنترون هدایت می شوند. هنگامی که مگنترون شروع به جذب امواج مایکروویو می کند که تولید می کند، ممکن است آسیب ببیند.

بدون مگنترون، بدون مایکروویو

از آنجایی که کار کردن مایکروویو بدون چیزی داخل آن ممکن است به مگنترون آسیب برساند، توصیه می شود همیشه از این کار اجتناب کنید. بدون مگنترون، مایکروویو شما دیگر غذای شما را به درستی گرم نمی کند، اگر اصلا آن را گرم کند. هنگامی که مگنترون می شکند، باید مایکروویو خود را تعمیر یا تعویض کنید.

بخوانید  آموزش شارژ صحیح گوشی آیفون

لطفا صبر کنید

اگر مایکروویو خود را در حالی که تنها چند ثانیه خالی است روشن کنید، احتمالاً خوب می شود. انجام این کار به ویژه در برخی از مدل ‌هایی که به محض بسته شدن در شروع به کار می‌ کنند، اگر زمان باقی مانده باشد، آسان است. اگر مگنترون آسیب ببیند، احتمالاً قبل از اینکه آسیب واقعی رخ دهد، بوی سوختگی خفیفی را متوجه خواهید شد. مدت زمانی که مایکروویو می تواند در حالت خالی کار کند قبل از اینکه آسیب ببیند، بسته به دستگاه متفاوت است و ممکن است گاهی تنها پس از چند ثانیه اتفاق بیفتد، اما گاهی اوقات به پنج دقیقه می رسد.

اگر مطمئن نیستید که مایکروویو شما آسیب دیده است، می توانید آن را با قرار دادن ظرف مخصوص مایکروویو حاوی آب در داخل آن و سپس روشن کردن آن برای یک دقیقه تست کنید. اگر آب داغ نباشد، مایکروویو آسیب دیده است. اگر مایکروویو هنوز گرم می شود، آسیب ندیده است و همچنان می توان با خیال راحت از آن استفاده کرد.

چه چیزی را از مایکروویو خود دور نگه دارید

هرگز غذاهایی را که حاوی آب کم یا بدون آب هستند، در مایکروویو خشک نکنید، زیرا کمبود رطوبت مشابه خشک کردن مایکروویو است. همچنین هرگز فلز را در مایکروویو قرار ندهید زیرا فلز امواج رادیویی را منعکس و پراکنده می کند و باری ایجاد می کند که به نوبه خود امواج رادیویی خود را ایجاد می کند که سپس با امواج اصلی تداخل پیدا می کند.

بخوانید  نحوه روشن کردن حالت ایمن در اندروید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *