فروردین 9, 1403 9:59 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روشن نشدن پلی استیشن 4
روشن نشدن پلی استیشن 4

چرا پلی استیشن 4 روشن نمی شود؟

یکی از مشکلاتی که کاربران کنسول بازی سونی (پلی استیشن ها) با آن درگیر هستند، مشکل روشن نشدن پلی استیشن 4 است. دلایل متعددی ممکن است باعث بروز مشکل روشن نشدن کنسول بازی سونی (خصوصا سری 4) شوند که در میان این اشکالات برخی از آن ها با اندکی دستکاری سخت افزاری و نرم افزاری یا ایجاد تغییراتی توسط خود کاربر قابل رفع شدن هستند. حال چنان چه شما کاربران گرامی نیز در استفاده از کنسول بازی sony خود با مشکل روشن نشدن ps4 خود روبرو شده‌اید، می‌توانید از راه حل های ارائه شده در ادامه این مقاله برای برطرف کردن مشکل پلی استیشن خود بهره ببرید.

این نکته را مد نظر داشته باشید که این امکان وجود دارد که علاوه بر استفاده از راهکار های ارائه شده، مشکل پیش آمده پلی استیشن سونی شما همچنان باقی بماند که در این شرایط بهتر است با مراجعه به نمایندگی های معتبر سونی در سراسر کشور نسبت به برطرف کردن این مشکلات اقدام نمایید

آیا قطع کردن کابل برق تاثیری در روشن نشدن پلی استیشن 4 دارد؟

خب طبق معمول هر وسیله الکترونیکی دیگری نخستین راه حل ارائه شده از سوی ما کشیدن کابل برق کنسول بازی و وصل مجدد آن می باشد. برای این کار لازم است ابتدا برق ورودی به دستگاه را کنترل کنید و اگر از طریق محافظ های الکترونیکی و یا چند راهی های برقی منبع برق کنسول خود را تغذیه می کنید؛

بخوانید  خطرات دستگاه فتوکپی

برای حل مشکل روشن نشدن پلی استیشن 4 خود، ابتدا محافظ یا چند راهی مربوطه را خاموش کنید و سپس دوشاخه کنسول بازی سونی را از برق کشیده و همچنین کابل برق را از پشت دستگاه قطع کنید. حال حدود سی ثانیه تا یک دقیقه صبر کنید و سپس کابل پاور پلی استیشن سونی خود را مجددا وصل کنید. سپس دکمه پاور کنسول بازی sony خود را فشار دهید. در این گونه موارد در صورتی که مشکل روشن نشدن ps4 شما ناشی از موردی جدی نباشد، تصویر بالا می آید.

گرد و غبار انباشته شده در کنسول بازی چه تاثیری در روشن نشدن ps4 دارد؟

آیا می دانستید انباشت گرد و غبار و یا آلودگی در داخل کنسول بازی شما می تواند سبب روشن نشدن پلی استیشن 4 سونی شود؟ بدیهی است که در این مرحله راهکار پیشنهادی ما پاک کردن و زدودن گرد و غبار از تمامی قطعات کنسول بازی سونی شماست که می تواند سبب برطرف شدن مشکل روشن نشدن ps4 شود.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاد که برای تمیز کردن قطعات داخلی از چه راهکاری باید استفاده کرد؟ خب به منظور تمیز کردن داخل پلی استیشن خود می توانید از اسپری‌های مخصوص (معروف به اسپری خشک) که در فروشگاه ‌های مجاز وجود دارند استفاده نمایید و درون منافذ تهویه کنسول بازی sony و دیسک درایو آن را گردگیری کنید.

آیا ضربه زدن به PS4 در برطرف کردن مشکل روشن نشدن پلی استیشن موثر است؟

در مرحله بعدی پیشنهاد دیگر ما جهت برطرف نمودن مشکل روشن نشدن پلی استیشن 4 سونی ضربه زدن به این دستگاه است. برای این کار لازم است ابتدا کنسول خود را خاموش کرده و کابل پاور آن را از برق بکشید. پس از آن یک ضربه آرام و در حد یک شوک مکانیکی به انتهای آن در قسمت بالا وارد کنید؛

بخوانید  مشکلات سیستم عامل اندروید

بسیار دقت کنید که ضربه وارد شده نباید خیلی محکم باشد چرا که ممکن است به قطعات حساسی نظیر هارد و یا برد کنسول بازی سونی صدمات جبران ناپذیری وارد شود. پس از آن می توانید مجددا کابل برق دستگاه را وصل کرده و پس از چند ثانیه صبر کردن و اطمینان از عدم نوسانات برق ورودی به کنسول بازی sony دکمه پاور را زده و روشن نشدن ps4 خود را مجددا بررسی کنید.

آیا قرار دادن یک دیسک درون کنسول PS4 هم می تواند راهگشا باشد؟

گاهی اوقات نیز قرار دادن یک دیسک درون کنسول بازی سونی باعث می شود که پلی استیشن سونی شما به صورت اتوماتیک وار دیسک بازی را شناسایی کرده و و به صورت خودکار و طبق معمول شروع به کار کند. بنابراین مشخص است که روش پیشنهادی بعدی ما برای رفع مشکل روشن نشدن پلی استیشن 4 قرار دادن یک دیسک بازی مخصوص به کنسول بازی sony درون آن است. مراحل انجام این راه حل به شرح ذیل می باشد:

  • ابتدا کنسول خود را به برق وصل کنید.
  • پلی استیشن سونی خود را روشن کنید.
  • یک عدد دیسک بلوری در دستگاه خود قرار دهید.

توجه کنید که نیاز به وارد کردن کامل دیسک بازی در دستگاه نیست از این رو توصیه می شود وارد کردن دیسک را تا زمانی ادامه دهید کنسول موفق به شناسایی دیسک بلوری شده و به طور اتوماتیک مشکل روشن نشدن ps4 شما مرتفع گردد.

بخوانید  روش های افزایش عمر باتری گوشی شیائومی

حال دیسک را از پلی استیشن خارج کنید و کار خود را با کنسول مربوطه ادامه دهید.

چگونه با بازسازی دیتابیس پلی استیشن خود را روشن کنیم؟

یکی دیگر از روش‌های پیشنهادی قابل استفاده برای حل مشکل روشن نشدن پلی استیشن 4 ، بازسازی دیتابیس این سری دستگاه ها است. در برخی اوقات این روش موجب بر طرف کردن ایرادات جزئی هارد درایو کنسول بازی سونی شده و سبب حل مشکل روشن نشدن ps4 می شود. برای انجام این کار بهتر است به ترتیب زیر عمل نمایید:

ابتدا دسته پلی استیشن سونی (دوال شاک) 4 را با استفاده از سیم (نه به صورت وای فای ) به کنسول بازی خود وصل کنید.

سپس دست خود را روی دکمه پاورکنسول بازی sony نگه دارید تا زمانی که صدای بوق دوم (بیپ) را بشنوید.

پس از این مرحله پلی استیشن سونی شما وارد حالت Safe Mode می شود.

حال در این قسمت با استفاده از دسته کنسول گزینه Rebuild Database را انتخاب کنید.

بدینوسیله فرآیند مرتبط با بازسازی دیتابیس کنسول بازی شما به اتمام می رسد و احتمالا مشکل روشن نشدن پلی استیشن شما برطرف می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *