فروردین 31, 1403 0:56 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 ریست کولر گازی
ریست کولر گازی

چگونه کولر گازی را ریست کنیم؟

معمولا از دکمه ریست کولر گازی برای تنظیمات مجدد دستگاه استفاده می شود که در مدل های مختلف کولر گازی این عملیات متفاوت می باشد و لازم است به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه نمایید اما ما اطلاعات کلی در این باره در اختیارتان قرار می دهد. برای ریست کردن کولر گازی لازم است جریان برق را قطع کنید که بهتر است از فیوز اصلی جریان برق قطع گردد. معمولا دکمه ریست در کولر های گازی به رنگ قرمز و نسبتا کوچک طراحی شده است اما در برخی از مدل های کولر گازی با توجه به مدل آن باید محل قرار گیری دکمه ریست را بررسی نمایید.

اگر دکمه ریست را پیدا کرده اید برای ریست کردن باید دکمه را به مدت 3 ثانیه فشار دهید و سپس رها کنید بعد از چند لحظه مجدد دکمه را به مدت 3 ثانیه فشار دهید بعد از شنیدن صدای 3 بوق متوجه خواهید شد که دستگاه ریست شده است. بهتر است این نکته را خاطر نشان کنیم که تا زمانی که علت خرابی دستگاه را تشخیص نداده اید اقدام به ریست کردن کولر گازی ننمایید زیرا ممکن است با این کار به دستگاه شما خسارت بیشتری وارد شود.

شما می توانید از طریق ریموت کنترل کولر گازی هم عملیات ریست کرد را اجرا نمایید برای این کار لازم است باطری های ریموت کنترل را خارج نمایید و بعد از 5 دقیقه مجدد باطری های را داخل ریموت قرار داده و مجدد از آن استفاده نمایید به روش ریست کردن دستی هم گفته می شود. در حقیقت زمانی از این روش استفاده می شود که دکمه ریست بر روی کولر گازی و یا ریموت تعبیه نشده است. همان طور که می دانید برخی از مدل های کولر گازی دکمه ریست ندارند.

بخوانید  رزولوشن‌های حال حاضر دنیای دیجیتال

علت کار نکردن کنترل کولر گازی

از ریموت کنترل کولر گازی برای کنترل دستگاه از راه دور استفاده می شود که می تواند بسیار کاربردی باشد اما ممکن است گاهی اوقات کار نکردن کنترل کولر گازی شما را کلافه نماید اما چرا این اتفاق رخ می دهد ؟ اگر می خواهید علت کار نکردن کنترل کولر گازی را بدانید با ما همراه شوید. در حالت کلی 4 علت عمده وجود دارد که می توانند از اصلی ترین دلایل کار نکردن ریموت کولر گازی باشد. اگر باطری کنترل کولر گازی را به تازگی عوض نکرده اید حتما برای تعویض باطری ها اقدام نمایید ممکن است علت اتمام باطری کنترل باشد.

گاهی اوقات ممکن است کنترل کولر گازی در اثر ضربه دچار اختلال شود در صورتی که پایه های کریستالی به کار رفته در کولر گازی دچار شکستگی شوند کارایی خود را از دست می دهند و دیگر نمی توان از ریموت کولر گازی استفاده نمود. از دیگر دلایل خرابی ریموت کولر گازی از کار افتادن لامپ ال ای دی به کار رفته در جلوی ریموت می باشد که با تعویض لامپ ال ای دی می توانید مجدد ریموت را قابل استفاده نمایید. مشکلاتی که برای ریموت کولر گازی رخ می دهد توسط شما هم قابل برطرف کردن می باشد بنابراین با مطالعه مطالب آموزشی می توانید مشکل را عیب یابی نمایید.

بخوانید  علت روشن نشدن PS4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *