فروردین 31, 1403 5:22 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت سیاه شدن مانیتور msi
علت سیاه شدن مانیتور msi

چرا مانیتور msi من برای چند ثانیه سیاه می شود؟

اگر روی رایانه خود کار می کنید و ناگهان مانیتور msi دفتر شما سیاه می شود، پی بردن به آن می تواند یکی از ناامید کننده ترین چیزها باشد. دقیقاً چه چیزی باعث می شود مانیتور msi این کار را انجام دهد و چگونه آن را برطرف می کنید؟ خوب، اینها برخی از مواردی است که ما در حال حاضر به آنها نگاه می کنیم.

اگرچه در برخی موارد به راحتی می توان این مشکل را حل کرد، اما در موارد دیگر همه چیز کمی پیچیده تر است. با این حال، شناسایی مساله اصلی موردنظر اولین کاری است که باید برای حل این مشکل انجام دهید. بنابراین، بیایید دلایلی را بررسی کنیم که باعث می شود مانیتور msi شما سیاه شود.

دلیل اصلی سیاه شدن مانیتور msi شما برای چند ثانیه این است که مشکلی در کابل های اتصال آن به کامپیوتر وجود دارد. اگر مانیتور msi شما فقط برای چند ثانیه سیاه شود، و بعداً دوباره روشن شود، معمولاً این مشکل وجود دارد.

اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که مطمئن شوید همه کابل های شما به درستی در پشت مانیتور msi شما وارد شده اند، اما همچنین دستگاهی که به آن متصل شده است (لپ تاپ یا کامپیوتر و غیره).

بخوانید  تعمیر سیاه و سفید تصادفی مانیتور msi

اطمینان حاصل کنید که به پورت های پشت مانیتور msi شما نیز آسیبی وارد نشود، زیرا این می تواند یکی از دلایل معمول سیاه شدن صفحه نمایش باشد. شما همچنین می خواهید سوکت دوشاخه و دوشاخه مانیتور msi خود را بررسی کنید، زیرا هرگونه آسیب به آن نیز می تواند منبع مشکل شما باشد.

بعد از اینکه کابل ها را برای آسیب دیدگی بررسی کردید، در یک سناریوی ایده آل، مانیتور msi را با یک کابل جایگزین نیز بررسی کنید. اگر کابل HDMI دیگری دارید (اگر از آن استفاده می کنید)، مطمئناً می خواهید آن را با دستگاه های خود نیز بررسی کنید.

داخلی بیش از حد گرم شده

اگرچه بیشتر اوقات مشکل مربوط به مانیتور msi کابل ها است، اما سناریوی بعدی که من پیدا کردم این است که شما واقعاً با خود مانیتور msi مشکل دارید. همچنین می تواند ناشی از گرم شدن قطعات در لپ تاپ یا رایانه شما باشد، اما متأسفانه تشخیص این مشکل است.

مانیتور msi بیش از حد گرم می تواند نتیجه چند چیز باشد که علت اصلی آن عدم تهویه قطعات داخل است. این می تواند ناشی از جمع شدن گرد و غبار یا نوعی انسداد باشد که اجازه نمی دهد هوا از مانیتور msi عبور کند.

بخوانید  مشکل اتصال به اکانت PSN در PS4

بنابراین، قبل از اینکه مانیتور msi را دوباره راه اندازی کنید، مطمئن شوید که آن را کاملاً تمیز کرده اید. اگر چند ساعت به آن زمان می دهید تا خنک شود و سپس رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید، باید به طور عادی کار کند.

درایورهای گرافیکی

یکی دیگر از مشکلات احتمالی، مشکل درایورهای کارت گرافیک شما است. اگر فکر می کنید این مشکل در دستگاه شما وجود دارد، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که آنها را به روز کنید. در اینجا راهنمای خوبی در مورد چگونگی به روز رسانی درایورهای گرافیکی خود وجود دارد.

اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، باید درایور صفحه نمایش خود را بررسی کنید. شما می توانید این کار را با مراجعه به مدیر دستگاه خود و پیدا کردن آن به راحتی انجام دهید.

اگرچه این امر بسیار بعید است، اما ممکن است GPU شما کار خود را انجام داده و در حال مرگ بر شما باشد. این مورد در دستگاه جدید صدق نمی کند، اما اگر یک لپ تاپ یا رایانه مخصوص قدیمی به مانیتور msi وصل کرده اید، باز هم این امکان وجود دارد. اگر چنین است، ممکن است لازم باشد کارت گرافیک خود را تعویض کنید.

همچنین بررسی کنید

نکته دیگری که باید بررسی کنید این است که حالت صرفه جویی در مصرف انرژی یا حالت شب را در رایانه یا لپ تاپ خود فعال نکرده اید. اگرچه این نباید مشکلی ایجاد کند، مواردی وجود دارد که صرفه جویی در انرژی با خود مانیتور msi کار نمی کند، که ممکن است به طور متناوب آن را خاموش کند.

بخوانید  تاثیر داغی لپ تاپ بر مشکلات سخت افزاری آن

اگر به تازگی نرم افزاری را بر روی دستگاه خود نصب کرده اید و این مشکل شروع شده است، آن را نیز حذف نصب کنید. مواردی وجود دارد که برخی از نرم افزارهای بد نیز باعث خاموش شدن مانیتور msi می شوند. این فقط در صورتی ایجاد می شود که به تازگی چیز جدیدی را بر روی رایانه خود نصب کرده اید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *