اردیبهشت 1, 1403 11:56 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رنگ در ال سی دی های تلویزیون
رنگ در ال سی دی های تلویزیون

رنگ در ال سی دی های تلویزیون

یکی از عیب های متداول که در تلویزیون های ال سی دی ال جی به وجود می آید ایراد در رنگ تصویر است و عیب یابی آن ها تقریبا مشکل است.

  • حالت رنگین کمان پیدا کردن
  • از بین رفتن یکی از رنگ های اصلی
  • به وجود آمدن خطوط افقی یا عمودی در صفحه نمایش
  • به هم ریختگی رنگ
  • و …

تجربه نشان داده مشکلات رنگ در مانیتور ها ،در صورتی که منبع تغذیه برد اینورتر و بک لایت ها سالم باشد به مواردی مانند مادر برد و برد کنترلر مرتبط می باشد.

شکستن پنل LCD

احتمال دارد به دلایل مختلفی ، بشکند.معمولا به علت از روی میز افتادن و یا هنگام حمل و نقل از دست رها شده این اتفاق می افتد.گاهی اوقات احتمال شکستن به خاطر وارد کردن فشار بیش از اندازه در حین تمیز کردن وجود دارد.

دیر روشن شدن

در اکثر موارد از خرابی برد پاور می باشد که در بیشتر موارد برد پاور قابل تعمیر می باشد و نیازی به تعویض برد نمی باشد. در موارد بسیار کم این عیب از برد مین نیز می تواند باشد.

خود به خود خاموش شدن

این نقص بیشتر به خاطر نوسان برق می باشد و در اکثر موارد برد پاور خراب می شود. تلویزیون های جدید به علت با ولتاژ بسیار پایین ، احتمال خرابی در برد مین را دارند. از کار افتادن مین برد در برخی موارد باعث سوختگی cpu تلویزیون می شود.

بخوانید  چگونه تعمیر کار حرفه ای تلویزیون شویم؟

هنگ کردن و خاموش و روشن شدن

هنگ کردن تلویزیون بیشتر مربوط به برد مین می باشد. خرابی برد مین قابل تعمیر می باشد.

تعمیر پنل LCD شکسته

بهترین شیوه تعمیر آن ، تعویض با یک پنل جدید می باشد.نکته: کریستال مایع خارج شده از پنل LCD فوق العاده سمی و خطرناک است و هرگز نباید با چشم یا دهان تماس پیدا کند.

قسمت تیونر

تیونر در گیرنده های سوپرهتروداین استفاده می شود و تلویزیون یک گیرنده هتروداین است. تیونر اولین و مهم ترین قسمت دریافت کننده ی صدا و تصویر است. وظیفه تیونر در تلویزیون ، انتخاب یک فرکانس دلخواه از میان بی نهایت امواج دریافتی به وسیله آنتن و تبدیل آن به فرکانس های ثابت آی اف صدا و تصویر است. امواج دریافتی به واسطه آنتن از طریق کابل و مدار تطبیق امپدانس مستقیما به تیونر وارد می شود. در تیونردر ابتدا از یک قسمت بالا گذر گذشته و فرکانس های مزاحم از آن جدا می شوند. سپس به کمک سه فیلتر فرکانس های محدوده ی VHF-I ، VHF-III و UHF از یکدیگر جدا و هر کدام به طور مجزا تقویت و با فرکانس داخلی ترکیب می شوند.

تقویت صدا

سیگنال صدا در طبقه آی اف – سینک توسط آی سی آشکار شده و پس از تقویت مقدماتی از پایه 14 آی سی و سپس از پایه 1 طبقه خارج می شود. سیگنال خروجی از طبقه آی اف از راه مقاومت و خازن به پایه داده شده و پس از تقویت از پایه 2 خارج می شود. برای کنترل حجم و دامنه صوت خروجی از دامنه 2 آی سی وبه وسیله مقاومت های R373، R372 و خازن C361 فیدبکی به پایه 8 آی سی و به تقویت کننده داخل آن داده می شود. تغذیه آی سی از ولتاژM+ تهیه می شود. در حالت STAND BY ولتاژ B+ متصل به پایه 5 آی سی IC365 به 2 ولت کاهش یافته و تقویت صوت از کار می افتد. سیگنال صوت تقویت شده در آی سی از پایه 2 خارج و از طریق خازن کوپلاژ به بلندگو و سوکت اتصال هدفون داده می شود.

بخوانید  ارزانترین تلویزیون مارشال

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *