اردیبهشت 5, 1403 6:37 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع 5 مشکل رایج کامپیوتر
رفع 5 مشکل رایج کامپیوتر

دلایل بروز 5 مشکل رایج کامپیوتر

در این مقاله قصد داریم راه هایی برای رفع 5 مشکل رایج کامپیوتر  به شما معرفی کنیم. همه ما تجربه تلاش برای انجام کار را داشته‌ایم، اما ناگهان لپ تاپ ایسوس شما شروع به کار نکردن می‌کند. ما همیشه پیشنهاد می کنیم که کتربر ما ابتدا مشکل را عیب یابی کند تا مجبور نباشید منتظر مشکلی باشید که می توانید خودتان آن را برطرف کنید و به کار خود بازگردید. این مقاله به بررسی پنج مشکل رایج رایانه و نحوه حل آنها می پردازد. در پایان این مقاله، بهتر متوجه خواهید شد که چگونه می توانید این مشکلات رایج را خودتان عیب یابی کنید، در حالی که بخش IT یا MSP خود را قادر می سازید تا مشکلات لپ تاپ ایسوسی با شدت بیشتری را سرویس دهد.

رفع 5 مشکل رایج کامپیوتر

5 مشکل و راه حل رایج رایانه چیست؟

جای خجالت نیست – همه ما در زندگی روزمره خود با مشکلات لپ تاپ ایسوسی روبرو هستیم. بیایید به پنج مشکل رایج رایانه و نحوه رفع آنها توسط خودتان نگاهی بیندازیم:

 یک برنامه همچنان خراب می شود یا باز نمی شود

همه‌ی ما تجربه‌ای داشته‌ایم که وقتی به شدت برای عملکرد به آن نیاز داریم، برنامه‌ای از کار می‌افتد یا باز نمی‌شود.

مانند زمانی که زمان باز کردن ارائه پاورپوینتی است که هفته‌ها روی آن کار می‌کردید. به طور ناگهانی، برنامه در روز جلسه در رایانه شما باز نمی شود یا بهتر است در حین ارائه خراب شود. تحمل آن لحظات هرگز جالب نیست، اما می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر به سرعت آن‌ها را برطرف کنید.

راه حل ها

قبل از درگیر کردن ارائه‌دهنده فناوری اطلاعات مدیریت شده یا بخش فناوری اطلاعات داخلی، رایانه را مجدداً راه‌اندازی کنید. اگر راه‌اندازی مجدد رایانه کار درستی نکرد، سعی کنید برنامه را دوباره نصب کنید. گاهی اوقات برنامه در حال اجرا نیاز به رفرش دارد و با یک راه اندازی مجدد ساده بهتر عمل می کند.

بخوانید  نشانه های زمان ارتقا سیستم صوتی خودرو

 آهسته یا بدون اتصال به اینترنت

داشتن یک اتصال اینترنتی کند می تواند بسیار خسته کننده باشد، به خصوص زمانی که یک ضرب الاجل فشرده یا چندین طرح برای تکمیل دارید. این مشکل خاص رایانه به دلیل خرابی دستگاه اینترنت یا ارائه دهنده خدمات اینترنت شما است. برای هر یک از مناطق، به راه حل های ارائه شده در زیر مراجعه کنید.

راه حل ها

ابتدا مودم را ریستارت کنید. یک مودم اینترنتی که بیش از حد استفاده می‌شود اغلب می‌تواند بیش از حد بارگذاری شود و اجرای آن کندتر از حد معمول شروع می‌شود. مطمئن باشید که دفتر شما آگاه است که این انتخاب برای خاموش کردن مودم شامل خاموش کردن دسترسی همه به اینترنت است. پس از خاموش شدن مودم، سه تا پنج دقیقه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید.

اگر راه اندازی مجدد مودم مشکل را برطرف نکرد، سیگنال بی سیم خود را بررسی کنید و سعی کنید با تغییر موقعیت روتر وای فای خود آن را برطرف کنید.

در نهایت، می‌توانید هر نرم‌افزار پس‌زمینه ناخواسته‌ای را که ممکن است داده‌های شما را جمع‌آوری کند و سرعت اینترنت شما را کاهش دهد، از بین ببرید. مدیر وظیفه خود را بررسی کنید و لیست نرم افزارهای باز را در رایانه خود مشاهده کنید تا هر برنامه را ببندید.

 بدون دسترسی به ایمیل

هنگامی که حساب ایمیل شما در دسترس نیست، یا ایمیل های شما باز نمی شوند، می تواند بقیه عملیات کسب و کار شما را برای یک روز یا حتی یک هفته کند کند.

بخوانید  دلایل ایجاد لکه های سیاه در مانیتور لپ تاپ

یک حساب ایمیل کارآمد برای اجرای هموار و مداوم عملیات الزامی است. اگر با مشکلات ایمیل مواجه هستید، این احتمال وجود دارد که پیامی را که به شما اطلاع می دهد نیاز به تنظیم مجدد رمز عبور خود را از دست داده یا نادیده گرفته باشید. برنامه ایمیل شما ممکن است به دلیل گذرواژه منقضی شده از شما درخواست نکند که باز کنید. برای رفع این مشکل راه حل های زیر را مرور کنید.

راه حل ها

به عنوان یک راه حل، تغییر رمز عبور ضروری است. در مرحله بعد، پس از تغییر رمز عبور، سعی کنید برنامه ایمیل خود را مجددا راه اندازی کنید و وارد و خارج شوید. اگر این راه حل ها موفق نشدند، همیشه می توانید برنامه ایمیل خود را از رایانه خود دوباره نصب کنید.

 مواجهه با یک مشکل سخت افزاری

تشخیص اینکه یک مشکل نرم افزاری از یک مشکل سخت افزاری چیست، می تواند سخت باشد. اجزای سخت افزاری لپ تاپ ایسوس شامل صفحه کلید، ماوس، کابل برق، بلندگوها، رم، سیم ها، هارد دیسک و هر چیز دیگری است که کاربر لپ تاپ ایسوس می تواند لمس کند.

یک مشکل سخت افزاری هر گونه مشکل فیزیکی است که بر هر یک از این مؤلفه ها تأثیر می گذارد. یک مثال برجسته از یک مشکل سخت افزاری زمانی است که کابل یا سیم برق اتصال مناسبی را ارائه نمی دهد. اگر سیم برق به برق وصل است اما هنوز کار نمی کند، به احتمال زیاد با مشکل سخت افزاری مواجه شده اید. برای حل یک مشکل سخت افزاری، به راه حل های ذکر شده در زیر مراجعه کنید.

بخوانید  مشکل اتصال به اکانت PSN در PS4

راه حل ها

اگر با مشکل اتصال مواجه هستید یا صفحه رایانه شما یخ زده است، سعی کنید رایانه را از برق بکشید و چند دقیقه صبر کنید تا دوباره آن را وصل کنید.

اگر با مشکل یخ زده موس یا کلیدهای صفحه کلید چسبنده مواجه شده اید، همین امر صدق می کند. اگر دوباره آن را وصل کنید، با همین مشکل مواجه هستید. ممکن است به تعویض قطعه سخت افزاری به طور کامل و شروع مجدد کمک کند.

 مطمئن نیستید که آیا یک ایمیل مشکوک را باز کنید یا خیر

ایمیل های مخرب یا فیشینگ در حال برجسته تر شدن هستند. تشخیص یک ایمیل معمولی از یک ایمیل مخربی که یک مهاجم سایبری برای دسترسی به داده های محرمانه شرکت شما ارسال می کند، می تواند دشوار باشد.

اگر شرکت شما و کارمندانش مطمئن نیستند که باید روی یک ایمیل مخرب کلیک کنند یا به آن پاسخ دهند، از تاکتیک های زیر برای حل آن استفاده کنید تا قبل از اینکه آن را به یک متخصص فناوری اطلاعات برسانید.

راه حل ها

اعتماد نکنید که ایمیلی که باز کردید قانونی است. به آدرس ایمیل، موضوع و نحوه نوشتن متن ایمیل دقت کنید. آدرس ایمیل فرستنده باید شامل نام دامنه سازمان، مانند “@verizon.com” باشد. کلاهبرداران به احتمال زیاد نام سازمان را در قسمت اول ایمیل برای فریب شما، مانند “jayverizon@yahoo.com” قرار می دهند.

اگر موضوع یا متن ایمیل ماهیت سختی داشته باشد و دارای تعداد زیادی اشتباه تایپی باشد، به احتمال زیاد توسط یک کلاهبردار نوشته شده است.

آیا می دانید: عدم ارتباط فتوکپی شارپ با کامپیوتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *