اسفند 29, 1402 11:09 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عملکرد دستگاه فتوکپی
عملکرد دستگاه فتوکپی

دستگاه فتوکپی چگونه کار می کند؟

فرآیند زیروگرافی که توسط چستر کارلسون در سال 1938 ابداع شد و توسط شرکت زیراکس توسعه و تجاری سازی شد، به طور گسترده ای برای تولید متن و تصاویر گرافیکی با کیفیت بالا بر روی کاغذ استفاده می شود. از آنجایی که زیراکس اولین دستگاه‌های کپی کاغذی ساده را به بازار عرضه کرد، دستگاه‌های فتوکپی ساخته شده توسط شرکت‌های دیگر، گاهی اوقات توسط کسانی که متوجه سوء استفاده از علامت تجاری شرکت نمی‌شوند، به عنوان «ماشین‌های زیراکس» شناخته می‌شوند. علاوه بر این، فرآیند زیروگرافی در واقع هم برای کپی و هم برای چاپ استفاده می شود. این روند امروز چگونه کار می کند:

شارژ

در داخل هر دستگاه کپی و چاپگر لیزری یک سطح حساس به نور به نام گیرنده نوری وجود دارد. این شامل یک لایه نازک از مواد رسانای نوری است که روی یک تسمه یا درام انعطاف پذیر اعمال می شود. گیرنده نوری در تاریکی عایق است، اما هنگامی که در معرض نور قرار می گیرد، رسانا می شود. در تاریکی با اعمال یک ولتاژ DC بالا به سیم‌های مجاور شارژ می‌شود، که میدان الکتریکی شدیدی در نزدیکی سیم‌ها ایجاد می‌کند که باعث یونیزه شدن مولکول‌های هوا می‌شود. یون هایی با همان قطبیت ولتاژ روی سیم ها روی سطح گیرنده نوری رسوب می کنند و میدان الکتریکی در سراسر آن ایجاد می کنند.

بخوانید  صدای تلویزیون پاناسونیک اما بدون تصویر

در معرض گذاشتن

در یک دستگاه کپی یا چاپگر دیجیتال، تصویر با لیزر مدوله شده اسکن یا نوار تصویر دیود ساطع کننده نور بر روی گیرنده نوری قرار می گیرد. در دستگاه‌های کپی آنالوگ قدیمی‌تر، نور منعکس شده از یک تصویر روشن به گیرنده نوری پخش می‌شود. در هر صورت، مناطقی از گیرنده نوری که در معرض نور قرار دارند به طور انتخابی تخلیه می شوند و باعث کاهش میدان الکتریکی می شوند. نواحی تیره تر شارژ خود را حفظ می کنند.

توسعه دهید

پودر رنگدانه ای که برای ایجاد تصویر استفاده می شود تونر نامیده می شود. ذرات تونر ساخته شده از رنگ و رزین پلاستیکی دارای خواص الکترواستاتیکی دقیق و کنترل شده ای هستند و قطر آنها بین پنج تا 10 میکرومتر است. آنها با مهره های حامل مغناطیسی مخلوط شده و شارژ می شوند که آنها را به منطقه توسعه منتقل می کند.

ذرات توسط پدیده تریبوالکتریک (که اغلب به عنوان الکتریسیته ساکن شناخته می شود) باردار می شوند. میدان الکتریکی مرتبط با الگوی بار تصویر روی گیرنده نوری، نیروی الکترواستاتیکی را بر تونر باردار وارد می‌کند که به تصویر می‌چسبد. یک سند رنگی توسط یک چاپگر با چهار واحد زیروگرافی مجزا تشکیل می‌شود که تصاویر فیروزه‌ای، سرخابی، زرد و سیاه را ایجاد و توسعه می‌دهد. برهم نهی این تصاویر پودری اسناد تمام رنگی را تولید می کند.

بخوانید  6 مشکل رایج گوشی آیفون 12

انتقال

تصویر پودری با قرار دادن کاغذ در تماس با تونر و سپس اعمال باری با قطبیت مخالف تونر، از گیرنده نوری روی کاغذ منتقل می‌شود. بار باید به اندازه کافی قوی باشد تا بر چسبندگی پودرها به گیرنده نوری غلبه کند. بار دوم دقیقاً کنترل شده، کاغذ را که اکنون حاوی تصویر است، از گیرنده نوری آزاد می کند.

فیوز

در فرآیند ادغام، تونر تشکیل دهنده تصویر ذوب شده و به کاغذ چسبانده می شود. این کار با عبور دادن کاغذ از میان یک جفت غلتک انجام می شود. یک رول گرم شده تونر را ذوب می کند که با کمک فشار رول دوم به کاغذ ذوب می شود.

تمیز کردن

انتقال تونر از گیرنده نوری به کاغذ 100 درصد کارآمد نیست و تونر باقیمانده باید قبل از چرخه چاپ بعدی از گیرنده نور خارج شود. اکثر دستگاه های کپی و پرینترهای سرعت متوسط ​​و بالا این کار را با یک پاک کننده برس چرخان انجام می دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *