اردیبهشت 5, 1403 2:26 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رایج ترین مشکلات گوشی Huawei P20 Pro
رایج ترین مشکلات گوشی Huawei P20 Pro

راهکارهای رفع مشکلات گوشی  Huawei P20 Pro

مشکلات گوشی Huawei P20 Pro / شاید در حال حاضر این گوشی قدیمی‌تر باشد، اما Huawei P20 Pro هنوز هم مطمئناً تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این دوربین دارای طراحی چشم نواز، باتری با دوام طولانی است و همچنان یکی از بهترین دوربین هایی است که تا به حال در گوشی های هوشمند با آن مواجه شده ایم. اما به همان اندازه که چشمگیر است، این گوشی بی نقص نیست، و ما فقط در مورد این واقعیت صحبت نمی کنیم که در ایالات متحده به فروش نمی رسد.

فروشگاه Play و سایر برنامه های Google ناپدید شده اند

هواوی پی 20 پرو به عنوان یک گوشی پرچمدار، تا چند سال پس از عرضه، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری متعددی را دریافت کرد. EMUI 9.1 (تحت اندروید 10) در آن گنجانده شده است، اما بسیاری از کاربران ممکن است آرزو کنند که اینطور نبود. برخی متوجه شده‌اند که فروشگاه Google Play از دستگاه‌هایشان ناپدید شده و ظاهراً از دید پنهان مانده است.

مشکل این است که این یک باگ نیست. به دلیل مشکلات مداوم هواوی با ایالات متحده، هواوی مجاز به استفاده از خدمات Google نیست – به این معنی که فروشگاه Play، نقشه گوگل و هیچ یک از خدمات دیگر Google وجود ندارد.

متأسفانه، این بدان معنی است که هیچ راه حلی برای این مشکل خاص وجود ندارد، زیرا این یک باگ یا مشکلی نیست که بتوان آن را برطرف کرد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما به برنامه های جدید دسترسی ندارید. گالری اپلیکیشن خود هوآوی ممکن است به اندازه فروشگاه Google Play بزرگ نباشد، اما به اندازه کافی موارد دلخواه را در خود جای داده است که نباید زیاد Play Store را از دست بدهید.

مشکلات گوشی Huawei P20 Pro

سنسور اثر انگشت کار نمی کند

تعداد کمی از افراد متوجه شده اند که حسگر اثر انگشت در P20 Pro آنها از کار افتاده است. ما موضوعات مربوط به این مشکل را در انجمن توسعه دهندگان XDA و Reddit، در میان جاهای دیگر، دیده‌ایم. برای اکثر مردم، به نظر می رسد که پاسخگو نیست، اما دیگران همچنین به گرم شدن سنسور و غیرقابل دسترس شدن گزینه های حسگر اثر انگشت در منوی تنظیمات اشاره کرده اند.

بخوانید  جلوگیری از پژواک صوتی PlayStation 5

اصلاحات احتمالی

  • سعی کنید به تنظیمات > امنیت و حریم خصوصی > شناسه اثر انگشت بروید. باید پین خود را وارد کنید و سپس می توانید یک اثر انگشت جدید اضافه کنید.
  • اگر نمی‌توانید به تنظیمات دسترسی پیدا کنید، بازنشانی کارخانه‌ای را امتحان کنید، اما مطمئن شوید که ابتدا از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا گوشی شما را به طور کامل پاک می‌کند. پس از پشتیبان‌گیری، به Settings > System > Reset > Factory data Reset > Reset phone > Reset phone بروید.
  • اگر بعد از بازنشانی کارخانه ای مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است مشکل سخت افزاری باشد. برای پرس و جو در مورد تعمیر یا تعویض باید با شرکت مخابراتی، خرده‌فروش یا Huawei تماس بگیرید.

اعلان‌های فشاری کار نمی‌کنند

چند نفر با اعلان‌های فشاری، چه پیام جدیدی از واتس‌اپ یا یک ایمیل دریافتی از Outlook، با مشکل مواجه شده‌اند که آنطور که باید کار نمی‌کند. هنگامی که P20 Pro در حالت آماده به کار است، با صفحه نمایش خاموش، به نظر می رسد که اعلان ها متوقف می شوند و پس از برداشتن و باز کردن مجدد قفل گوشی، اعلان ها به داخل آن سرازیر می شوند. یک موضوع در مورد آن در انجمن توسعه دهندگان XDA وجود دارد. این احتمالاً به دلیل تنظیمات روی P20 Pro شما است و رفع آن آسان است.

اصلاحات احتمالی

  • با رفتن به Settings > Battery > More (نماد چرخ دنده در بالا سمت راست) شروع کنید و مطمئن شوید که Keep Wi-Fi on روی Always تنظیم شده باشد و Keep Mobile data on روشن باشد.
  • به تنظیمات > برنامه‌ها و اعلان‌ها > برنامه‌ها > تنظیمات > دسترسی ویژه > بهینه‌سازی باتری را نادیده بگیرید و هر برنامه‌ای را که با آن مشکل دارید انتخاب کنید.
  • به تنظیمات > باتری > راه‌اندازی برنامه بروید و برنامه‌هایی را که با آنها مشکل دارید تغییر دهید تا مدیریت دستی داشته باشید.
  • به تنظیمات > بی‌سیم و شبکه‌ها > داده تلفن همراه یا استفاده از داده نگاه کنید و مطمئن شوید که Data Saver خاموش است.
  • هوآوی همچنین چندین راه حل دارد که می توانید امتحان کنید.

راه اندازی مجدد تصادفی

چند موضوع در انجمن توسعه دهندگان XDA وجود دارد که به راه اندازی مجدد بدون درخواست اشاره می کند. برای یک نفر، این اتفاق به طور مکرر در برنامه گالری رخ می داد، اما برای دیگران، به نظر می رسد زمانی که اتفاق می افتد کمی تصادفی تر است. P20 Pro به طور ناگهانی خاموش می شود و بدون هیچ دلیل ظاهری خود را دوباره راه اندازی می کند. این مشکلی است که ما هر از گاهی در بسیاری از گوشی های مختلف دیده ایم.

بخوانید  ترفند Tasker خودکارسازی تبلت ایسوس

اصلاحات احتمالی

  • برای شروع، پارتیشن کش را پاک کنید. Huawei P20 Pro خود را با نگه داشتن کلید پاور و سپس زدن خاموش کردن خاموش کنید. پس از خاموش شدن، کلیدهای پاور و افزایش صدا را همزمان نگه دارید تا لوگوی هواوی را ببینید. سپس کلید روشن/خاموش را رها کنید، اما کلید افزایش صدا را نگه دارید تا زمانی که EMUI را روی صفحه ببینید. می توانید از کاهش صدا برای برجسته کردن پارتیشن پاک کردن کش و کلید پاور برای انتخاب آن استفاده کنید. وقتی کار تمام شد، از Volume up برای برجسته کردن Reboot system و کلید Power برای انتخاب آن استفاده کنید.
  • اگر مشکل راه‌اندازی مجدد پس از این نیز ادامه داشت، حدس می‌زنیم که یک برنامه یا تنظیمات مقصر هستند. ساده ترین راه برای آزمایش این فرضیه ریست فکتوری گوشی است. ابتدا از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه کنید، سپس به Settings > System > Reset > Factory data reset > Reset phone > Reset phone بروید. پس از اتمام، سعی کنید به جای بازیابی نسخه پشتیبان، تلفن خود را به عنوان جدید تنظیم کنید و آزمایش کنید تا ببینید آیا مشکل راه اندازی مجدد بازمی گردد یا خیر. اگر اینطور نیست، می‌توانید نصب مجدد برنامه‌ها را به صورت انتخابی شروع کنید و مراقب عود مشکل راه‌اندازی مجدد باشید.
  • اگر بازنشانی کارخانه‌ای انجام دهید و Huawei P20 Pro را به‌عنوان جدید تنظیم کنید و همچنان به طور غیرمنتظره‌ای راه‌اندازی مجدد شود، وقت آن است که با Huawei، شرکت مخابراتی یا خرده‌فروش خود تماس بگیرید.

باتری خیلی سریع تخلیه می شود

به نظر ما، یکی از چشمگیرترین ویژگی های هواوی پی 20 پرو، عمر باتری زیاد آن است. این دستگاه دارای یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است که می تواند به راحتی یک روز کامل یا به طور بالقوه دو روز بین شارژ دوام بیاورد. با این حال، چندین کاربر مشکلاتی را از طریق انجمن XDA Developers و انجمن Android Central درباره عمر باتری ضعیف گزارش کرده اند. اندازه باتری بزرگ است؛ شما نباید بیش از حد مشکل را عیب یابی کنید یا روی آن کار کنید، اما ما در هر صورت چند ایده داریم. اگر به دنبال راه حل دائمی تر هستید، ما نیز چند ایده داریم.

بخوانید  روشن نشدن لپ تاپ لنوو

راه حل ها

  • همیشه می‌توانید به تنظیمات > باتری بروید و حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی یا حالت ذخیره انرژی فوق‌العاده را روشن کنید، اما انجام این کار باعث کاهش برخی عملیات‌های پس‌زمینه و کاهش عملکرد می‌شود.
  • با رفتن به Settings > Security & Privacy > Screen Lock & Passwords و خاموش کردن Always display information می توانید مقداری در عمر باتری صرفه جویی کنید.
  • همچنین می‌توانید برای تغییر رنگ‌های رابط کاربری تیره، به تنظیمات > باتری بروید.
  • به تنظیمات > باتری > راه‌اندازی برنامه نگاهی بیندازید و برخی تنظیمات را برای صرفه‌جویی در مصرف برق تغییر دهید.
  • به Settings > Display بروید و وضوح صفحه را از FHD+ به HD+ تغییر دهید یا آن را روی Smart تنظیم کنید.
  • تنظیمات Sleep را در تنظیمات > نمایش تا جایی که می توانید پایین بیاورید، تنظیم کنید.

اصلاحات بالقوه

  • ابتدا از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه کنید، سپس به Settings > System > Reset > Factory data reset > Reset phone > Reset phone بروید. اگر پس از تنظیم مجدد، یک نسخه پشتیبان را بازیابی کردید و مشکل برگشت، دوباره تنظیمات کارخانه را امتحان کنید و گوشی را به عنوان جدید تنظیم کنید. ممکن است تنظیم یا برنامه ای در پشتیبان گیری شما باعث این مشکل شده باشد.
  • باتری را تعویض کنید. این یک راه حل افراطی، اما موثر است. با بالا رفتن سن، باتری ها شروع به فرسودگی می کنند. به این ترتیب، تعویض باتری با باتری جدید می تواند مزایای واقعی را برای عملکرد گوشی به همراه داشته باشد. اگر این را در نظر می گیرید، مطمئن شوید.

تعویض نمایشگر فریم دار هواوی P9

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *