اردیبهشت 1, 1403 5:23 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عدم عکس نگرفتن DSLR
عدم عکس نگرفتن DSLR

چرا DSLR عکس نمی گیرد؟

DSLR دستگاه مفیدی است که به شما کمک می کند عکس بگیرید و حتی فیلم بگیرید. اما اگر عملکرد اصلی دوربین انجام نشود و نتواند عکس بگیرد چه؟ خوب خیلی بی فایده می شود، اینطور نیست؟ اگر شما هم با مشکل عکس نگرفتن DSLR روبرو هستید، چند چیز وجود دارد که می تواند باعث این مشکل شود. مشکل همیشه نیازی به تعمیر یا جایگزینی راه حل ندارد زیرا تنظیمات اشتباه نیز می تواند مسئول این باشد. بنابراین قبل از اینکه دوربین خود را برای تعمیر ببرید، باید خودتان آن را بررسی کنید و علت مشکل را درک کنید. در زیر برخی از دلایل رایج و همچنین راه حل های مشکل عدم عکسبرداری DSLR آورده شده است:

  1. حالت فوکوس اشتباه

علت: گاهی اوقات دوربین DSLR ممکن است نتواند عکس بگیرد زیرا نمی تواند به درستی فوکوس کند. ممکن است تلاش برای گرفتن قفل فوکوس داشته باشد اما بیهوده است. این بدان معنی است که دکمه شاتر را برای کلیک کردن بر روی عکس رها نمی کند. اتفاقی که می افتد این است که وقتی در حال عکاسی در نمای زنده هستید، دوربین از روش های مختلف فوکوس استفاده می کند، اما می توانید سعی کنید آنها را تغییر دهید تا روی عکس ها کلیک کنید. راه حل: اگر اینطور است، ابتدا باید دکمه MENU را فشار دهید و سپس تب Camera را انتخاب کنید. پس از این، حالت AF و سپس حالت Quick را انتخاب کنید. این باعث می شود دوربین شما به جای LCD از سنسور AF برای فوکوس استفاده کند.

بخوانید  علت سیاه شدن ناگهانی مانیتور ایسوس

  1. از اولویت تمرکز به اولویت انتشار تغییر دهید

دلیل: یکی دیگر از دلایلی که دوربین شما به شما اجازه نمی‌دهد روی عکس‌ها کلیک کنید، حالت «اولویت فوکوس» است که ممکن است روی آن تنظیم شود.

راه حل: اگر گزینه ای از اولویت انتشار دارید، آن را از تنظیمات قبلی به این تنظیمات تغییر دهید و دوباره کلیک کنید. دوربین گاهی اوقات در اولویت فوکوس کار نمی کند زیرا تا زمانی که فکر نمی کند به درستی فوکوس می کند کلیک نمی کند.

  1. تنظیمات را بازنشانی کنید

علت: گاهی اوقات بازنشانی همه تنظیمات روی DSLR می‌تواند به شما در حل مشکل عدم عکس‌برداری DSLR کمک کند.

راه حل: برای رسیدن به دکمه Reset، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی منوی عکسبرداری کلیک کنید و سپس به منوی تنظیمات بروید. پس از انجام این کار، دوباره روی عکس کلیک کنید و ببینید آیا این تفاوتی ایجاد کرده است یا خیر. اگر نه، پس ممکن است با مشکل دیگری در DSLR خود مواجه شده باشید و می توانید برای همین موضوع به موارد زیر مراجعه کنید.

  1. از تنظیمات خودکار برای کلیک بر روی تصاویر استفاده کنید

علت: گاهی اوقات اگر دوربین در حالت دستی یا حالتی غیر از خودکار باشد، ممکن است مشکل ایجاد شود.

بخوانید  چگونه بفهمیم چه نوع باتری لپ تاپ شارپ را باید تهیه کنیم؟

راه حل: اگر از تنظیمات دستی یا هر تنظیم دیگری استفاده می کنید که کاملاً خودکار نیست، می توانید شماره گیری خود را به حالت خودکار ببرید و سپس دوباره روی تصاویر کلیک کنید. گاهی اوقات وقتی نور یا شرایط دیگر مناسب نیست، دوربین روی عکس ها کلیک نمی کند. با این حال در این حالت می توانید به راحتی در حالت خودکار عکس بگیرید.

دوربین‌های DSLR دستگاه‌هایی برای استفاده آسان هستند که گاهی اوقات ممکن است با عوارض خاصی روبرو شوند که بیشتر آنها را می‌توانید به تنهایی حل کنید. اما در برخی موارد ممکن است به کمک حرفه ای نیاز داشته باشید. برای تماس با یک متخصص برای کمک به شما در مورد دوربین یا هر وسیله دیگری، می توانید با خدمات Mr Right برای تعمیر و خدمات لوازم خانگی تماس بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *