فروردین 9, 1403 5:25 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ
علت کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ

وقتی صفحه کلید شما به طور صحیح کار نمی کند، چه کاری باید انجام دهید

اکثر ما صفحه کلید لپ تاپ لنوو خود را مسلم می دانیم – تا زمانی که شروع به کار کند یا به طور کلی کار خود را متوقف کند. با عملکرد صحیح صفحه کلید، بهره وری ممکن است متوقف شود. اگر این یک لپ تاپ لنوو تجاری باشد، این امر نه تنها می تواند ناامید کننده باشد، بلکه می تواند مضر باشد. خوشبختانه، برخی از مراحل عیب یابی صفحه کلید وجود دارد که می توانید برای تعیین علت – و یک راه حل – انجام دهید. آنچه در زیر آمده است لیستی از اقدامات لازم برای کار مجدد صفحه کلید است:

لپ تاپ لنوو خود را راه اندازی مجدد کنید

در صورت شک، راه اندازی مجدد کنید. راه اندازی مجدد لپ تاپ لنوو یک راه حل عالی و تک مرحله ای برای بسیاری از مشکلات لپ تاپ لنوو از جمله برخی از مشکلات رایج صفحه کلید است. فقط یک دقیقه طول می کشد، و ممکن است متوجه شوید که صفحه کلید شما مجدداً خوب کار می کند پس از راه اندازی لپ تاپ لنوو. اگر کار می کند، بگذارید به عنوان یادآوری برای خاموش کردن منظم لپ تاپ لنوو شما عمل کند. (بر خلاف اینکه اجازه دهید به سادگی وارد حالت “Sleep” آسیب پذیرتر شود.)

تنقلات و تایپ کردن؟ خرده ها را بررسی کنید

قرار گرفتن خرده ها و خرده های کوچک دیگر در زیر کلیدهای صفحه کلید یکی دیگر از مجرمان احتمالی بسیاری از مشکلات صفحه کلید است. این مشکل بیشتر در مورد دستگاه های قدیمی تر از صفحه کلیدهای جدیدتر وجود دارد. این مشکل رایج برای کاربرانی است که هنگام تایپ یا گشت و گذار در اینترنت میان وعده می خورند. ساده ترین راه حل این است که صفحه کلید یا لپ تاپ را با دقت وارونه کرده و به آرامی آن را تکان دهید. معمولاً هر چیزی در زیر کلیدها یا داخل صفحه کلید از دستگاه خارج می شود و کلیدها را برای عملکرد م onceثر دوباره آزاد می کند.

بخوانید  چرا لپ تاپ شارپ من روشن نمی شود؟

دفن گرد و غبار

با گذشت زمان، یک صفحه کلید گرد و غبار و ذرات زباله ای را جمع می کند که کناره ها و زیر کلیدها را می پوشاند و مانع عملکرد آنها می شود. حتی کسانی که در حین استفاده از لپ تاپ لنوو هیچ وعده غذایی نمی خورند ممکن است این نوع زباله ها را با مشکل مواجه کنند. هوای فشرده و کنسرو شده یک راه حل عالی است، بنابراین یک قوطی را در فروشگاه لوازم اداری محلی خود بردارید و مرتباً از آن برای بیرون ریختن زباله ها از زیر کلیدها استفاده کنید. شاید از دیدن آنچه جمع شده تعجب کنید.

نشت مایعات؟

اگر اخیراً یک نوشیدنی را روی صفحه کلید خود ریخته اید یا به آن پاشیده اید، این می تواند علت خرابی صفحه کلید باشد. این امر به ویژه در مورد نوشیدنی های چسبناک مانند نوشابه یا آب میوه صادق است. این مشکل را با تمیز کردن بین کلیدها با استفاده از یک پارچه نازک و تمیز و کمی آب گرم یا چند قطره یا مالیدن الکل حل کنید. یک سواب پنبه همچنین می تواند در قرار گرفتن بین کلیدهای یک صفحه کلید کثیف یا چسبناک مثر باشد. با این حال، نشت های بزرگتر ممکن است منجر به آسیب هایی فراتر از تمیز کردن ساده شود. آنها ممکن است نیاز به تعویض چندین کلید یا حتی کل صفحه کلید داشته باشند.

بخوانید  آموزش استفاده اندروید از سرور DNS

مشکلات مربوط به راننده

درایور صفحه کلید نیز ممکن است مسئول نقص صفحه کلید باشد. این اغلب در هنگام استفاده از نرم افزار شخص ثالث یا در صورتی که کاربر هنگام خاموش کردن لپ تاپ لنوو از روش مناسب پیروی نمی کند، صادق است. (همیشه از فرمان “خاموش” استفاده کنید.) اگر درایور آسیب دیده باشد، ممکن است بتوانید درایور جایگزین را بارگیری کرده و این مشکل را برطرف کنید. اگر بارگیری درایور جدید امکان پذیر نیست، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال خدمات تعمیر حرفه ای باشید.

مسائل مربوط به مادربرد

مادربرد لپ تاپ لنوو بر تعدادی از عملکردها از جمله صفحه کلید نظارت می کند. گاهی اوقات ارتباط بین این دو از بین می رود و این می تواند به عنوان صفحه کلیدی ظاهر شود که فقط به صورت متناوب یا – در برخی موارد – به هیچ وجه کار نمی کند. افرادی که در زمینه فناوری اطلاعات و الکترونیک مهارت دارند می توانند آزمایشات را انجام داده و عملکرد داخلی لپ تاپ لنوو را بررسی کنند. با این حال، مبتدیان احتمالاً نباید این کار را انجام دهند. یک متخصص فناوری اطلاعات به راحتی می تواند مشکل مادربرد را تشخیص دهد و اقدامات مناسب را برای حل آن انجام دهد. در برخی موارد، ممکن است مادربرد نیاز به تعویض داشته باشد.

بخوانید  مشکل اتصال اینترنت لپ تاپ msi

صفحه کلید شما معیوب است

اگر هیچ یک از این ارزیابی های عیب یابی یا رفع نتایج برای شما نتیجه ای نداشت، ممکن است صفحه کلید معیوب باشد. اگر در دوره ضمانت دستگاه خود هستید، ممکن است واجد شرایط تعویض رایگان باشید. با این حال، قبل از سرویس از هارد دیسک خود اطمینان حاصل کنید.

به رفع سریع نیاز دارید؟ از USB استفاده کنید

اگر از لپ تاپ استفاده می کنید و هیچ یک از این نکات عیب یابی م effectiveثر واقع نشده است، ممکن است بخواهید یک صفحه کلید موقت با USB متصل کنید. این می تواند به شما کمک کند قبل از پرداختن به مشکلات واقعی لپ تاپ، پروژه های معلق را به پایان برسانید. به سادگی یک صفحه کلید USB خریداری یا قرض بگیرید و آن را به درگاه USB لپ تاپ وصل کنید. اگرچه یک راه حل بلند مدت نیست، اما می تواند به شما در پایان پروژه های برجسته کمک کند. سپس می توانید بعداً مشکل صفحه کلید را تعیین کنید.

عدم کارکرد صحیح صفحه کلید می تواند خسته کننده باشد. در مورد لپ تاپ، خرابی صفحه کلید می تواند به این معنی باشد که صاحب آن باید کل لپ تاپ را تعویض کند. در هر صورت، یک صفحه کلید معیوب ممکن است یک علت گمشده نباشد. قبل از فریاد زدن: “چرا صفحه کلید من کار نمی کند؟ !!” پیشنهادات ارائه شده در این لیست عیب یابی صفحه کلید را امتحان کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *