اردیبهشت 7, 1403 1:20 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع مشکلات تخلیه باتری گوشی های اندروید
رفع مشکلات تخلیه باتری گوشی های اندروید

آشنایی با مشکلات تخلیه باتری گوشی های اندروید

در این مقاله سعی می کنیم شما را با مشکلات تخلیه باتری گوشی های اندروید و راهکارهای رفع این مشکلات آشنا کنیم. گوش دادن به موسیقی، بازی کردن، تماشای فیلم، عکس گرفتن، مرور رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر — ما می‌توانیم همه این کارها را در گوشی هواوی‌های هوشمند خود انجام دهیم. یکی از جنبه هایی که متأسفانه مورد توجه قرار نگرفت، باتری است. باتری‌ها بزرگ‌تر می‌شوند، نرم‌افزار بهینه‌تر می‌شود، و شارژ سریع‌تر می‌شود، اما تلفنی که یک روز دوام می‌آورد همچنان چشمگیر است. اگر در تلفن اندرویدی خود با مشکل تخلیه باتری مواجه شده اید، دیگر به دنبال آن نباشید. ما نکات و ترفندهایی را در مورد نحوه رفع مشکلات تخلیه باتری اندروید جمع آوری کرده ایم.

تخلیه باتری گوشی های اندروید

نحوه بررسی میزان مصرف باتری اپلیکیشن

برای بررسی میزان مصرف باتری توسط برنامه یا اپلیکیشن های نصب شده در گوشی، به نکات زیر توجه کنید.

  • برای بررسی اینکه کدام برنامه بیشترین مصرف باتری را دارد، به Settings > Battery > Battery Usage بروید. به خاطر داشته باشید که مراحل ممکن است متفاوت باشد و به نرم افزار گوشی هواوی شما بستگی دارد. در دستگاهی که دارای Android 9 Pie است، میزان مصرف باتری با ضربه زدن روی نماد منو (سه نقطه عمودی) در گوشه سمت راست بالا مشخص می‌شود.
  • اگر از یک برنامه برای مدت طولانی استفاده می کنید، آن برنامه احتمالاً در بالای لیست مصرف باتری شما نشان داده می شود. با این حال، سعی کنید هر گونه رفتار غیرعادی را تشخیص دهید، به خصوص در برنامه هایی که مدتی است به طور فعال از آنها استفاده نکرده اید. برخی از برنامه‌ها بدون اینکه شما بدانید در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و باعث تخلیه غیرضروری باتری اندروید می‌شوند.
  • همچنین حتماً روشنایی صفحه نمایش خود را بررسی کنید. صفحه‌نمایش شما یکی از پرمصرف‌ترین بخش‌های تلفن شما است، بنابراین روشن‌شدن در حالت انفجار کامل قطعاً می‌تواند به عمر باتری ضعیف منجر شود.
  • برخی از برنامه ها پس از به روز رسانی شروع به تخلیه ناگهانی باتری می کنند. تنها گزینه این است که منتظر بمانید تا توسعه دهنده مشکل را برطرف کند. اگر از دست دادن باتری به اندازه کافی قابل توجه است که مشکل ساز باشد، بهترین راه حل این است که برنامه را حذف نصب کنید تا زمانی که یک مشکل در دسترس باشد.
  • اگر برنامه‌های زیادی را در پس‌زمینه اجرا می‌کنید، راهنمای بسیار مفید ما را در مورد نحوه رفع این مشکل بررسی کنید.
بخوانید  مشکلات و راه حل های تلویزیون شهاب

اگر تا به حال از یک برنامه ناوبری استفاده کرده باشید، می دانید که GPS می تواند باعث تخلیه سریع باتری شود. با این حال، برخی از برنامه‌ها هنگام فعال بودن یا حتی در حال اجرا در پس‌زمینه از خدمات موقعیت مکانی نیز استفاده می‌کنند.

نحوه کنترل تنظیمات مکان

برای کنترل تنظیمات مربوط به مکان، موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • غیرفعال کردن کامل خدمات موقعیت مکانی همیشه امکان پذیر نیست، اما اگر می خواهید عمر باتری را افزایش دهید ایده آل است.
  • اگر از تلفن برای پیمایش استفاده نمی‌کنید، می‌توانید تنظیمات مکان را روی «فقط دستگاه» تغییر دهید. با حالت های دقت بالا، تلفن از Wi-Fi و بلوتوث برای تعیین دقیق مکان شما استفاده می کند. با این حال، این باعث فشار اضافی بر روی باتری شما می شود و واقعاً اغلب ضروری نیست.
  • به Settings > Security & Location > Location بروید و حالت را به Device Only تغییر دهید. در تلفن های Android Pie، باید به Settings > Security & Location > Advanced > Scanning بروید و Wi-Fi Scanning و Bluetooth Scanning را غیرفعال کنید. باز هم، اینها راحت ترین تنظیمات برای خاموش کردن نیستند، اما می توانند به طور چشمگیری به جلوگیری از تخلیه باتری اندروید کمک کنند.
  • همچنین باید بررسی کنید و مطمئن شوید که برنامه‌ها از سرویس‌های موقعیت مکانی بدون نیاز به آن استفاده نمی‌کنند. می‌توانید با رفتن به تنظیمات > برنامه‌ها و اعلان‌ها > مجوزهای برنامه > موقعیت مکانی بررسی کنید که کدامیک به مکان دسترسی دارند. غیرفعال کردن دسترسی به برنامه هایی که به ندرت استفاده می شوند و همیشه به خدمات مکان نیاز ندارند.
بخوانید  نحوه عیب یابی بوی سوختن لپ تاپ ایسوس

تنظیمات نمایشگر را تنظیم کنید

نمایشگر روشن و پر جنب و جوش همیشه برای دیدن عالی است، اما مطمئناً برای عمر باتری عالی نیست. چند تغییر وجود دارد که می توانید برای کمک به شما در استفاده حداکثری از باتری گوشی هواوی هوشمند خود ایجاد کنید.

  • تقریباً هر تلفن دارای یک ویژگی Auto-Brightness است که با در نظر گرفتن نور محیط، روشنایی نمایشگر را تنظیم می کند. برای جلوگیری از تخلیه باتری، بهترین گزینه خاموش کردن این تنظیم و تنظیم دستی روشنایی نمایشگر روی سطح نسبتاً پایین است. تنها زمانی که به افزایش روشنایی نیاز دارید، بیرون از منزل در طول روز است تا به دید کمک کنید.
  • برای انجام این کار، به تنظیمات > نمایشگر > روشنایی تطبیقی ​​(یا خودکار) بروید و آن را خاموش کنید. در تنظیمات صفحه نمایش، یک تنظیم روشنایی را نیز پیدا خواهید کرد که می توانید آن را تنظیم کنید. بهتر از این، یک نوار لغزنده روشنایی باید در منوی کشویی اعلان به عنوان بخشی از منوی تنظیمات سریع در دسترس باشد.
  • اگر تلفنی با نمایشگر AMOLED دارید، در صورت وجود، می‌توانید با تغییر حالت تاریک در سطح برنامه یا سیستم، عمر باتری خود را افزایش دهید. اندروید Q یک حالت تاریک در سراسر سیستم را معرفی خواهد کرد. اما بسیاری از برنامه های گوگل و شخص ثالث از قبل با این ویژگی همراه هستند. حتی اگر حالت تاریک در دسترس نباشد، به سادگی استفاده از کاغذ دیواری های تیره با رنگ مشکی عمیق می تواند تفاوت کوچکی ایجاد کند.
  • همچنین می‌توانید تنظیم زمان خواب را کاهش دهید. این تضمین می کند که نمایشگر برای مدت طولانی پس از عدم فعالیت روشن نمی ماند. کوتاه ترین مدت زمان موجود 15 ثانیه است. به Settings > Display > Advanced > Sleep بروید.
  • گوشی هواوی های پرچمدار سامسونگ به شما اجازه می دهند وضوح صفحه نمایش را تغییر دهید. به تنظیمات > نمایشگر > تغییر وضوح صفحه بروید و Full HD یا HD را انتخاب کنید.
بخوانید  تعمیر آمپلی فایر تلویزیون شارپ و رفع مشکل قطع صدا

آیا می دانید: برنامه SCPM Client در گوشی هواوی چیست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *