فروردین 10, 1403 4:59 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تمیز کردن صفحه ‌نمایشگر تلویزیون
تمیز کردن صفحه ‌نمایشگر تلویزیون

تمیز کردن صفحه ‌نمایشگر تلویزیون

نمایشگرهای پیشرفته امروزی تصاویر شفافی را نمایش می دهند و از وضوح بسیار با کیفیت برخوردارند. ظرافت این نمایشگر ها حساسیت آن ها را زیاد کرده است که باید در نگهداری از آن ها مراقب بود. یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مسائل در نگهداری نمایشگرها، روش تمیز‌کردن آنهاست، به دلیل اینکه که موقع تمیز‌کردن آن ها، به طورمستقیم با صفحه ‌نمایش سر‌و‌کار دارید؛ بنابراین نحوه تمیز کردن بسیار مهم است زیرا با یک اشتباه نمایشگر آسیب می بیند.

موارد آسیب رسان

1-اسپری کردن مایع تمیز کننده به نمایشگر به طور مستقیم اشتباه است. مایع تمیز کننده را به صفحه نپاشید؛مایع تمیز کننده را به روی دستمال اسپری کرده و بعد روی نمایشگر را تمیز کنید.به دلیل نداشتن قاب و محافظ در تلویزیون های جدید اسپری‌شدن محلول‌های مایع روی نمایشگر باعث نفوذ محلول از قاب کنار صفحه به لایه‌ داخلی نمایشگر می شود و مایع سریعا در کل سطح زیرین صفحه‌ پخش میشود و لکه های سیاه در گوشه های تصویر پیدا می شوند.
2-استفاده از الکل یا محلول‌های آمونیاکی چه به شکل مستقیم و چه از طریق دستمال آغشته به آن اشتباه است. نمایشگرهای LCD و تلویزیون‌های در برابر مواد شیمیایی مقاومت ندارند و احتمال دارد به وسیله تماس با مواد شیمیایی به‌طور جدی آسیب ببینند، بنابراین هیچوقت از شیشه‌پاک کن، الکل ها و محلول‌های آمونیاکی استفاده نکنید.

بخوانید  تعمیر تلویزیون در منزل

3ـ‌ استفاده از حوله‌های کاغذی و دستمال‌های چندمنظوره روی صفحه نمایش خش می اندازد و موجب آسیب می شود؛زیرا حوله های کاغذی زبر هستند و زیر میکروسکوپ حالت سنباده دارد و دستمال های چند منظوره هم احتمال دارد برای نظافت هر چیزی مورد استفاده قرار بگیرد و خرده های چوب، براده آهن و خیلی از موارد ریز دیگر به آن ها بچسبند و وقتی روی نمایشگر می کشیم سطح آن را خش می اندازد.این اتفاق دیگر قابل جبران نمی باشد.

نحوه تمیز کردن صحیح ‌

آماده سازی

باید دستگاه را خاموش کنید و اجازه دهید صفحه نمایش خنک شود.

‌گردگیری

به معنای زدودن گرد و غبار از نمایشگر بدون نیاز به لمس کردن آن است. استفاده از هوای فشرده، بهترین راه برای گردگیری است.

مرحله اول

بسیاری از گرد و غبارها و لکه‌های مانده در اثر تماس نوک انگشتان با صفحه‌نمایش را به آرامی با دستمال میکروفیبر خشک و تمیز، پاک می کنید. هرگزهنگام تمیز‌کردن صفحه‌نمایش نباید روی صفحه فشار آورید و این عملیات را کاملا آرام انجام دهید.دستمال را از بالا به پایین یا از چپ به راست روی صفحه بکشید و از دستمال کشیدن روی صفحه به شکل دایره ای خودداری کنید.

مرحله دوم

اگر لکه‌ها پاک نشد و نیازمند افزایش قدرت پاک‌سازی این دستمال‌ها بودید می‌توانید آنها را با آب مقطر مرطوب کنید،دستمال باید به قدری مرطوب باشد که خیسی را در آن کاملا مشاهده کنید، میزان خیسی نباید به اندازه ای باشد که حتی قطره ای آب از آن چکه نکند.

بخوانید  نکات مهم در خرید تلویزیون

مرحله سوم

برای پاک کردن لکه هایی که حالت چسبندگی دارند، دستمال خود را با استفاده از محلول آب مقطر و سرکه سفید مرطوب کنید و آرام دستمال را روی صفحه‌نمایش بکشید.میزان خیسی هم باید مثل موارد دیگر باشد.

نکته

برای افزایش عمر نمایشگرها و سالم موندن، آن ها را در مکانی دور از گرد و خاک و آموزش دست نزدن به نمایشگر تلویزیون به فرزندان، به این شکل نمایشگر کمتر نیاز تمیز کردن دارد و دیرتر آسیب می بیند.

تعمیر تلویزیون سونی

صفحه ‌نمایشگر تلویزیون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *