اردیبهشت 7, 1403 2:07 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت لکه‌های‌ صفحه لپ‌تاپ چیست؟
علت لکه‌های‌ صفحه لپ‌تاپ چیست؟

زمانی که شما صفحه لپ‌تاپ خود را باز می‌کنید تا با آن مثل همیشه کار کنید یک دفعه متوجه می‌شوید که لکه‌های سیاهی بر روی صفحه لپ‌تاپ شما ظاهر شده اند. این موضوع یکی از مشکلاتی است که کاربران را بسیار می‌ترساند، چرا که هزینه تعویض ال سی دی لپ‌تاپ معمولا زیاد است. باید ببینیم علت اتفاق افتادن این موضوع چیست تا بتوانیم به تعمیر و بررسی مشکلات آن بپردازیم. اگر قادر بودید با مطالب ارائه شده در این مقاله خود به رفع مشکل بپردازید که هیچ اما پیش از آن باید بدانید که بررسی این موضوع نیاز به اطلاعات کافی دارد. در نتیجه این موضوع اگر خود نتوانستید به حل مشکل بپردازید بهتر است به مراکز تعمیرات لپ‌تاپ ایسوس مراجعه کنید و برای رفع مشکل از کمک کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید.

چرا لکه‌های صفحه لپ‌تاپ به وجود می‌آید؟

تا اینجای کار بررسی کردیم که برای ما لپ‌تاپ یکی از ابزارهای مهم برای کارهای روزمره به حساب می‌آید و خراب شدن LCD آن یکی از عواملی است که ارتباط کاربر با لپ‌تاپ را دچار مشکل می‌کند و دوست دارد هر چه سریعتر به تعمیر این قطعه خود بپردازید. در راستای این کار نیاز است تا عواملی که باعث ایجاد این لکه‌های تیره بر روی لپ‌تاپ شما می‌شوند را بشناسید. که در ادامه این مقاله به علل به وجود آورنده آن‌ها می‌پردازیم.

بخوانید  تشخیص خرابی مایکروویو

پیکسل سوختگی

پیکسل چیست؟ پیکسل‌ها ریزترین قطعه‌های تصویر لپ‌تاپ هستند که به وسیله آن‌ها تصاویر در لپ‌تاپ به نمایش در می‌آیند. اگر به صفحه لپ‌تاپ فشار وارد شود، حرارت بیش از حد ببیند، مدت زمان زیاد و با نور بالا از این دستگاه استفاده شود، ضربه بخورد و… می‌تواند عاملی باشد که این قطعه‌های کوچک دچار آسیب شوند.

پیکسل سوختگی مهم ترین عاملی است که ممکن است باعث ایجاد لکه‌های تیره بر روی LCD لپ‌تاپ شما بشود، که امکان گسترده شدن در سطح لپ‌تاپ شما را نیز دارد. پس باید اول از همه مراقب باشید لپ‌تاپ شما آسیب نبیند و از آسیب آن جلوگیری کنید برای این امر می‌توانید به نمایندگی‌های مجاز لپ‌تاپ ایسوس مراجعه کنید و درصدد رفع مشکل خود بربیایید.

راه حل پیکسل سوختگی چیست؟

پرداختیم به بحث پیکسل سوختگی و گفتیم که یکی از مهم ترین اتفاق‌هایی که باعث به وجود آمدن لکه‌های ساه بر روی صفحه لپ‌تاپ شما می‌شود همین پیکسل سوختگی است. راه حل‌هایی که برای جلوگیری از پیکسل سوختگی پیشنهاد می‌کنیم اول از همه مراقبت صحیح از لپ‌تاپ خود است، به این صورت که شما اگر از فشار وارد شدن به لپ‌تاپ‌تان، ضربه خوردن و حرارت دیدن آن جلوگیری کنید، می‌توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که این اتفاق برای لپ‌تاپ شما نخواهد افتاد. در کنار این موضوع حواستان باشد با نور معمولی از لپ‌تاپ خود استفاده کنید. این کار‌ها در وهله اول کمک می‌کند لپ‌تاپ شما دچار پیکسل سوختگی نشود، اما اگر با این حال انجام این کارها باز هم پیش آمد که ببینید لپ‌تاپ شما دچار پیکسل سوختگی شده است باید بگوییم که تنها راه بر طرف کردن قطعی این مشکل تعویض LCD لپ‌تاپ شما است. چرا که امکان تعمیر آن وجود ندارد و اگر به موقع به مراکز پشتیبانی و تعمیرات لپ‌تاپ مراجعه نکنید این پیکسل سوختگی با امکان گسترش امکان دارد که کل صفحه لپ‌تاپ شما را بگیرد. در هنگام تعویض سعی کنید تا حد امکان قطعات را با قطعات اصلی جایگزین کنید چرا که این قطعات با کیفیت بالاتری عمر طولانی‌تر وبا کیفیت‌تر لپ‌تاپ شما را تضمین می‌کنند.

بخوانید  دلیل روشن نشدن Asus Transformer

 لکه‌های‌ صفحه لپ‌تاپ

در این مقاله به مشکل لکه‌های سیاه به وجود آمده بر روی لپ‌تاپ پرداختیم که مشکل اساسی به وجودآورنده‌ی آن پیکسل سوختگی بود. اگر مطمئن شدید که مشکل لپ‌تاپ شما پیکسل سوختگی است به مراکز تعمیرات لپ‌تاپ مراجعه کنید و به تعویض ال‌سی‌دی لپ‌تاپ خود اقدام کنید. امیدواریم که این مطالب اطلاعات خوبی به شما داده باشد.

آیا می دانید: دلایل شارژ نشدن لپ تاپ ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *