فروردین 31, 1403 2:52 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روش های خنک کردن لپ تاپ ایسر
روش های خنک کردن لپ تاپ ایسر

همه چیز درباره خنک کردن لپ تاپ ایسر

در این مقاله سعی داریم همه چیز درباره خنک کردن لپ تاپ را به شما آموزش دهیم. تقریباً همه دارندگان لپ تاپ ایسر این را تجربه کرده اند: شما در حال کار با رایانه خود هستید و ناگهان دستان شما تقریباً عرق می کند و به نظر می رسد گرما از صفحه کلید شما ساطع می شود. با وجود اولین غریزه شما، یک لپ تاپ ایسر داغ لزوماً نشان دهنده مشکلات اساسی نیست. یک کامپیوتر معمولی در حین استفاده گرم می‌شود و بیشتر لپ‌تاپ ایسر‌ها می‌توانند تا دمای 95 درجه به خوبی کار کنند. بسیاری از لپ‌تاپ ایسر‌های جدیدتر دارای گاوصندوق حرارتی بیش از حد هستند – به این معنی که قبل از رسیدن به دمای خطرناک خاموش می‌شوند.

خنک کردن لپ تاپ ایسر

اگر لپ تاپ ایسر شما داغ است چه باید کرد؟

با این حال، تشخیص لپ‌تاپ ایسر داغ که در خنک‌شدن با مشکل مواجه است، می‌تواند در ابتدا دشوار باشد. دلایل بی‌شماری وجود دارد که باعث می‌شود لپ‌تاپ ایسر شما احساس گرما کند، بنابراین ممکن است لازم باشد قبل از پیدا کردن منبع، چندین روش عیب‌یابی را امتحان کنید.

لپ تاپ ایسر خود را با دقت تمیز کنید

فن ها و دریچه ها می توانند گرد و غبار زیادی را در خود جای دهند و فن پر از گرد و غبار می تواند برای خنک کردن پردازنده شما به سختی کار کند. فن های کامپیوتر شما معمولا در پشت لپ تاپ ایسر یا در پایین قرار دارند. این اولین جایی است که باید بررسی کنید که آیا لپ تاپ ایسر شما داغ شده است یا خیر.

بخوانید  علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون شارپ

از یک سواب پنبه ای یا قوطی هوای فشرده برای جمع آوری گرد و غبار یا دور کردن آن از دریچه های فن استفاده کنید. هنگام استفاده از قوطی هوای فشرده، مطمئن شوید که لپ تاپ ایسر به سمت پایین متمایل شده است تا گرد و غبار وارد هیچ قسمت دیگری از رایانه شما نشود.

گرمای محیط لپ تاپ ایسر خود را بررسی کنید

اگر تمام روز لپ‌تاپ ایسر خود را در ماشین داغ رها کرده‌اید، به احتمال زیاد این لپ‌تاپ ایسر شروع به کار می‌کند. بیشتر لپ‌تاپ ایسر‌ها می‌توانند به طور معمول در دمای 95 درجه کار کنند، با این حال، اگر از لپ‌تاپ ایسر خود روی تخت، بالش یا زیر پتو استفاده می‌کنید، احتمالاً رایانه‌تان احساس گرما می‌کند. پتوها و بالش‌ها گرما را حفظ می‌کنند و در صورت استفاده از آن روی هر یک از آن‌ها می‌توانند باعث داغ شدن بیش از حد کامپیوتر شما شوند. آنها همچنین این قابلیت را دارند که دریچه های لپ تاپ ایسر شما را مسدود کنند و از خنک شدن فن ها جلوگیری کنند.

از رایانه خود در جایی که نمی تواند به درستی تهویه کند استفاده نکنید – این به معنای استفاده نکردن از لپ تاپ ایسر در رختخواب است. خرید یک میز لپ تاپ ایسر را در نظر بگیرید که بتواند روی یک سطح صاف با جریان هوای کافی قرار گیرد.

بخوانید  7 علت شایع خرابی یو پی اس

سعی کنید برنامه های فشرده ای را که استفاده نمی کنید ببندید

اگر فن رایانه شما با فرکانس فزاینده روشن می شود، تمام برنامه های فشرده ای را که در حال حاضر استفاده نمی کنید ببندید. به عنوان مثال، اگر مایکروسافت اکسل، ادوبی فتوشاپ و گوگل کروم را اجرا می کنید، اما فقط از فتوشاپ استفاده می کنید، دو برنامه دیگر را ببندید تا زمانی که کار خود را تمام کنید.

اجرای چندین برنامه در هر زمان می تواند وابستگی رایانه شما به واحد پردازش مرکزی (CPU) را افزایش دهد – بخشی از رایانه که دستورالعمل ها یا دستوراتی را که شما به آن می دهید مدیریت می کند.

ده ها برنامه شخص ثالث وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه برنامه هایی سرعت کامپیوتر شما را کند می کنند و باعث گرم شدن آن می شوند. اگر Mac دارید، می‌توانید CPU رایانه خود را در تب Activity Monitor کنترل کنید و سپس «Energy» را انتخاب کنید.

لپ تاپ ایسر را به یک متخصص نشان دهید

وقتی لپ‌تاپ ایسر شما داغ است و روش‌های عیب‌یابی بالا کار نمی‌کند، آن را خاموش کنید، آن را از برق بکشید و برای بررسی آن با یک متخصص قرار ملاقات بگذارید. گرمای بیش از حد این توانایی را دارد که به کامپیوتر شما و تمامی داده های آن آسیب جدی وارد کند.

بخوانید  روش باز کردن قفل تبلت بدون رمز عبور

آیا می دانید: راهکارهای رفع مشکل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *