فروردین 9, 1403 1:39 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

عیب یابی نرم افزار لپ تاپ لنوو

عیب یابی اولیه نرم افزار در لپ تاپ لنوو

یخ زدن گاه به گاه یا مداوم لپ تاپ لنوو می تواند نتیجه اجرای برنامه باشد. از کلید میانبر CTRL + SHIFT + ESC برای باز کردن Task Manager ویندوز و سپس برگه (Performance) استفاده کنید. در Windows 8.1 و 10، ممکن است لازم باشد روی پیوند (جزئیات بیشتر) در پایین Task Manager کلیک کنید تا آن را ببینید.

هنگی در لپ تاپ

از لپ تاپ لنوو خود به طور معمول استفاده کنید، اما مراقب CPU، حافظه و دسته های دیسک باشید. اگر لپ تاپ لنوو یخ می زند، و یکی از این موارد واقعاً زیاد است، این می تواند پاسخ شما باشد. توجه داشته باشید که کدام منطقه واقعاً زیاد بوده است، لپ تاپ لنوو را راه اندازی مجدد کرده و Task Manager را دوباره باز کنید.

این بار اما برگه (Processes) را انتخاب کنید. لیست را بر اساس CPU، حافظه یا دیسک مرتب کنید، هر زمان که دفعه قبل لپ تاپ لنوو یخ زده بود واقعاً زیاد بود و با فریز شدن لپ تاپ لنوو ببینید چه فرایندی در بالای لیست ظاهر می شود. این باید به شما بگوید چه نرم افزاری در حال کار است بنابراین می توانید آن را حذف یا به روز کنید. بیاموزید که چگونه فرایندهایی را که در مورد برنامه های شما به شما می گویند باز کنید.

بخوانید  دلایل مشکل گرمای بیش از حد در آیفون

ورود ویروس

همچنین ممکن است نرم افزارهای مخفی مانند ویروس را داشته باشید که مشکلاتی را ایجاد می کند. مطمئن شوید که با نرم افزار امنیتی خود اسکن را انجام می دهید تا چیزی را که نباید وجود داشته باشد کشف کنید.

در مواردی که لپ تاپ لنوو شما هنگام راه اندازی در حالت عادی یخ می زند، اما در حالت ایمن خوب اجرا می شود، مشکل می تواند برنامه ای باشد که در حین دنباله راه اندازی بارگیری می شود. با استفاده از برنامه ای مانند Autoruns، برنامه هایی را که هنگام راه اندازی شروع می شوند انتخاب کنید و ببینید کدام مشکل را ایجاد می کند.

اگر لپ تاپ لنوو شما در هنگام راه اندازی بدون توجه به هر چیزی یخ می زند و در همان نقطه است، پس مشکل می تواند خرابی در ویندوز یا مشکل سخت افزاری باشد. یک راه سریع برای گفتن این است که یک CD زنده برای سیستم عامل دیگر مانند Linux Mint یا Tails بگیرید و با آن بوت کنید.

بررسی سیستم عامل

اگر سیستم عامل دیگر خوب راه اندازی شد، احتمالاً در حال بررسی مشکلی در ویندوز هستید و ممکن است نیاز به نصب مجدد داشته باشید. برای کسانی که از ویندوز 10 (و 8) استفاده می کنند، دارای ویژگی Refresh/Reset است که قرار است ویندوز را به حالت کارخانه برگرداند. در قسمت تنظیمات >> به روز رسانی و بازیابی >> بازیابی است. اگر ویندوز در راه اندازی مشکل دارد، باید هنگام بازیابی گزینه Recovery که شامل این است ظاهر شود، یا ممکن است مجبور شوید از دیسک استفاده کنید. اگر سیستم عامل غیر ویندوزی نیز مشکل دارد، وقت آن است که سخت افزار خود را بررسی کنید.

بخوانید  نحوه تغییر زبان کیبورد آیفون و آیپد

عیب یابی اولیه سخت افزار

لپ تاپ لنوو ای که هم در حالت عادی و هم در حالت ایمن یا با سیستم عامل دیگر یخ می زند، اغلب می تواند نشان دهنده وجود مشکل در سخت افزار لپ تاپ لنوو شما باشد. ممکن است هارد دیسک شما باشد، CPU بیش از حد داغ شود، حافظه خراب باشد یا منبع تغذیه خراب باشد. در برخی موارد، ممکن است مادربرد شما نیز باشد، اگرچه این یک اتفاق نادر است.

معمولاً با مشکل سخت افزاری، انجماد به صورت پراکنده شروع می شود، اما با گذشت زمان فرکانس آن افزایش می یابد. یا زمانی که لپ تاپ لنوو سخت کار می کند، فعال می شود، اما زمانی که کارهای اساسی تری را انجام می دهید، فعال نمی شود. خوشبختانه می توانید برخی از بررسی ها را انجام دهید و ببینید آیا اینطور است.

بررسی هارد دیسک

از برنامه ای مانند CrystalDiskInfo برای بررسی S.M.A.R.T هارد دیسک خود استفاده کنید. اطلاعات مربوط به علائم شکست قریب الوقوع برنامه ای مانند SpeedFan می تواند به شما بگوید که پردازنده لپ تاپ لنوو شما بیش از حد داغ شده است یا ولتاژها در حال تغییر هستند، که ممکن است منبع تغذیه مشکلی باشد.

اگر می خواهید عمیق تر عمل کنید، می توانید یک CD تشخیصی مانند FalconFour’s Ultimate Boot CD بگیرید. این ابزار بسیاری دیگر برای بررسی لپ تاپ لنوو شما دارد، از جمله MemTest برای فشار بر RAM لپ تاپ لنوو شما تا ببینید آیا کار می کند.

بخوانید  نحوه آزمایش خازن ماکروویو

با علائم بیشتری که نشان می دهد لپ تاپ لنوو شما نزدیک به مرگ است نزدیک شوید. اگر لپ تاپ لنوو شما جدیدتر است، ممکن است هنوز تحت ضمانت باشد، در این صورت می خواهید با سازنده یا فروشنده تماس بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *