فروردین 10, 1403 0:41 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع مشکل قفل کردن لپ تاپ
رفع مشکل قفل کردن لپ تاپ

وقتی لپ تاپ لنوو شما هنگ می کند یا قفل می شود، چه باید بکنید

برای هر کسی در یک مقطع زمانی اتفاق می افتد. شما در حال انجام کاری روی لپ تاپ لنوو خود هستید، چه پروژه مهمی باشد، چه مرورهای بی هدف، و چه تلاش برای کسب امتیاز بالا در بازی یک نفره، و بدون هشدار همه چیز منجمد می شود. ماوس را تکان می دهید، چند بار روی دکمه ها کلیک کنید، روی برخی از کلیدهای صفحه کلید خود ضربه بزنید و چیزی دریافت نکنید. با ما همراه باشید تا ابتدا لپ تاپ لنوو را بررسی کرده و سپس عیب یابی را اغاز نمایید.

راه اندازی مجدد

خوب، این مرحله واضح است. با این حال، برخی از مردم فکر می کنند که باید پریز برق لپ تاپ لنوو را بکشند یا سوئیچ نوار برق را بچرخانند. در عوض، کافی است دکمه پاور لپ تاپ لنوو را به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید و با اختلال کمتری نسبت به قطع کامل برق، مجدداً راه اندازی می شود.

چند مورد بعد از روشن شدن لپ تاپ لنوو می تواند رخ دهد. بیایید به سه مورد معمول و آنچه در مرحله بعد باید انجام دهید نگاه کنیم.

  1. لپ تاپ لنوو خوب شروع به کار می کند

اگر لپ تاپ لنوو خوب شروع به کار کرد، در صورت بروز مشکل جدی بلافاصله از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در غیر این صورت، می توانید راه های پیچیده تری را برای حذف پرونده ها از لپ تاپ لنوو مرده جستجو کنید.

بخوانید  16 مشکل رایج گوشی آیفون

سپس از لپ تاپ لنوو به طور معمول استفاده کنید تا دوباره یخ بزند، اگرچه ممکن است اینطور نباشد. دریابید که چرا راه اندازی مجدد اغلب مشکلات را ناپدید می کند. اگر لپ تاپ لنوو دوباره یخ زد، برای ادامه مراحل به خواندن ادامه دهید.

  1. لپ تاپ لنوو از شما می خواهد چگونه بوت کنید

هنگام راه اندازی مجدد، لپ تاپ لنوو ممکن است بگوید خطایی در Windows رخ داده است و بپرسد که آیا می خواهید به طور عادی شروع کنید یا در حالت ایمن. دفعه اول، شروع به کار عادی ویندوز را انتخاب کنید. سپس از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و از لپ تاپ لنوو استفاده کنید تا ببینید آیا دوباره یخ می زند یا خیر.

اگر این دومین بار است که لپ تاپ لنوو شما یخ زده است، راه اندازی را در (حالت ایمن با شبکه) انتخاب کنید. سعی کنید از لپ تاپ لنوو مانند این استفاده کنید و ببینید آیا دوباره یخ می زند. اگر چنین است، ممکن است به دنبال یک مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری باشید.

اگر در حالت Safe Mode دوباره یخ نزند، احتمالاً یک مشکل نرم افزاری است. نکاتی را برای بررسی هر دو مطالعه کنید.

  1. لپ تاپ لنوو بلافاصله دوباره هنگ می کند

اگر لپ تاپ لنوو بلافاصله پس از بوت شدن مجدداً یخ زد، چه در حالت عادی و چه در حالت ایمن، در این صورت ممکن است یک مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشید. با این حال، به احتمال زیاد این مشکل سخت افزاری است.

بخوانید  7 راه برای رفع مشکل هنگ و تاخیر PS5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *