اردیبهشت 5, 1403 8:01 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روشن نشدن صفحه مانیتور
روشن نشدن صفحه مانیتور

روشن نشدن صفحه مانیتور

مانیتور یا صفحه نمایش یکی از متداول ترین دستگاه خروجی می باشد و داده های ورودی بعد از پردازش مورد نظر کاربر، از طریق آن نمایش داده می شود که با توجه به ظاهر، به نظر می رسد دارای سیستم ساده باشد ولی مانیتورها دارای سیستم پیچیده و قطعات حساس و آسیب پذیری می باشد.

در صورتی که بعد از زدن دکمه پاور و روشن نمودن سیستم تصویری در صفحه نمایش مشاهده نکردید، ابتدا از متصل بودن کابل تصویر به کیس و مانیتور اطمینان حاصل نمایید. اگر متصل بود، سالم بودن کابل را نیز بررسی کنید به این منظور کابل دیگری متصل کنید و بررسی کنید تصویر نمایش داده می شود یا خیر. اگر باز هم تصویر نمایش داده نشد مشکل از پاور مانیتور می تواند باشد و پس از تعمیر پاور مانیتور می توانید از مانیتور خود استفاده کنید.

پیکسل مرده و پیکسل گیر کرده

اگر بعد از زدن دکمه پاور و روشن کردن سیستم تصویری در صفحه نمایش مشاهده نکردید، ابتدا کابل اتصال مانیتور به کیس را چک نمایید اگر متصل بود از سالم بودن کابل نیز اطمینان حاصل نمایید به این منظور کابل دیگری متصل کنید و بررسی کنید تصویر نمایش داده می شود یا خیر.
اگر باز هم تصویر نمایش داده نشد مشکل از پاور مانیتور می باشد و پس از تعمیر پاور مانیتور میتوانید از مانیتور خود استفاده کنید.

بخوانید  آموزش تست شارژر باتری

خطوط افقی و عمودی

اگر این مشکل با چک کردن کابل ها رفع نشد مشکل می تواند از مهم ترین و گرانترین قطعه مانیتور یعنی پنل می باشد و باید آن را تعویض نمود.

پرش تصویر و سوسو زدن

کابل تصویر را هم در مانیتور و هم در کیس چک کنید. اتصال و سلامت کابل برق را نیز بررسی نمایید اگر همه چیز عادی بود ممکن است این مشکل به خاطر انتخاب نادرست رفریش ریت می باشد.
تعداد دفعات نوسازی تصاویر صفحه نمایش را رفرش ریت می گویند که انتخاب نادرست آن باعث ایجاد پرش ولرزش تصویر می شود.

صدای وز وز

علت ایجاد صدای وز وز در مانیتور اشکال در بلک لایت یا همان نور پس زمینه می باشد. که اغلب در مدل های قدیمی به علت وجود لوله های فلوئورسنت اتفاق می افتد. و در مدل های LED که لوله فلوئورسنت وجود ندارد این صدا ناشی از برق رسانی نا منظم می باشد. با کم و زیاد نمودن نور صفحه میتوان باعث قطع موقتی صدای وز وز شد ولی می بایست برای رفع مشکل را مراکز تعمیرات تخصصی مانیتور مراجعه نمایید.

برد مانیتور

برد مانیتور به منزله قلب آن می باشد و خرابی آن باعث مشکل در قسمت های دیگر آن نیز می شود و هزینه این قطعه و تعویض آن زیاد می باشد
به همین دلیل توصیه می شود با مشاهده علائم زیر و بعد از چک کردن کابل تصویر و برق سریعا مانیتور خود را تعمیر ببرید
خاموش و روشن شدن ناگهانی مانیتور در صورتی که پاور مشکلی نداشته باشد مربوط به پنل مانیتور می باشد.

بخوانید  مخفی کردن درایوها

رفت و برگشت تصویر

شنیدن صدایی ضعیف از داخل مانیتور در زمان روشن و بودن و هم در زمان خاموش بودن و اتصال به برق که به علت خرابی و نشتی خازن های ضربه گیر و خرابی دیود و ترانزیستور که (باعث اتصال کوتاه می شوند) به ترانس فشار زیادی وارد می شود و از خود صدایی انتشار می دهد.
مشکلات شکستگی صفحه نمایش پیکسل های سوخته و آبخوردگی تنها با تعویض پنل برطرف می شوند

پاور مانیتور

پاور وظیفه تامین انرژی مین برد را برعهده دارد، این قطعه یکی از مهم ترین قطعات داخلی مانیتور محسوب می شود و اولین قطعه ای ست که توسط تعمیرکار بررسی می شود به دلیل همین رخ دادن خطایی هر چند کوچک باعث از بین رفتن پنل و حتی مانیتور خواهید شد .

تعمیرات مانیتور

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *