فروردین 9, 1403 2:40 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع خرابی عدم اتصال گوشی دل به لپ تاپ
رفع خرابی عدم اتصال گوشی دل به لپ تاپ

عدم اتصال گوشی دل به لپ تاپ. اگر در تلاش برای اتصال تلفن اندرویدی خود به رایانه با کابل USB برای انتقال برخی فایل‌ها هستید، این یک مشکل آشنا است که می‌توانید در عرض چند دقیقه آن را برطرف کنید. مشکل شناسایی نشدن گوشی دل توسط کامپیوتر معمولاً به دلیل کابل USB ناسازگار، حالت اتصال اشتباه یا درایورهای قدیمی ایجاد می شود. امیدواریم در این مقاله راه‌های مختلفی برای رفع مشکل عدم شناسایی کامپیوتر گوشی دل اندروید پیدا کنید. تمام روش ها را امتحان کنید تا زمانی که شانس بیاورید.

عدم اتصال گوشی دل به لپ تاپ

اتصال گوشی دل خود به عنوان File Transfer/ MTP به کامپیوتر

در ابتدا و به دلایل امنیتی، اندروید گوشی دل شما را در صورت اتصال به رایانه روی حالت شارژ قرار می دهد. ممکن است از این موضوع آگاه نباشید، اما در پنل اعلان به صورت «USB charging this device» نشان داده می شود. برای انتقال فایل بین گوشی دل و کامپیوتر، باید گزینه File Transfer یا MTP را انتخاب کنید تا دستگاه شما روی کامپیوتر نمایش داده شود. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • قفل گوشی دل خود را باز کرده و با کابل USB خوب به کامپیوتر وصل کنید.
  • به محض اینکه تلفن شما اتصال را تشخیص داد، اعلانی دریافت خواهید کرد. پانل اعلان خود را به پایین بکشید و روی اعلان سیستم Android (USB شارژ این دستگاه) ضربه بزنید.
  • اکنون File Transfer (یا MTP در برخی دستگاه ها) را انتخاب کنید.

فضای ذخیره سازی تلفن شما باید در حال حاضر در رایانه نشان داده شود. اگر هنوز تلفن شما توسط رایانه شناسایی نمی شود، راه حل های دیگری را در زیر در نظر بگیرید.

بررسی تنظیمات USB

اگر نمی‌خواهید هر بار این فرآیند را انجام دهید، می‌توانید تنظیمات USB پیش‌فرض خود را در Developer options تنظیم کنید. Developer open در اندروید پنهان است و دارای ویژگی های آزمایشی زیادی است که به شما توصیه می شود تنظیمات ناآشنا را در آنجا لمس نکنید. اگر قبلاً آن را فعال نکرده‌اید، به Settings > System > about phone بروید و هفت بار روی Build number کلیک کنید. مستقیماً رمز عبور خود را تأیید کنید و مراحل زیر را برای تنظیم تنظیمات USB پیش فرض خود دنبال کنید.

  • قفل گوشی دل خود را باز کنید و به Settings > System > Developer options بروید.
  • همانجا، به پایین اسکرول کنید و به دنبال تنظیمات پیش فرض USB بگردید، سپس روی آن ضربه بزنید.
  • اکنون File Transfer را انتخاب کنید یا Android شما هر زمان که قفل آن باز شود به عنوان یک دستگاه رسانه به رایانه متصل می شود.
بخوانید  آشنایی با خطای کرش در PS4

ریستارت کردن گوشی دل و کامپیوتر

اگر پس از امتحان اولین راه حل، تلفن اندرویدی شما هنوز روی رایانه نمایش داده نمی شود، وقت آن رسیده است که تلفن و رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید. احتمالاً اتصال به دلیل اشکالات نرم افزاری قطع شده است. بنابراین، قبل از ادامه، هر دو دستگاه را ریستارت کنید و بعد از آن سعی کنید به رایانه متصل شوید. برای راه اندازی مجدد گوشی دل اندرویدی خود، منوی پاور را به مدت طولانی فشار دهید و روی Restart کلیک کنید/تند بکشید. برای راه اندازی مجدد رایانه، نوار وظیفه را فشار داده و در منوی پاور، Restart را انتخاب کنید.

بررسی کابل USB

قبل از اینکه هر راه حل دیگری را برای رفع مشکل عدم شناسایی رایانه شخصی تلفن اندرویدی امتحان کنید، باید بررسی کنید که آیا واقعاً از کابل USB مناسب استفاده می کنید یا خیر. اگر نمی دانید، برخی از سیم ها صرفاً برای شارژ طراحی شده اند. بنابراین، اگر به تازگی کابلی را از کشو خود انتخاب کرده اید، ممکن است برای انتقال فایل کار نکند. برای تأیید این موضوع، می توانید کابل را به درگاه USB دیگری در رایانه وارد کنید. اگر کار نکرد، کابل USB دیگری را امتحان کنید که از انتقال فایل پشتیبانی می کند.

بخوانید  نکات مهم درباره امنیت Xiaomi Mi Cloud

روشن کردن USB Debugging در گوشی دل

به دلایلی، و گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد ابتدا اشکال زدایی USB را در تلفن خود فعال کنید تا فایل ها را بین تلفن و رایانه انتقال دهید. در حالی که اشکال زدایی USB عمدتاً توسط توسعه دهندگان برای برقراری ارتباط، اجرای دستورات و موارد مشابه از رایانه به تلفن Android استفاده می شود، بسیاری از کاربران گزارش داده اند که می توانند پس از فعال کردن اشکال زدایی USB، رایانه را متصل کنند. چنین ترفندی ممکن است برای شما نیز مفید باشد. همچنین، برای انجام این کار باید گزینه های Developer را فعال کنید. برای فعال کردن گزینه های Developer در گوشی دل خود می توانید به اولین راه حل بالا مراجعه کنید، سپس مراحل زیر را برای فعال کردن اشکال زدایی USB دنبال کنید.

  • تنظیمات دستگاه خود را راه اندازی کنید و روی گزینه Developer options از آنجا کلیک کنید.
  • به پایین بروید و اشکال زدایی USB را پیدا کنید. آن را فعال کنید و سعی کنید دوباره به رایانه وصل شوید تا ببینید کار می کند یا خیر.
  • کامپیوتر را در حالت Sleep قرار دهید و آن را بیدار کنید

راه حل دیگری که می توانید در صورت شناسایی نشدن گوشی دل اندروید توسط رایانه شخصی امتحان کنید، اجازه دادن به رایانه برای مدتی خواب و بیدار کردن آن است. احتمالاً نمی دانید این ممکن است مشکل را حل کند. برای تنظیمات پیش‌فرض، فقط دکمه روشن/خاموش را روی رایانه خود فشار دهید تا آن را به حالت Sleep قرار دهید. همچنین می‌توانید قبل از خواباندن رایانه از سیستم خارج شوید. طبق معمول روی دکمه روشن/خاموش کلیک کنید تا کامپیوتر بعد از چند دقیقه بیدار شود. حالا سعی کنید دوباره گوشی دل خود را وصل کنید تا ببینید کار می کند یا خیر

بخوانید  رفع خطاهای احراز هویت Wi-Fi در تبلت لنوو

به روز کردن درایور گوشی دل اندروید

گم شدن درایور یکی دیگر از دلایل عدم نمایش تلفن اندرویدی در رایانه شخصی است. بنابراین، ممکن است لازم باشد ابتدا درایور گوشی دل خود را دوباره نصب یا به روز کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • تلفن خود را با یک کابل USB سازگار به رایانه وصل کنید.
  • در رایانه، کلید Windows + X را فشار دهید و Device Manager را از لیست انتخاب کنید.
  • همانجا، دستگاه قابل حمل را گسترش دهید
  • اکنون روی گوشی دل خود کلیک راست کرده و Update Driver Software را انتخاب کنید.
  • پس از آن، browse my computer for driver software را انتخاب کنید. درست در زیر پنجره پاپ آپ، روی Let me pick from a list of device drivers on my computer کلیک کنید.
  • MTP USB Device را در لیست پیدا کرده و انتخاب کنید، سپس روی ضربه بزنید

پس از آن رایانه باید دستگاه شما را شناسایی کند. اگر نه، راه حل های زیر را امتحان کنید.

امتحان کامپیوتر دیگری

اگر به نظر می رسد امتحان تمام راه حل های ذکر شده در بالا برای شما کارساز نیست، وقت آن رسیده است که رایانه دیگری را امتحان کنید. این سریعترین راه برای تأیید اینکه آیا مشکل از تلفن یا رایانه شما است یا خیر. به سادگی گوشی دل خود را به رایانه دیگری وصل کنید و حالت انتقال فایل را انتخاب کنید. اگر کار می کند، به این معنی است که کامپیوتر شما معیوب است. با تعمیرکار مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: 10 روش برتر رفع مشکلات تخلیه باتری گوشی دل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *