اردیبهشت 6, 1403 9:22 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت خاموش شدن تصادفی مانیتور ایسوس
علت خاموش شدن تصادفی مانیتور ایسوس

چرا مانیتور ایسوس کامپیوتر من به طور تصادفی خاموش می شود؟

چندین مشکل می تواند باعث خاموش شدن تصادفی مانیتور ایسوس شود. برخی از دلایل مربوط به مانیتور و برخی دیگر مربوط به کامپیوتر است. به دلایلی که ممکن است مانیتور ایسوس شما به تنهایی خاموش شود، پیشنهادات زیر را بخوانید.

نظارت بر گرم شدن بیش از حد

یکی از دلایلی که مانیتور ایسوس می تواند خاموش شود گرم شدن بیش از حد آن است. هنگامی که مانیتور بیش از حد گرم می شود، خاموش می شود تا از آسیب به مدار داخل جلوگیری شود. علل گرمازدگی شامل جمع شدن گرد و غبار، گرمای زیاد یا رطوبت زیاد، یا انسداد دریچه هایی است که باعث خروج گرما می شود.

اگر مانیتور بیش از حد گرم می شود، مانیتور ایسوس را از برق بکشید و اجازه دهید قبل از استفاده مجدد کاملاً خنک شود. سپس، اگر هوای کنسرو شده (آنتی استاتیک، برای لوازم الکترونیکی) دارید، سعی کنید گرد و غبار داخل بدنه مانیتور را دفع کنید. اگر اتاق کامپیوتر بسیار گرم است، با روشن کردن فن یا سیستم تهویه مطبوع آن را خنک کنید. قبل از اینکه بخواهید دوباره از مانیتور ایسوس استفاده کنید صبر کنید تا کمی اتاق خنک شود.

بخوانید  6 راه برای رفع خرابی دوربین آیفون

همچنین، اگر از مانیتور CRT قدیمی استفاده می کنید، ارتقاء به صفحه نمایش تخت جدیدتر بسیاری از مسائل مربوط به گرما را در محیط گرم حل می کند.

شل بودن کابل

اگر سیم برق به طور ایمن به پشت مانیتور ایسوس وصل نشده باشد، می تواند باعث از دست رفتن قدرت و خاموش شدن مانیتور ایسوس شود. مطمئن شوید که سیم برق در پشت مانیتور محکم است. همچنین ممکن است اتصال برق در مانیتور خراب باشد و از سیم برق قدرت کافی دریافت نکند. در این حالت، بهتر است به جای تعمیر مانیتور، آن را تعویض کنید.

مانیتور ایسوس خراب

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن مانیتور ایسوس، نقص در مدار است. ممکن است سیم کشی کوتاهی داشته باشد یا مدار دچار نقص شود و باعث سیاه شدن تصویر یا خاموش شدن مانیتور شود. در این مورد، ممکن است کارهای دیگری جز خرید یک مانیتور ایسوس جایگزین جدید انجام ندهید. تعمیر مانیتورها معمولاً مقرون به صرفه نیست زیرا هزینه تعمیر می تواند بیشتر از قیمت مانیتور جدید باشد. می توانید مانیتور ایسوس را به تعمیرگاه کامپیوتر بیاورید تا به آن نگاه شود، اما آنها احتمالاً پیشنهاد تعویض آن را می دهند.

مشکل کارت گرافیک یا مادربرد

اگر مانیتور ایسوس روشن است، اما سیگنال ویدئو را از دست می دهید، به احتمال زیاد مشکل از کارت گرافیک یا مادربرد در رایانه است. خاموش شدن تصادفی رایانه همچنین می تواند مشکل گرم شدن بیش از حد رایانه یا کارت گرافیک یا نقص در کارت گرافیک باشد.

بخوانید  تعویض باتری Canon EOS 1000D / Rebel XS / Kiss F

اگر کارت گرافیک یک کارت گرافیک خوب یا بخشی از مادربرد شناخته شده است، ممکن است مشکلاتی در مادربرد وجود داشته باشد. خازن برآمده یا سایر قطعات خراب روی مادربرد می تواند باعث خاموش شدن کامپیوتر یا مانیتور ایسوس شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *