فروردین 10, 1403 3:52 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت نداشتن سیگنال مانیتورASUS
علت نداشتن سیگنال مانیتورASUS

نداشتن سیگنال مانیتورASUS . خطای «HDMI بدون سیگنال» در مانیتور ASUS نشان می‌دهد که هیچ سیگنال ورودی نمایشگر را از طریق پورت HDMI از رایانه دریافت نمی‌کند. این خطا باعث می شود مانیتور نتواند محتوایی را نمایش دهد و فقط پیام خطا را روی صفحه نمایش بگذارد. دلیل خاصی برای این مشکل وجود ندارد، اما به نظر می رسد دلیل اصلی برای “HDMI بدون سیگنال” اتصالات صفحه نمایش باشد. برخی تنظیمات نمایشگر نادرست پیکربندی شده و سیستم عامل/درایورهای قدیمی نیز می توانند مشکلات مشابهی را در مانیتور ASUS ایجاد کنند.

نداشتن سیگنال مانیتورASUS

چرخه برق مانیتور در نداشتن سیگنال مانیتورASUS

اشکالات و اشکال در سیستم عامل مانیتور می تواند باعث شود مانیتور ASUS شما ورودی ها را از پورت HDMI دریافت نکند. گاهی اوقات، فقط چرخه برق مانیتور می تواند مشکل را حل کند. در اینجا نحوه انجام آن به روش صحیح آمده است.

  • مانیتور را با فشار دادن دکمه پاور آن خاموش کنید. می توانید کامپیوتر را نیز خاموش کنید.
  • تمام کابل های متصل به مانیتور، از جمله کابل برق و کابل HDMI را از برق جدا کنید.
  • واحد نمایشگر را برای یک یا دو دقیقه همانطور که هست رها کنید. سپس همه چیز را به جای خود وصل کنید.
  • مانیتور و همچنین کامپیوتر را روشن کنید.

بررسی منبع ورودی

مانیتورهای مدرن دارای چندین پورت HDMI هستند. می‌توانید مانیتور را طوری پیکربندی کنید که پورت HDMI مناسب را برای ورودی‌های سیگنال نمایشگر انتخاب کند.

فرض کنید کابل نمایشگر را به پورت HDMI 1 مانیتور وصل کرده اید اما مانیتور را طوری پیکربندی کرده اید که ورودی نمایشگر را از HDMI 2 دریافت کند، پس قطعاً پیام های “HDMI No Signal” را دریافت خواهید کرد.

در اکثر مانیتورهای مدرن، از جمله ASUS، یک ویژگی وجود دارد که به طور خودکار منبع ورودی مناسب را شناسایی می کند. با این حال، چنین ویژگی هایی ممکن است در مدل های قدیمی وجود نداشته باشند. گاهی اوقات سیستم عامل نیز ممکن است منبع ورودی اشتباه را تشخیص دهد.

  • دکمه انتخاب ورودی را که در کنار یا پشت مانیتور ASUS شما قرار دارد، فشار دهید. در برخی از مانیتورهای ایسوس، دکمه انتخاب ورودی اختصاصی وجود ندارد و در منوی نمایشگر روی صفحه (OSD) ادغام شده است.
  • بسته به درگاهی که برای اتصال استفاده کرده اید، HDMI 1 یا HDMI 2 را به عنوان منبع ورودی مناسب انتخاب کنید.
بخوانید  تعویض باتری Canon EOS 1000D / Rebel XS / Kiss F

بررسی اتصالات

اغلب، مشکل مانیتورها به دلیل پیکربندی نادرست یا شل شدن اتصالات ایجاد می شود. کابل ها یا کانکتورها نیز ممکن است مقصر باشند. بنابراین، کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا اتصالات به درستی تنظیم شده اند یا خیر.

  • با بررسی پورت ها و کابل های خمیده یا آسیب دیده شروع کنید. یک رابط HDMI باید دارای پیکربندی 19 پین باشد. اگر این پین ها قابل مشاهده نیستند یا پیکربندی آنها نادرست است، ممکن است دلیل مشکل سیگنال بدون وجود باشد. اگر یک کابل HDMI یدکی دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید تا ببینید به خوبی کار می‌کند یا خیر.
  • در رایانه ای با گرافیک اختصاصی، پورت های ویدئویی روی مادربرد، از جمله پورت های HDMI به طور خودکار غیرفعال می شوند. در چنین حالتی، باید کابل را به پورت HDMI GPU متصل کنید تا نمایشگر به طور عادی کار کند.
  • ابتدا کابل های HDMI را از پورت های کامپیوتر و مانیتور جدا کنید. در نهایت، آنها را دوباره به طور ایمن وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که اتصالات شل نیستند.
  • اگر چندین پورت HDMI روی رایانه و همچنین مانیتور موجود است، سعی کنید اتصالات را از طریق درگاه دیگری برقرار کنید.
  • از استفاده از مبدل نمایشگر خودداری کنید و در صورت امکان مستقیماً کابل HDMI را بدون استفاده از مبدل به پورت متصل کنید. اگر صفحه نمایش به طور معمول کار می کند، مشکل می تواند از مبدل باشد.
  • برای رد احتمال خرابی مانیتور، می توانید رایانه را به مانیتور دیگری (در صورت وجود) متصل کنید. اگر مانیتور دیگر نیز پیام HDMI بدون سیگنال را نشان می دهد، این نشان دهنده مشکل در رایانه، پورت ها یا کابل ها است.
  • با این حال، اگر نمایشگر دیگر به درستی کار کند، مشکل از مانیتور ASUS شما است. در چنین شرایطی ممکن است مجبور شوید مانیتور را تعمیر یا تعویض کنید.
بخوانید  بهترین زمان ارتقای لپ تاپ دل

پیکربندی تنظیمات پروجکشن

این اصلاح برای راه اندازی چند مانیتور که در آن تنها یکی از نمایشگرهای شما کار نمی کند اعمال می شود. فرض کنید لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود را به یک مانیتور خارجی یا ثانویه متصل کرده‌اید و به شما پیام «HDMI بدون سیگنال» می‌دهد. در این صورت، ممکن است مشکلاتی در تنظیمات پروجکشن وجود داشته باشد.

  • کلید Windows + P را روی صفحه کلید خود فشار دهید. این به شما امکان می دهد تا تنظیمات طرح ریزی را انتخاب کنید.
  • مطابق با اولویت خود گزینه Duplicate یا Extend را انتخاب کنید. شما باید فوراً محتویات رایانه مبدأ را در مانیتور ASUS ببینید. اگر گزینه Second Screen Only را انتخاب کنید، محتویات روی صفحه اصلی خود (مثلاً لپ تاپ) را نخواهید دید.

به روز کردن درایورهای آداپتور نمایش و مانیتور

درایورها مسئول برقراری ارتباط بین مانیتور و سیستم عامل شما هستند. اگر این درایورها قدیمی و با سخت افزار موجود ناسازگار شوند، ممکن است چنین مشکلی ایجاد کند. برخی از سیستم ها همچنین ممکن است برای پشتیبانی از آخرین نمایشگرها به درایورهای کارت گرافیک به روز شده نیاز داشته باشند.

اگرچه ممکن است زمانی که صفحه نمایش چیزی را نشان نمی دهد امکان به روز رسانی درایورها برای شما وجود نداشته باشد، می توانید از یک واحد نمایشگر دیگر (اگر کار می کند و در دسترس است) برای این کار استفاده کنید. به همین ترتیب، در تنظیم چند نمایشگر، اگر هر یک از نمایشگرها کار می کند، می توانید از این مراحل برای انجام به روز رسانی درایور استفاده کنید.

  • Windows Key + X را فشار دهید و Device Manager را باز کنید.
  • روی Display Adapter کلیک کنید.
  • سپس روی درایور دستگاه کلیک راست کرده و گزینه Update driver را انتخاب کنید.
  • گزینه Search Automatically for the drivers را انتخاب کنید و دستور را دنبال کنید.
  • اگر با این کار مشکل حل نشد، به Device Manager برگردید و درایورهای دستگاه را در زیر مانیتورها به روز کنید.
  • پس از تکمیل فرآیند به‌روزرسانی، رایانه را مجدداً راه‌اندازی کنید و ببینید آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.
بخوانید  نحوه شارژ گوشی با پورت شارژر خراب

همچنین ممکن است لازم باشد با دانلود نصب کننده از وب سایت سازنده GPU مربوطه، به صورت دستی به آخرین درایور GPU به روز رسانی کنید.

  • رایانه را به مانیتور دیگری وصل کنید یا از یک استاندارد ویدیویی کار (مثلاً DisplayPort) برای ایجاد اتصالات استفاده کنید.
  • به صفحه دانلود درایور AMD یا NVIDI بروید
  • آخرین نسخه موجود درایور کارت گرافیک را برای سیستم خاص خود بررسی کنید.
  • نصب کننده آپدیت را دانلود و اجرا کنید.
  • دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و فرآیند به روز رسانی را کامل کنید. پس از اتمام، کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

پیشنهاد مطالعه: علت و تعمیر سبز شدن مانیتور ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *