فروردین 31, 1403 7:02 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت و تعمیر سبز شدن مانیتور ایسوس
علت و تعمیر سبز شدن مانیتور ایسوس

سبز شدن مانیتور ایسوس. یک سوالی که شاید میلیون ها بار شنیده باشیم این است که چرا مانیتور ایسوس من سبز است؟ گاهی اوقات پیچیده ترین مشکلات، ساده ترین راه حل ها را دارند. بنابراین، چرا این اتفاق می افتد و مهمتر از همه، چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟ بیایید همه چیز را در مورد تعمیر مانیتور ایسوس سبز بدون هیچ چیز دیگری یاد بگیریم.

سبز شدن مانیتور ایسوس

بررسی علت سبز شدن مانیتور ایسوس

دلایل مختلفی می تواند باعث ایجاد مانیتور ایسوس سبز شود. من همه دلایل احتمالی را فهرست می کنم تا بتوانید همه آنها را بررسی کنید تا ببینید چه مشکلی پیش آمده است.

یک کابل شل

شل بودن کابل یکی از رایج ترین دلایل سبز شدن مانیتور ایسوس است. متأسفانه، بسیاری از مردم به این دلیل ساده فکر نمی کنند و از بررسی اتصال شل اجتناب می کنند. خب حالا چرا یک سیم شل باعث سبز شدن مانیتور ایسوس می شود؟

کامپیوتر فقط از سه رنگ برای نشان دادن چیزهایی که می بینید استفاده می کند – قرمز، آبی و سبز. با ایجاد ترکیب های مختلف از این سه رنگ، تمام رنگ های دیگر را ایجاد می کند. بنابراین، اگر کابل اتصال پایدار نداشته باشد، رنگ‌های قرمز و آبی قطع می‌شوند و در نتیجه یک مانیتور ایسوس سبز ایجاد می‌شود.

مانیتور ایسوس شما می تواند به همین دلیل زرد، قرمز، آبی یا هر رنگ منحصر به فرد دیگری شود. به یاد داشته باشید که ضروری است که همه رنگ ها از بین بروند تا مانیتور ایسوس همانطور که قرار است به نظر برسد.

گاهی اوقات پین های کابل مانیتور ایسوس شما خم می شوند و مانع از اتصال صحیح مانیتور ایسوس شما به کامپیوتر می شوند. این یک اتفاق رایج است و می‌توانید با بازگرداندن پین به حالت اولیه آن را به سرعت برطرف کنید.

سیم معیوب

اگر کابل شل نباشد، احتمال خرابی آن وجود دارد. با وصل کردن صحیح کابل می توانید آن را تعمیر کنید. با این حال، اگر خراب یا معیوب باشد، باید به دنبال گزینه های دیگری باشید. کابل شکسته می تواند باعث ایجاد صفحه سبز رنگ شود، همانطور که یک سیم شل باعث می شود. از عبور دو رنگ دیگر جلوگیری می کند. بنابراین، اگر چنین چیزی را تجربه می کنید، ممکن است مجبور شوید کابل را تعویض کنید. اگر می خواهید از آسیب بیشتر به کامپیوتر و مانیتور ایسوس خود جلوگیری کنید، بهتر است هر چه زودتر کابل آسیب دیده را تعویض کنید.

بخوانید  مشخصات دوربین گوشی آیفون

مشکلات مربوط به تنظیمات

گاهی اوقات مشکل فیزیکی نیست، بنابراین نمی توانید آن را با تعویض کابل برطرف کنید. اگر تنظیمات در سطح پیش فرض باشد، مشکلی وجود ندارد. با این حال، گاهی اوقات این تنظیمات ممکن است به هم بخورد و منجر به یک مانیتور ایسوس سبز رنگ شود.

برای جلوگیری از هرگونه مشکل تنظیمات، مطمئن شوید که هیچ تنظیمات پیش فرض را تغییر ندهید، مگر اینکه مجبور باشید. کامپیوترها معمولاً از ابتدا روی بهترین تنظیمات خود تنظیم می شوند. اگر می خواهید چیز خاصی تغییر کند، مطمئن شوید که می دانید چه کاری انجام می دهید و چگونه آن را به درستی انجام دهید.

کارت گرافیک معیوب در سبز شدن مانیتور ایسوس

کارت گرافیک نیز می تواند ریشه مشکل مانیتور ایسوس شما باشد. پس از بررسی نقاط اصلی که ممکن است مشکل پیش برود، کارت گرافیک را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر کارت گرافیک شما از کار بیفتد، متوجه مشکلات دیگری نیز خواهید شد. اشکالاتی وجود خواهد داشت، به خصوص زمانی که در حال انجام یک بازی یا تماشای یک فیلم هستید. خطای نهایی زمانی رخ می دهد که کارت به طور کامل از کار بیفتد. ممکن است متوجه علامتی شوید که می گوید “سیگنال وجود ندارد” که نشان دهنده معیوب بودن کارت گرافیک است.

مانیتور ایسوس معیوب

دلیل نهایی سبز شدن مانیتور ایسوس ممکن است خود مانیتور ایسوس باشد. برای اینکه مطمئن شوید مانیتور ایسوس مشکل دارد یا خیر، کامپیوتر خود را به مانیتور ایسوس دیگری متصل کنید. اگر صفحه سبز رنگ از بین رفته باشد، ممکن است مجبور شوید مانیتور ایسوس خود را تعویض کنید.

گاهی اوقات پورت اتصال می تواند دلیل آن باشد. اگر درگاهی که کابل را در آن وصل می‌کنید خراب باشد، صفحه نمایش می‌تواند با محدود کردن رنگ‌های دیگر سبز شود.

مشکلات درایورهای مانیتور ایسوس

درایورهای مانیتور ایسوس می توانند مسئول تعدادی از مسائل از جمله خطاهای صفحه سبز و خرابی صفحه آبی باشند. هنگامی که یک درایور مانیتور ایسوس به درستی کار نمی کند، می تواند باعث از کار افتادن رایانه شما یا نمایش یک پیام خطا شود.

در برخی موارد، برای رفع این مشکلات، ممکن است لازم باشد درایور مانیتور ایسوس خود را به روز کنید. اگر با هر یک از این مشکلات مواجه هستید، لطفاً برای اطلاعات بیشتر با سازنده رایانه خود یا مایکروسافت مشورت کنید.

بخوانید  5 راه مقابله با داغ شدن لپ تاپ لنوو

تعمیر مانیتور ایسوس

شما می توانید راه حل این مشکل را از قبل تصور کنید. هنگامی که ریشه یک مشکل را شناسایی کردید، رفع آن آسان می شود.

راه اندازی مجدد

گاهی اوقات شما فقط باید مانیتور ایسوس سبز خود را دوباره راه اندازی کنید. هنگام راه اندازی مجدد رایانه، مشکلات جزئی به راحتی برطرف می شوند. و این بی ضررترین راه تلاش برای تعمیر یک چیز شکسته است. بنابراین، دستگاه را دوباره راه اندازی کنید و ببینید آیا صفحه سبز هنوز وجود دارد یا خیر.

استراحت به مانیتور ایسوس

قبل از هراس، مانیتور ایسوس خود را خاموش کنید و حدود پانزده دقیقه آن را در همین حالت نگه دارید. باور کنید یا نه، گاهی اوقات اگر این کار را انجام دهید، مانیتور ایسوس خودش را درست می کند. با این حال، اگر مشکل برطرف نشد، به روش زیر بروید.

اتصال دوباره کابل

کابل های متصل به مانیتور ایسوس خود را بردارید. بررسی کنید که آیا هر یک از اتصالات شل شده است و دوباره آنها را محکم وصل کنید. کامپیوتر را روشن کنید و ببینید مشکل همچنان وجود دارد یا خیر. اگر این کار را کرد، ممکن است سیم معیوب باشد.

پین های کابل را بررسی کنید. گاهی اوقات خم می شوند که مانع از اتصال مناسب می شود. صاف کردن آنها و اتصال آنها می تواند مشکل را حل کند.

تعویض کابل

اگر کابل برای همیشه آسیب دیده باشد، وصل مجدد آن مشکل را حل نمی کند. شما باید یک سیم جدید بگیرید. با این حال، قبل از خرید یک کابل جدید، توصیه می کنم از کابل کامپیوتر دیگری استفاده کنید تا مطمئن شوید که کانکتور اشتباه است.

تا آنجا که به هزینه مربوط می شود، لازم نیست زیاد نگران باشید. آنها خیلی گران نیستند و تقریباً در هر فروشگاه الکترونیکی می توانید آنها را پیدا کنید.

اغلب اوقات، تعویض کابل مانیتور ایسوس مشکل صفحه سبز را برطرف می کند. اگر اینطور نیست، همیشه جنبه های دیگری وجود دارد که می توانید بررسی کنید.

قرار دادن روی پیش فرض

تنظیمات نمایش را روی صفحه نمایش خود پیدا خواهید کرد. گاهی اوقات دکمه هایی روی مانیتور ایسوس وجود دارد، اما نه همیشه. از این تنظیمات نمایشگر استفاده کنید و مطمئن شوید که همه آنها روی پیش فرض تنظیم شده اند. اگر قبلاً هستند، تنظیمات باعث ایجاد صفحه سبز رنگ شما نمی شوند.

بخوانید  علت خاموشی تصادفی لپ تاپ Lenovo

یافتن برنامه های مضر در سبز شدن مانیتور ایسوس

اگر مشکل پس از نصب یک برنامه یا فایل خاص شروع شده باشد، ممکن است ویروسی باعث ایجاد رنگ سبز شده باشد. گام اولیه برای حل این مشکل حذف برنامه و فایل های مرتبط با آن است. آن را از کنترل پنل خود حذف کنید و همه چیزهایی را که از آن برنامه آمده است حذف کنید.

اگر مشکل شما را حل نکرد و مشکوک هستید که ویروس در رایانه شما باقی مانده است، از متخصص کمک بخواهید. آنها ویروس را حذف می کنند تا از آسیب بیشتر به رایانه شما جلوگیری کنند.

جایگزین کردن کارت ویدیو

اگر هیچ یک از راه حل ها برای شما کار نمی کند، ممکن است مشکلی در کارت گرافیک وجود داشته باشد. می توانید با تعویض کارت گرافیک با رایانه دیگری بررسی کنید. اگر صفحه را درست کرد، یک کارت ویدیوی جدید برای رایانه خود تهیه کنید.

جایگزین کردن مانیتور ایسوس

با کمال تعجب، این آخرین دلیل سبز شدن مانیتور ایسوس شماست. ممکن است مشکل خود مانیتور ایسوس باشد. کامپیوتر خود را به مانیتور ایسوس دیگری وصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان باقی است یا خیر. اگر قبلاً هر چیز دیگری را در لیست امتحان کرده اید، تعویض مانیتور ایسوس آخرین کاری است که می توانید انجام دهید.

اگر حتی پس از امتحان کردن همه چیز در رفع مشکل مشکل دارید، دست شما نیست. سعی کنید با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. یا با یک دوست که ممکن است بداند چه کاری باید انجام دهد مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که شناسایی مشکل اولین قدم شما قبل از اینکه پول خود را برای خرید هر چیزی خرج کنید است. تصور کنید که برای یک مانیتور ایسوس هزینه زیادی کرده اید و سپس متوجه می شوید که مشکل از کابل شما بوده است. باور کنید یا نه، این اتفاق می افتد.

پیشنهاد مطالعه: استفاده از مانیتور ایسوس بدون کامپیوتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *