اردیبهشت 6, 1403 12:27 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع ایرادهای متداول دستگاه فکس
رفع ایرادهای متداول دستگاه فکس

رفع ایرادهای متداول دستگاه فکس

ایرادهای متداول دستگاه فکس و نحوه رفع آن از مشکلات اساسی محسوب می شود از جمله این مشکلات جمع شدن کاغذ ، خطاهای ارتباطی، چاپ ناخوانا،چاپ با صداهای عجیب ، تلفنی که پاسخگو نیستند و محرک های دیگر می توانند هنگام استفاده از یک دستگاه فکس اتفاق بیوفتند می تواند مشکلاتی را ارسال کند ، همانطور که آنها را دریافت می کند .

فکس یک ماشین حساس در تجهیزات است که، با موتورها و سنسورهای دقیق اندازه گیری است که باید پشت سر هم کار کند تا نتایج مورد نیاز بدست آید. بیایید نگاهی به مشکلات دستگاه های فکس رایج و نحوه حل آنها بیاندازیم. برای شروع، ممکن است لازم باشد تا خط تلفن خود را بررسی کنید تا ببینید آیا خط تلفن آزاد است. آیا خط تلفن به درستی وصل شده است یا خیر، و اگر هنوز مشکلی با ارائه دهنده خدمات تلفن خود دارید، خط را برای مسائل مربوط به اتصال بررسی کنید.

مشکلات کیفیت تصویر از ایرادهای متداول دستگاه فکس :

هنگامی که یک فکس دریافت می کنید، صفحات به نظر می رسد بیش از حد روشن یا بیش از حد تیره است؟ آیا آنها لکه لکه است و یا خطوطی روی آنها وجود دارد؟ اگر چنین است، این مشکل با بررسی تنظیمات تراکم یا تاریکی دستگاه فکس شما حل خواهد شد. اگر کیفیت تصویر همچنان ضعیف باشد، پرینت آزمایشی را امتحان کنید – اگر به عنوان یک چاپگر تصویر با کیفیت خوب بیرون آید، ممکن است که دستگاه فرستنده یا سند چاپ شده مشکل داشته باشد. شما می توانید به آنها یک پیام ارسال کنید تا مجددا از یک دستگاه دیگر یا با استفاده از یک چاپگر با کیفیت بهتر ارسال شود.

بخوانید  قابلیت اضافه شدن بلوتوث با jvc

اگر چاپ تست شما لکه لکه یا خط دار باشد، ممکن است در دستگاه شما مشکلی وجود داشته باشد که ممکن است نیاز به تعمیر فکس داشته باشد و یا ممکن است در دستگاه شما نشتی وجود داشته باشد. قسمت ورودی اسناد دستگاه فکس را باز کنید و سطح آن را با پارچه پاک کنید. همچنین، به آرامی قطعات متحرک را که می توانید بردارید، تمیز کنید و مطمئن شوید که شیشه اسکنر را پاک کرده اید.

ممکن است چیزی وجود داشته باشد که درون آن چسبیده باشد و باعث شود که این خطوط ظاهر شوند – به آرامی هر چیزی که ممکن است باشد را پاک کرده و حذف کنید. کارتریج تونر را بررسی کنید اگر به نظر می رسد نشتی دارد و زمانی که آن را تکان می دهید پودر از آن می ریزد این به این معنی است که زمان تعویض آن فرا رسیده است.

ADF سند را قبول نمی کند

در بعضی موارد، ADF یا فیدر سند اتوماتیک ممکن است عمل کند – ممکن است در یک زمان بیش از یک ورق کاغذ بکشد و یا ممکن است تمام برگه ها در آن گیر کنند. شما باید پد جدا کننده (که به جدا کردن ورق های کاغذ کمک می کند) را بررسی کنید و آن را پاکسازی کنید. گاهی فقط پاک کردن پد مشکل را حل می کند، اما اگر فرسوده شده باشد ممکن است نیاز به تعویض باشد. به طور مشابه، غلتک فید ADF را بررسی کنید وآن را تمیز کنید. کارشناسان تمیز کردن ADF با WD-40 و یک پارچه پنبه ای زخیم را توصیه می کنند.

بخوانید  روشن نشدن صفحه مانیتور

معمولا پارچه هنگامی که قسمتی را تمیز می کنید، گرد و غبار، جوهر و سایر مواد را جمع آوری می کند. این کار باید عمل کند، اما اگر عمل نکرد، می توانید ضربه ای به آن بزنید (که ممکن است در همه دستگاه های فکس امکان پذیر نباشد) تا ببینید آیا مشکل حل می شود. در صورتی که این مسئله حل نشد می توانید با نمایندگی تعمیرات فکس تماس بگیرید.

زنگ می خورد اما دریافت نمی کند

گاهی اوقات شما صدای دستگاه فکس را می شنوید اما پاسخ نمی گیرید. این ممکن است یک مشکل ساده با ویژگی خودکار پاسخ دهی خاموش باشد. دستورالعمل های خود را برای دیدن اینکه آیا دلایل واضح دیگری برای این که این اتفاق می افتد وجود دارد ، بررسی کنید – مدل های مختلف به شیوه های مختلف عمل می کنند و ممکن است تنظیمات پیش فرض متفاوتی داشته باشند. تغییر تنظیمات و امتحان کردن آن مشکل را در اکثر موارد را رفع می کند.

تعمیرات سانترال در محل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *