فروردین 9, 1403 1:59 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روش های آزادسازی حافظه گوشی دل
روش های آزادسازی حافظه گوشی دل

آزادسازی حافظه گوشی دل / در حالی که میانگین میزان فضای ذخیره سازی در گوشی دل های هوشمند رده بالا در طول سال ها افزایش یافته است، فضای اندروید، تولید کنندگان، اپراتورها نیز افزایش یافته است. یک گوشی دل هوشمند 64 گیگابایتی می تواند در سال 2020 کاملاً کم به نظر برسد، و با این حال، بسیاری از شرکت ها (مانند گوگل) همچنان به فروش تلفن هایی با این سطح ذخیره سازی پایه ادامه می دهند. خوشبختانه، مراحلی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید – برخی از آنها واضح‌تر از بقیه هستند. در این راهنما، ما بهترین راه‌ها برای به دست آوردن فضای ذخیره‌سازی بیشتر در Android را بدون استفاده از برنامه‌های کلینر که بر فروشگاه Play غالب هستند، بررسی می‌کنیم.

حذف برنامه های استفاده نشده (duh)

این احتمالا برای بسیاری از شما بسیار بدیهی است، اما اولین قدمی که باید بردارید این است که همه برنامه هایی را که قبلا دانلود کرده اید و استفاده نمی کنید حذف کنید. ممکن است چند (یا تعداد زیادی) برنامه همراه با تلفن شما وجود داشته باشد که نمی‌توان آنها را حذف کرد، اما اگر مدتی است که تلفن خود را در اختیار داشته‌اید، احتمالاً چند برنامه و بازی وجود دارد که چند هفته است که آنها را باز نکرده‌اید. یا ماه ها

بخوانید  آشنایی با 3 مشکل مهم پلاتر

می‌توانید برنامه‌ها را بر اساس اندازه در فهرست برنامه‌های گوشی دل خود در تنظیمات برخی از تلفن‌ها مرتب کنید، اما متأسفانه این ویژگی موجود در اندروید نیست.

آزادسازی حافظه گوشی دل

حذف عکس های پشتیبان گیری شده

Google Photos ابزاری است که در اندروید برای پشتیبان‌گیری از عکس‌ها و ویدیوهای شما در فضای ابری تعبیه شده است. اگر نیازی به دسترسی سریع به عکس‌ها و ویدیوهایی که اخیراً ضبط کرده‌اید ندارید، Google Photos یک ویژگی مفید برای حذف همه چیزهایی که قبلاً پشتیبان‌گیری شده‌اند را از تلفن شما دارد.

فقط Google Photos را باز کنید، منوی کناری (در بالا سمت چپ) را باز کنید و “Free up space” را انتخاب کنید. فوق العاده آسان!

فایل های تکراری، دانلودهای قدیمی و سایر برنامه های استفاده نشده را پاک کنید

میلیون ها برنامه به سبک پاک کننده برای اندروید وجود دارد، اما بهترین برنامه برای پاک کردن فایل های باقیمانده از برنامه ها و بازی ها احتمالا Files by Google است. می‌تواند فایل‌های تکراری را شناسایی کند، برنامه‌هایی را که بیشترین فضا را اشغال می‌کنند برجسته کند، دانلودها را با یک ضربه حذف کند، و حتی برنامه‌ها را برای حذف نصب بر اساس مدت زمانی که از آنها استفاده نکرده‌اید، توصیه کند. این واقعاً یکی از بهترین برنامه‌های پاکسازی فضای ذخیره‌سازی در Play Store است، و چون از طرف Google است، می‌دانید که قابل اعتماد است و هیچ کار عجیبی با گوشی دل شما انجام نمی‌دهد.

بخوانید  روشن نشدن چراغ سولاردام

مطمئناً ابزارهای قدرتمندتری مانند SD Maid وجود دارد که برای کاربران قدرتمند و افرادی که می‌خواهند اطلاعات فنی بیشتری در مورد مکان استفاده از فضای ذخیره‌سازی خود داشته باشند عالی است. اما Files by Google تعادل خوبی بین کاربرد و سهولت استفاده ایجاد می‌کند و بعید است که از شر هر چیز واقعاً مهمی در تلفن شما خلاص شود. می‌توانید Files by Google را از فروشگاه Play در زیر دانلود کنید.

کارت SD را وارد کنید (همچنین قبل)

بسیاری از گوشی دل‌های گوشی دل دل (به استثنای اصلی خط پیکسل گوگل) دارای اسلات کارت microSD هستند که می‌توان از آن برای ذخیره عکس‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌ها و سایر داده‌ها استفاده کرد. اگر گوشی دل شما از نسخه اخیر اندروید استفاده می کند، می توانید از قابلیتی به نام Adoptable Storage برای تبدیل کارت SD به افزونه حافظه داخلی گوشی دل استفاده کنید، بنابراین نیازی به انتقال دستی برنامه ها و داده ها به کارت SD ندارید ( Android آن را برای شما اداره می کند). با این حال، این ویژگی در برخی از دستگاه ها غیرفعال است – این ویژگی تا قبل از اندروید 9 پای در گوشی دل های گلکسی سامسونگ وجود نداشت.

صرف نظر از اینکه کدام گزینه را انتخاب می کنید، باید یک کارت microSD با رتبه A2 خریداری کنید تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید (A مخفف برنامه ها). ما کارت های SanDisk’s Extreme Pro را توصیه می کنیم. همانطور که به تفصیل توضیح دادیم، حتی سریع‌ترین کارت‌های microSD نیز کندتر از حافظه داخلی مورد استفاده گوشی دل‌ها و تبلت‌های مدرن هستند، بنابراین فقط در صورتی باید این کار را انجام دهید که واقعاً به فضای زیادی نیاز دارید.

بخوانید  9 راهکار رفع خطای Failed to Obtain IP Address در گوشی دل

رسانه ها را به ابر یا رایانه منتقل کنید

اگر هیچ یک از گزینه های بالا را دوست ندارید، سرویس هایی مانند Dropbox یا Google Drive می توانند راهی عالی برای حفظ دسترسی به فایل ها و داده های خود بدون نیاز به حذف آنها باشند. می‌توانید آن‌ها را در فضای ابری نگه دارید تا در صورت نیاز بدون استفاده مستقیم از فضای ذخیره‌سازی تلفنتان، دانلود کنید یا به آنها دسترسی پیدا کنید.

از طرف دیگر، اگر به ابر اعتماد ندارید، می توانید از فایل های خود مستقیماً در رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

آموزش شارژ صحیح گوشی آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *