اردیبهشت 6, 1403 12:48 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع داغی بیش از اندازه گوشی دل
رفع داغی بیش از اندازه گوشی دل

داغی بیش از اندازه گوشی دل / اگر تلفن شما بیش از حد گرم می شود، چند چیز وجود دارد که می توانید آن را امتحان کنید تا دوباره به درستی کار کند.

ابتدا به آن استراحت دهید

فوراً استفاده از تلفن خود را متوقف کنید (اگر واقعاً بیش از حد گرم می شود، ممکن است چاره ای نداشته باشید زیرا اکثر تلفن ها وقتی به دمای خاصی برسند قفل می شوند).

یک مکان خنک و تاریک پیدا کنید تا گوشی دل خود را برای مدتی رها کنید. به احتمال زیاد، فقط نیاز به استراحت از استفاده و/یا نور مستقیم خورشید دارد و چند دقیقه دیگر دوباره شروع به کار می کند.

در حالی که برخی از وب سایت ها به مردم توصیه می کنند تلفن های گرم شده را در یخچال یا فریزر قرار دهند، هرگز این کار را انجام ندهید. قرار دادن تلفن گرم در مکانی بسیار سرد مانند یخچال می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

داغی بیش از اندازه گوشی دل

کیس را بردارید، اگر باز می شود

قاب‌های گوشی دل برای محافظت از گوشی دل‌های ما در برابر آسیب‌های فیزیکی فوق‌العاده هستند، اما اکثر آنها به طرز وحشتناکی تهویه می‌شوند. قاب‌ها می‌توانند گرما را در پوسته تلفن نگه دارند و از خنک شدن آن جلوگیری کنند. اگر گوشی دل شما در خنک شدن مشکل دارد، قاب را بردارید و به آن فرصت نفس کشیدن بدهید.

بخوانید  علت پیغام شارژ نشدن روی لپ تاپ لنوو

حالت هواپیما را روشن کنید

اگر گوشی دل شما همچنان خنک نمی‌شود، حالت هواپیما/آفلاین را روشن کنید تا اتصالات Wi-Fi یا بلوتوثی که می‌توانند پردازنده آن را تحت فشار قرار دهند، خاموش کنید. در اکثر تلفن‌ها، این عملکرد در منوی تنظیمات عمومی به راحتی یافت می‌شود.

همه برنامه ها را ببندید

ممکن است برنامه‌ها و فرآیندهای زیادی در پس‌زمینه در حال اجرا باشند و باعث سوختن پردازنده گوشی دل شما شوند. اغلب تعجب خواهید کرد که تعداد برنامه‌ها و پنجره‌های مرورگرتان را باز کرده‌اید، زیرا اکثر تلفن‌ها وقتی به صفحه اصلی باز می‌گردید به‌طور خودکار آنها را نمی‌بندند.

همه چیزهای غیر ضروری را ببندید، حتی برنامه دوربین، و به تلفن خود استراحتی بدهید که بسیار لازم است. همچنین می توانید از یک برنامه آنتی ویروس با ابزارهای بهینه سازی دستگاه استفاده کنید تا مطمئن شوید برنامه های غیر ضروری در پس زمینه اجرا نمی شوند. به عنوان مثال، TotalAV برنامه هایی را شناسایی می کند که منابع تلفن شما را تخلیه می کنند و باعث صرفه جویی در مصرف باتری و پردازنده می شود.

اسکن بدافزار را اجرا کنید

اگر هیچ یک از موارد بالا به خنک شدن گوشی دل شما کمک نکرد، ممکن است مشکل بدافزاری وجود داشته باشد که پردازنده شما را می سوزاند. اکثر برنامه های آنتی ویروس با رتبه برتر ما برای دستگاه های تلفن همراه پشتیبانی و اسکن می کنند.

بخوانید  روش های مهم برای ارتقای لپ تاپ ایسوس

نرم افزار خود را اسکن کنید و ببینید آیا نرم افزار مخربی وجود دارد که قدرت پردازش شما را از بین می برد.

حذف فایل های ناخواسته

برای اینکه فشار کمتری به پردازنده و باتری گوشی دل خود وارد کنید، باید از شر فایل های ناخواسته نیز خلاص شوید. می‌توانید عکس‌ها و فایل‌هایی را که نیاز ندارید حذف کنید و برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید حذف کنید.

برخی از برنامه های آنتی ویروس موبایل مانند McAfee و TotalAV دارای ابزارهای تمیز کردن دستگاه هستند که حذف فایل های ناخواسته و تکراری را آسان می کند.

به فرد متخصص مراجعه کنید

اگر تشخیص داده اید که تلفن شما در اثر بدافزار، استفاده بیش از حد یا محیط داغ داغ نمی شود، ممکن است مشکل مکانیکی در آن وجود داشته باشد. هنگامی که استفاده از تلفن یا عوامل خارجی دلیل داغ شدن بیش از حد نباشد، ممکن است باتری یا واحد شارژ خراب شده باشد.

مانند سایر قطعات گوشی دل، باتری‌ها نیز ممکن است خراب شوند و زمانی که به پایان عمر عملکردی خود می‌رسند، به سادگی می‌توانند به درستی کار نکنند. اگر باتری گوشی دل شما معیوب است، فقط باید آن را با یک باتری جدید تعویض کنید و گوشی دل شما دیگر بیش از حد گرم نمی شود. و اگر واحد شارژ شما باعث این مشکل شده است، باید یک شارژر یا کابل شارژ جدید تهیه کنید. در هر صورت، می‌خواهید تلفن خود را برای تشخیص و تعمیر به یک تکنسین خدمات حرفه‌ای ببرید.

بخوانید  رفع مشکل خرابی برنامه های گوشی هواوی

رفع مشکل ریختگی رنگ صفحه نمایش گوشی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *