فروردین 28, 1403 4:10 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 راه هایی برای خنک نگه داشتن لپ تاپ ایسر
راه هایی برای خنک نگه داشتن لپ تاپ ایسر

صفر تا صد خنک نگه داشتن لپ تاپ ایسر

آیا تاکنون با شرایط خنک نگه داشتن لپ تاپ ایسر با رعایت این توصیه ها می توانید حرارت داخل لپ تاپ ایسر خود را کاهش داده و طول عمر آن را افزایش دهید.

خنک نگه داشتن لپ تاپ ایسر

 مطمئن شوید که روی یک سطح سخت صاف است

مناطق گرمتر زیر لپ تاپ ایسر وقتی با هوا احاطه شده باشد به جای پتو یا لباس، بهتر خنک می شود. نگه داشتن لپ تاپ ایسر خود بر روی یک سطح سخت صاف به جریان هوا در ورودی ها و خروجی های خنک کننده کمک می کند.

سیستم خنک‌کننده معمولاً متکی به فن(های) دمنده‌ای است که هوا را از طریق دریچه به داخل می‌کشد، سپس هیت سینک را خنک می‌کند و هوای گرم از خروجی یا دریچه خروجی خروجی می‌رود. اگر هر یک از آن دریچه ها مسدود شود، قابلیت خنک کنندگی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

 از خنک کننده لپ تاپ ایسر استفاده کنید

این یک راه بسیار موثر برای خنک نگه داشتن لپ تاپ ایسر شما برای یک محصول کم هزینه است. اگر از لپ تاپ ایسر خود برای بازی استفاده می کنید، خنک کننده ای می خواهید که عملکرد خوبی داشته باشد. به احتمال زیاد دارای چندین فن خنک کننده خواهد بود.

خنک‌کننده‌های لپ‌تاپ ایسر موجود می‌توانند به خوبی با استفاده بر روی تخت کنار بیایند. به این ترتیب، شما محدود به استفاده از لپ تاپ ایسر خود بر روی یک سطح صاف سخت نیستید.

با اکثر پدهای خنک کننده لپ تاپ ایسر، می توانید بسته به سطح استفاده خود انتخاب کنید که فن های خنک کننده را روشن کنید یا نه.

اگر یک روز گرم است یا اگر می خواهید با لپ تاپ ایسر خود بازی کنید، فعال کردن فن های خنک کننده به خنک تر نگه داشتن لپ تاپ ایسر شما کمک می کند.

 مطمئن شوید که مسیرهای هوا و فن(ها) تمیز هستند

در طی چند ماه، گرد و غبار در سیستم خنک کننده شروع به جمع شدن می کند. این به طور کلی ماهیت خنک کننده است. رایانه های رومیزی نیز باید تمیز شوند و می توان اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از ورود گرد و غبار انجام داد. اما با یک لپ تاپ ایسر، شما تا حد زیادی با طراحی سیستم خنک کننده گیر کرده اید، و افزودن فیلترها یک گزینه نیست.

بخوانید  6 روش برای نگهداری صحیح پرینتر HP اداری

تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ ایسر شما یا هر ساله توسط یک متخصص سرویس می شود یا می توانید خودتان سعی کنید سیستم خنک کننده را تمیز کنید.

اگر به گزینه دوم علاقه دارید، یا به یک کمپرسور هوا یا یک قوطی هوای فشرده نیاز دارید. هوا را به هر دریچه ای که می توانید ببینید، باد کنید تا زمانی که دیگر غباری از سوراخ ها یا دریچه ها خارج نشود.

اگرچه توصیه می‌شود این کار را به صورت حرفه‌ای انجام دهید، اما این روش می‌تواند به اندازه کافی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ‌تاپ ایسر در اثر گرفتگی دریچه‌ها، فن‌ها یا هیت سینک‌ها موثر باشد.

 سعی کنید از تابش مستقیم نور خورشید به آن خودداری کنید

خواه از آن استفاده می کنید یا نه، سعی کنید لپ تاپ ایسر خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. قطعات پلاستیکی کوچکی در داخل آن وجود دارد که ممکن است در اثر گرمای بیش از حد تاب بخورد.

اگر از لپ تاپ ایسر خود در زیر نور خورشید استفاده می کنید، دمای داخلی آن را افزایش می دهد. اگر ساعت ها به این ترتیب به کار خود ادامه دهد، می تواند طول عمر قطعات خاصی را در داخل آن کاهش دهد.

در صورت تاب برداشتن برخی از قطعات پلاستیکی، نگهداری لپ‌تاپ ایسر در ماشین داغ نیز می‌تواند باعث آسیب شود.

 مطمئن شوید که فن(های) لپ تاپ ایسر کار می کنند

اگر از لپ‌تاپ ایسر خود استفاده می‌کنید و متوجه سکوت مطلق (بدون صدای فن) می‌شوید، آن را خاموش کنید و یک متخصص نگاهی به آن بیندازید.

بخوانید  رفع مشکلات تخلیه باتری گوشی های اندروید

این به این معنی است که فن خنک کننده یا آسیب دیده است یا نقص دیگری باعث می شود که فن شما به بالا نچرخد. این می تواند به لپ تاپ ایسر شما آسیب برساند و باید در اسرع وقت بررسی شود.

اگر صدای تق تق از طرف فن(های) خود می شنوید، به این معنی است که فن(ها) فرسوده شده اند و نیاز به تعویض دارند. به دلیل ماهیت ظریف و فشرده تمام قطعات داخلی، مگر اینکه تجربه تعمیر لپ تاپ ایسر را داشته باشید، از یک متخصص حرفه ای آنها را تعویض کنید.

 از نرم افزار برای نظارت بر دما و فن ها استفاده کنید

با نصب نرم افزاری که می تواند دمای اجزای لپ تاپ ایسر خود را به شما اطلاع دهد، می توانید به راحتی مراقب دمای قطعات مهم باشید.

بسته های نرم افزاری متعددی وجود دارد که سرعت فن را کنترل می کند و همچنین اطلاعات دما را در اختیار شما قرار می دهد. در برخی از برنامه ها، می توانید پروفایل های سرعت فن را بر اساس دمای قطعات سخت افزاری تنظیم کنید.

به این ترتیب، همچنین می‌توانید با مشاهده افزایش سرعت فن با داغ‌تر شدن سخت‌افزار داخلی، مطمئن شوید که فن (ها) کار خود را انجام می‌دهند.

 آیا سخت افزار توانایی کافی دارد؟

داشتن سخت افزار قدیمی با سیستم عامل و نرم افزار مدرن می تواند مشکل ساز باشد. اگر سخت‌افزار لپ‌تاپ ایسر قدیمی باشد، تلاش برای انجام کارهای اساسی یکدست خواهد بود. این به طور اجتناب ناپذیر دمای لپ تاپ ایسر را افزایش می دهد. CPU به سختی کار می‌کند تا به‌روز بماند و همچنین از انرژی زیادی از باتری برای حفظ عملکرد خود استفاده می‌کند.

در این مرحله، هیچ ترفندی برای دور زدن مشکل وجود ندارد. لپ تاپ ایسر جدید تنها راه نجات است. کارت گرافیک خارجی گزینه ای برای گیمرهایی است که پردازنده گرافیکی داخلی آنها مطابق با مشخصات نیست.

بخوانید  خرابی صفحه کلید لپ تاپ msi

اگرچه، بسته به شرایط شما، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به سادگی لپ تاپ ایسر را جایگزین کنید، اما از آنجایی که قابل حمل بودن تحت تأثیر قرار می گیرد و هزینه راه اندازی کارت گرافیک خارجی در نظر گرفته می شود.

 تنظیمات بایوس را بررسی کنید

مطمئن شوید که هیچ تنظیماتی وجود ندارد که مانع از عملکرد فن شما به شکلی که باید باشد. بررسی کنید که تنظیمات کنترل فن خیلی محافظه کارانه تنظیم نشده باشد، که می تواند لپ تاپ ایسر شما را در دمای بسیار بالاتر از آنچه که باید کار کند.

 آن را با تعداد زیادی برنامه به طور همزمان بارگذاری نکنید

سعی کنید تعداد برنامه های در حال اجرا را به حداقل برسانید. اگر روی یک برنامه کار می‌کنید و کاری را انجام می‌دهید، به جای کوچک کردن آن، آن را ببندید.

این همچنین منابع لپ تاپ ایسر شما را برای ارائه عملکرد بهتر به چیزی که در حال حاضر به جای آن استفاده می کنید آزاد می کند.

تعداد برگه های باز در مرورگر خود را به حداقل برسانید. از حافظه کمتری استفاده می‌کند و لپ‌تاپ ایسر شما را قادر می‌سازد تا کمی راحت‌تر با چیزهای دیگر مقابله کند.

 تنظیمات برق را بررسی کنید

در ویندوز، چند تنظیم مدیریت انرژی می تواند به خنک تر نگه داشتن لپ تاپ ایسر شما کمک کند.

  • تنظیمات طرح برق را به متعادل تغییر دهید.
  • سیاست خنک کننده سیستم را از Plugged به Active تغییر دهید.

این به خنک‌تر نگه داشتن لپ‌تاپ ایسر شما کمک می‌کند و با کاهش قدرت برخی از اجزای داخلی در زمانی که از پتانسیل بالاتر استفاده نمی‌شوند، استفاده می‌شود.

آیا می دانید: دلایل کندی لپ تاپ ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *