فروردین 28, 1403 10:35 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت چشمک زدن تلویزیون
علت چشمک زدن تلویزیون

چرا تلویزیون LCD من چشمک می زند؟

یک تلویزیون LCD از فناوری نمایش کریستال مایع برای نمایش تصویر بر روی صفحه استفاده می کند. در حالی که تلویزیون های LCD چشم نواز هستند و قابلیت های دید زیادی را ارائه می دهند، گاهی اوقات با پلک زدن یا سوسو زدن مشکلاتی را تجربه می کنند.

علائم

یک تلویزیون LCD چشمک زن به این معنی است که تصویر روی صفحه در داخل و خارج چشمک می زند و جلوه بارق ایجاد می کند. این تجربه باعث می شود که چشمک های سریع سیاه را مشاهده کنید. در تلویزیون های اسنوا LCD، پلک زدن چشمک به ندرت ممکن است بدون دلیل مهمی رخ دهد، که می توانید با خاموش و روشن کردن مجدد آن، این مشکل را برطرف کنید. با این حال، پلک زدن که برای مدت طولانی رخ می دهد، نشانه مشکل است.

قدرت یا پاور

گاهی اوقات، یک مشکل الکتریکی مربوط به منبع تغذیه می تواند باعث چشمک زدن تلویزیون LCD شود. باید سعی کنید تلویزیون اسنوا را از برق بکشید و به پریز جدید وصل کنید تا ببینید چشمک زدن متوقف می شود یا خیر.

نور پس زمینه

نور پس زمینه تعبیه شده در تلویزیون اسنوا، کریستال های مایع صفحه را روشن می کند. هنگامی که نور پس زمینه خراب می شود و دیگر کریستال های مایع را به طور م lightsثر روشن نمی کند، باعث چشمک زدن تصویر روی صفحه می شود.

بخوانید  علت گرم نشدن غذا توسط ماکروفر

اینورتر LCD چیست؟

بدون نور و صفحه LCD می تواند به عنوان کاغذ باشد. بسیاری از صفحه های LCD از لامپ فلورسنت کاتد سرد استفاده می کنند که به اینورتر نیاز دارد. این قطعه که معمولاً به عنوان اینورتر CCFL شناخته می شود، اتصال برق منبع تغذیه DC را برای کار با نیازهای برق AC لامپ آماده می کند.

نقش اینورتر

وقتی یک کامپیوتر به دیوار وصل می شود، امواج AC پریز برق را به DC تبدیل می کند. این برای اجزای دیجیتالی مانند مادربرد خوب عمل می کند، اما برای لامپ های فلورسنت کار نمی کند. اینورتر برق DC را قطع می کند و آن را برای استفاده توسط لامپ صفحه نمایش به برق AC تبدیل می کند.

عیب یابی اینورتر

وقتی اینورتر خراب شود، به نظر می رسد که LCD خاموش شده است. با نگاه دقیق، شما همچنان خواهید دید که صفحه نمایش هنوز کار می کند، زیرا تصاویر هنوز در حال رندر شدن هستند اما روشن نیستند. بسیاری از لامپهای فلورسنت LCD روی مدار با اینورتر قرار گرفته اند که نیاز به تعویض یکی از آنها با دیگری دارد. اگر از بین بردن صفحه LCD خود راحت نیستید، اغلب جایگزینی کل LCD مقرون به صرفه تر از تغییر واحد اینورتر LCD است.

بخوانید  رزولوشن تلویزیون چیست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *