اردیبهشت 6, 1403 5:16 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت محبوبیت کنسول های بازی چیست
علت محبوبیت کنسول های بازی چیست

یکی از پرطرفدارترین وسایلی که امروزه بزرگ و کوچک عاشق آن هستند کنسول‌های بازی است. از کنسول‌های بازی در مراکز بازی و گیم نت‌ها بسیار استفاده می‌شود. افراد برای ایجاد سرگرمی برای خود و خانواده و دوستان به این مراکز می‌روند و ساعاتی را به انجام بازی‌های کنسولی می‌پردازند. این طیف بازی‌ها بسیار گسترده هستند و سلیقه‌های متفاوت افراد را پوشش می‌دهند. از بازی‌های آنلاین چند نفره گرفته تا بازی‌های با سبک هنری و داستانی. مدتی است که کنسول‌های بازی از محبوبیت بالایی برخوردار شده‌اند و افرادی که می‌توانند سعی در خرید آن دارند. این دستگاه‌ها مدت زمان طولانی‌ای نیست که در منازل و در دست کودک و نوجوان و بزرگسال دیده می‌شوند. حال می‌خواهیم بیشتر راجع به این دستگاه‌ها صحبت کنیم.

اولین کنسول بازی در سال 1985 رونمایی شد که تشکیل شده‌ای از نقاط سیاه و سفید بود و محیط بازی را تشکیل می‌داد. نسل دوم بازی‌ها از سال 1976 شروع به ساخت و تا سال 1992 پشتیبانی می‌شد. اما در سال 2019 در راستای فروش کنسول‌های بازی یک انقلاب رخ داد و فروش آن به سی میلیون دستگاه رسید. از آن پس و با ورود دستگاه‌های جدید و آپدیت‌های با کیفیت بازی‌ها این دستگاه‌ها حداقل در ایران به دستگاه‌های لاکچری تبدیل شدند که مسئول ارائه بازی‌های با کیفیت و زیبا هستند. در همین راستا افراد علاقه‌مند به بازی‌ها آرزوی داشتن یک کنسول بازی را همیشه در ذهن خود دارند.

بخوانید  دلیل گرمای بیش از حد ps5

کنسول های بازی

قیمت کنسول های بازی کنونی در چه بازه ای است

قیمت کنسول‌های بازی امروزی موجود در بازار ایران با توجه به نرخ تورم و گرانی‌های رو به افزایش اخیر برای بسیاری از افراد خیلی زیاد محسوب می‌شود و توانایی خرید آن را ندارند. در همین راستا باید بدانید که این کنسول به هزینه دلاری در کشور‌های سازنده آنقدر‌ها هم گران قیمت محسوب نمی‌شوند.حال با قیمت مدل‌هایی که این روزها بیشتر طرفدار دارند آشنا می‌شویم.

  • پلی استیشن 5 سونی

بالاترین مدل کنسول‌های بازی امروزی پلی استیشن 5 است که گران‌ترین و با کیفیت‌ترین بازی‌ها را به نمایش می‌گذارد، قیمت این دستگاه هم اکنون در ایران در حدود 24 میلیون تومان است.

  • پلی استیشن 4 پرو سونی 1 ترابایت

این مدل که مدلی قدیمی‌‌تر نسبت به پلی استیشن 5 سونی است، هم اکنون با قیمتی در حدود 16 میلیون تومان قابل خریداری کردن است.

  • پلی استیشن 4 اسلیم سونی 1 ترابایت

مدل عرضه شده دیگری از سری پلی استیشن 4 با قیمت کمتر و در حدود 13 میلیون و نیم و قابل خریداری در بازار.

  • پلی استیشن 4 اسلیم سونی 500 گیگا بایت

این سری پلی استیشن نیز از سری پلی استیشن‌های 4 شرکت سونی با ظرفیت کمتر می‌باشد که هزینه کمتری نیز دارد. این دستگاه با قیمت 16 میلیون تومان امروزه در بازار ایران به فروش می‌رسد.

بخوانید  چگونه می توان وات مایکروفر را پیدا کرد؟

نحوه خرید بازی های پلی استیشن چگونه است

خرید بازی‌های پلی استیشن نیز یکی از معضلات کاربران این دستگاه‌ها می‌باشد چرا که هر بازی باید به صورت سی دی جدا گانه خریداری شود و هزینه هر سی دی نیز به نسبت زیاد است. بازی‌های این سری دستگاه‌ها به صورت سی دی ارائه می‌شود که هر سی دی مخصوص به یک بازی است و باید به صورت جداگانه تهیه شود. هر سی دی برای پلی استیشن‌های سری 4 و 5 از حدود قیمت 350 هزار تومان شروع و تا 2-3 میلیون ادامه دارد.

در این راستا می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کرده و به راحتی روی کنسول‌های بازی خود آن را بازی کنید. خرید کنسول‌های بازی از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری امکان پذیر است. امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما علاقه‌مندان به بازی کنسول‌های بازی قرار گرفته باشد.

آیا می دانید: روشن نشدن پلی استیشن 4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *