فروردین 31, 1403 10:40 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عدم اتصال آیفون به اینترنت
عدم اتصال آیفون به اینترنت

اتصال آیفون به اینترنت. شما سعی می کنید از Safari در آیفون خود استفاده کنید، اما به اینترنت وصل نمی شود. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، نمی توانید وب را مرور کنید. در این مقاله نحوه تشخیص و رفع مشکل زمانی که آیفون شما به اینترنت وصل نمی شود را توضیح می دهیم!

اتصال آیفون به اینترنت

علت خطای بدون اتصال به اینترنت

گاهی اوقات آیفون شما می گوید که به Wi-Fi متصل است، اما پیام «No Connection Internet» زیر نام شبکه شما ظاهر می شود. اگر آیفون شما با این مشکل مواجه است، می‌توانید از بخش عیب‌یابی مشکلات داده سلولی در این مقاله رد شوید، زیرا این مراحل مرتبط نیستند.

یکی از دلایل رایج ظاهر شدن این اعلان این است که آیفون شما برای برقراری ارتباط قوی از روتر Wi-Fi شما خیلی دور است. سعی کنید آیفون خود را به روتر وای فای خود نزدیک کنید و ببینید آیا پیام ناپدید می شود یا خیر.

اگر ادامه داشت، مطمئن شوید که آیفون خود را مجددا راه اندازی کرده اید، مراحل موجود در بخش عیب یابی مشکلات وای فای را دنبال کنید و مراحل پیشرفته تر زیر را تکمیل کنید.

ریستارت کردن آیفون

وقتی آیفون شما به اینترنت وصل نمی شود اولین چیزی که باید امتحان کنید، راه اندازی مجدد ساده است. خاموش و روشن کردن مجدد آیفون به تمام برنامه های آن اجازه می دهد تا به طور طبیعی خاموش و مجدداً راه اندازی شوند و به طور بالقوه مشکل نرم افزاری جزئی را برطرف می کند.

بخوانید  عدم اتصال درست پرینتر HP به رایانه شخصی

دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا “slide to power off” ظاهر شود. اگر آیفون بدون دکمه هوم دارید، همزمان دکمه کناری و یکی از دکمه های تنظیم صدا را فشار داده و نگه دارید. آیکون قرمز و سفید پاور را از چپ به راست بکشید تا آیفون خود را خاموش کنید.

چند ثانیه صبر کنید، سپس با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور یا دکمه کناری، آیفون خود را دوباره روشن کنید تا لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شود.

Wi-Fi در مقابل داده تلفن همراه

می توانید آیفون خود را با استفاده از Wi-Fi یا داده های تلفن همراه به اینترنت متصل کنید. ابتدا، نحوه تشخیص و رفع مشکلات Wi-Fi را به شما نشان خواهیم داد، سپس همین کار را برای مشکلات داده تلفن همراه انجام خواهیم داد.

روشن و خاموش کردن وای فای

اولین کاری که باید انجام دهید وقتی آیفون شما به اینترنت وصل نمی شود این است که سریع Wi-Fi را خاموش و دوباره روشن کنید. این به آیفون شما فرصتی دوباره برای اتصال به شبکه وای فای می دهد که می تواند یک مشکل نرم افزاری جزئی را حل کند.

تنظیمات را باز کنید و روی Wi-Fi ضربه بزنید. سپس، روی کلید کنار Wi-Fi در بالای منو ضربه بزنید. چند ثانیه صبر کنید، سپس Wi-Fi را دوباره روشن کنید.

بخوانید  انواع مشکلات لپ تاپ دل

فراموش کردن شبکه Wi-Fi

گاهی اوقات فراموش کردن شبکه Wi-Fi خود در آیفون و تنظیم آن مانند جدید می تواند مشکلات اتصال را برطرف کند. هنگامی که آیفون خود را برای اولین بار به یک شبکه Wi-Fi متصل می کنید، اطلاعات مربوط به آن شبکه و نحوه اتصال به آن را ذخیره می کند. اگر بخشی از فرآیند اتصال تغییر کرده است، می تواند دلیل عدم اتصال آیفون شما به اینترنت باشد یا اینکه آیفون شما می گوید “No Connection Internet”.

قبل از تکمیل این مرحله، حتما رمز عبور وای فای خود را یادداشت کنید! وقتی دوباره به شبکه وصل شدید، باید آن را دوباره وارد کنید.

تنظیمات را باز کنید و روی Wi-Fi ضربه بزنید. روی دکمه اطلاعات در کنار شبکه Wi-Fi خود ضربه بزنید، سپس روی Forget This Network ضربه بزنید. در مرحله بعد، به تنظیمات -> Wi-Fi برگردید و روی شبکه Wi-Fi خود ضربه بزنید تا دوباره به آن متصل شوید.

راه اندازی روتر

گاهی اوقات اینترنت به دلیل مشکل روتر Wi-Fi شما کار نمی کند، نه آیفون شما. ممکن است لازم باشد روتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

ابتدا روتر خود را از دیوار جدا کنید. چند ثانیه صبر کنید و دوباره آن را وصل کنید. روتر شما پشتیبان‌گیری می‌شود و شروع به اتصال مجدد می‌کند. آماده باشید، این ممکن است کمی طول بکشد!

بخوانید  نحوه متوقف کردن اجرای برنامه های اندروید در پس زمینه

بررسی پیکربندی VPN

ممکن است مشکلی در VPN شما مانع از اتصال آیفون شما به اینترنت شود. سعی کنید VPN خود را در تنظیمات -> VPN خاموش کنید. سپس سوئیچ کنار وضعیت را خاموش کنید. وقتی VPN شما خاموش است متوجه خواهید شد که Not Connected است.

اکنون که VPN شما خاموش است، سعی کنید به اینترنت متصل شوید. اگر کار می کند، احتمالاً مشکلی با VPN شما وجود دارد. مقاله دیگر ما را بررسی کنید تا بیاموزید چگونه مشکلات مربوط به VPN آیفون خود را برطرف کنید!

پیشنهاد مطالعه: 6 مشکل رایج لپ تاپ دل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *