فروردین 10, 1403 1:21 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع نقاط داغ صفحه تلویزیون
رفع نقاط داغ صفحه تلویزیون

نحوه رفع نقاط داغ در صفحه تلویزیون LCD

اگرچه ممکن است برخی از آنها به عنوان “نقاط داغ” لقب دهند، اما لکه ها و لکه های درخشان که روی صفحه نمایش تلویزیون هوشمند 4K جدید شما ظاهر می شود به اندازه یک مکان تفریحی شبانه جدید سرگرم کننده نیست. مهم نیست که آنها را لکه، ابر یا تغییر رنگ می نامید – یا اگر آنها را فقط آزاردهنده می نامید – این نقص های LCD به دلایل مختلف ایجاد می شود، که راه حل های متنوعی را می طلبد. بنابراین آن ریموت را کنار بگذارید و به موقع برای پرخوری Netflix خود حل کنید.

Banish خونریزی نور پس زمینه

اگر چیزی روی LCD صفحه تخت خود دارید که شبیه یک “نقطه داغ” به نظر می رسد – یک نور سفید کم نور از لبه صفحه نمایش – به احتمال زیاد با خونریزی نور پس زمینه روبرو هستید. همچنین به عنوان چراغ قوه یا کدر شناخته می شود، این اتفاق می افتد هنگامی که فشار زیادی بین صفحه یا قاب و نور پس زمینه وجود دارد که صفحه را روشن می کند و باعث ایجاد تاب تاب می شود.

راه حل این است که از این فشار خلاص شوید. تلویزیون اسنوا خود را خاموش کرده و از برق بکشید و فضای کار خود را – در این مورد، کف یا یک میز بزرگ و مسطح – با یک حوله یا پتو تمیز و نرم بپوشانید. تلویزیون را رو به رو روی سطح کار قرار دهید و با پیچ گوشتی پیچ های پشت صفحه را کمی کمی شل کنید. نیم دور در خلاف جهت عقربه های ساعت تنها چیزی است که در اینجا به آن نیاز دارید، و نه بیشتر.

بخوانید  بهترین روش خنک کردن آیفون

اگر لکه ها همچنان پابرجا هستند، نقاطی را که در آن حرکت حرکتی دایره ای ایجاد می شود، با یک پارچه میکروفیبر تمیز مالیده و فشار کافی را وارد کنید تا بازتاب صفحه فقط کمی پیچیده شود. برای بیمه بیشتر، تلویزیون اسنوا را به مدت یک روز خاموش بگذارید تا صفحه نمایش قبل از روشن شدن مجدد روشن شود.

تمیز کردن نقطه LCD

هنگامی که یک نقطه زرد روی صفحه تلویزیون اسنوا خود دارید یا یک لکه که به طور مبهم لکه دار یا کدر به نظر می رسد، ممکن است LCD شما فقط به تمیز کردن خوب نیاز داشته باشد.

برای بهترین نتایج، تلویزیون را خاموش کنید تا صفحه خالی نمایش داده شود – به این ترتیب می توانید سطحی را که در حال تمیز کردن هستید مشاهده کنید. از یک پارچه پنبه ای 100 درصد تمیز، خشک و غیر ساینده استفاده کنید، از هرگونه مایعات، مواد شیمیایی یا پاک کننده ها اجتناب کنید، که ممکن است مشکل را بدتر کند یا حتی به صفحه نمایش شما آسیب برساند. تمام سطح LCD را با حرکت رو به بالا محکم پاک کنید، سپس پارچه خود را بچرخانید و با حرکات بلند و افقی به طور کامل روی کل صفحه حرکت کنید.

بخوانید  دلایل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس

شاید فقط از غبار و کثیفی تصویر که در طول سالها روی تلویزیون اسنوا شما جمع آوری شده شگفت زده شوید. پس از اتمام کار تمیز کردن، تلویزیون اسنوا را دوباره روشن کنید و از وضوح تازه پیدا شده لذت ببرید.

برخورد با پیکسل های مرده

پیکسل های کوچک و سبز روشن روی صفحه تلویزیون اسنوا خود دارید؟ پیکسل های قرمز در مناطق تاریک در تلویزیون چطور؟ یا یک نقطه سفید کوچک و منحرف کننده؟ این نقاط کوچک، روشن، پر جنب و جوش و حواس پرتی هستند، معمولاً به عنوان پیکسل های مرده شناخته می شوند.

از آنجا که صفحه های LCD و OLED معمولاً از بیش از دو میلیون نقطه معروف به پیکسل تشکیل شده اند، پیکسل های مرده – پیکسل هایی که تغییر رنگ نمی دهند – بسیار رایج هستند. خوشبختانه معمولاً فقط هنگام نمایش یک رنگ ثابت روی صفحه قابل توجه هستند.

گاهی اوقات، یک پاک کردن خوب مسائل را حل می کند، زیرا به راحتی می توان یک تکه پرز یا زباله را با پیکسل مرده اشتباه گرفت. اگر پیکسل ادامه یابد، ما یک خبر خوب داریم: پیکسل های مرده اغلب با گذشت زمان خود را اصلاح می کنند. در غیر این صورت، تعویض تلویزیون LCD تنها گزینه شما برای رفع این نقاط است، اما مراقب باشید – پیکسل های مرده آنقدر رایج هستند که سازندگان تلویزیون اسنوا می گویند (به احتمال زیاد) جایگزین از همان مشکل رنج می برد، یا (به طور بالقوه) دارای تعداد بیشتری پیکسل معیوب هستند.

بخوانید  راهکارهای رفع مشکل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *