اردیبهشت 1, 1403 6:03 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عیب یابی نسل چهارم iPod
عیب یابی نسل چهارم iPod

عیب یابی نسل چهارم iPod

iPod نسل چهارم همانند تصویر iPod است، اما نمایشگر رنگی ندارد. بخش های عیب یابی و تعویض آسان است.

 

iPod روشن نمی شود

مهم نیست که چه کاری انجام می دهید اما با اینحال iPod روشن نمی شود.

 

نگهداشتن سوئیچ

قبل از شروع کار، ابتدا مطمئن شوید که سوئیچ نگهدارنده فعال نباشد. فعال بودن سوئیچ باعث می شود تا iPod هر ورودی روی چرخ لمسی یا دکمه ها را نادیده بگیرد و هیچ کاری انجام ندهد. اگر حل مشکل iPod آسان نمی باشد، موارد زیر را بررسی کنید.

 

باتری خراب/ تخلیه شده

اگر iPod روشن نمی شود، بخصوص اگر که اخیرا استفاده نشده است، احتمالا باتری تخلیه شده است. iPod را به آداپتور AC یا کامپیوتر وصل نموده و ببینید که چه اتفاقی می افتد. در حالت عادی iPod اتصال به منبع برق را نشان داده و باتری خود را شارژ می کند. اگر باتری دیگر شارژ نشد، پس باتری باید تعویض شود.

 

برد منطقی خراب

اگر iPod در زمان اتصال به کامپیوتر هیچ کاری انجام نمی دهد، به احتمال زیاد مشکل از برد منطقی است که باید تعویض شود. بردهای 20 و 40 گیگا بایت پیشنهاد می شوند.

 

نمایشگر خراب

بخوانید  عیب یابی نسل دوم مینی iPod

این احتمال وجود دارد که به دلیل خراب بودن نمایشگر، هیچ چیزی ظاهر نشود. در صورت کار کردن iPod احتمالا باید صدای هارد دیسک شنیده شود. اگر iPod صدا می دهد پس به درستی کار می کند اما هیچ چیزی نشان نمی دهد، که در اینصورت نمایشگر خراب بوده و باید تعویض شود.

 

نبود صدا یا صدای مخرب

بعید است که هدفون ها یا اسپیکرها خراب باشند اما در ابتدای کار باید اینها را با عنوان منبع مشکل حذف کرد. iPod را با هدفون ها یا اسپیکرهای دیگری امتحان کنید تا متوجه شوید که مشکل از iPod باشد.

 

جک خراب صدا

بیشترین علت مشکلات خروجی صدا در iPod مربوط به جک خراب صدا است. جک های هدفون نازک (20 گیگا بایت) و ضخیم (40 گیگا بایت) فروخته می شود. اگر صدا بازیابی نشود، کابل جک هدفون خراب می باشد.

 

آیکون خراب iPod در راه اندازی

IPod تصویر iPod خراب را در زمان روشن شدن نشان می دهد.

 

نرم افزار خراب

گاهی اوقات، تنظیم مجدد و بازیابی باعث برطرف شدن مشکل iPod خراب می شود. iPod را به کامپیوتر وصل نموده و از iTunes برای بازیابی iPod استفاده کنید. بازیابی iPod باعث حذف هر چیزی روی آن می شود، بنابراین مطمئن شوید که هر چیزی روی iPod قبل از بازیابی ذخیره شده باشد. گاهی اوقات iPod باید چندین بار بازیابی شود قبل از آنکه به درستی کار کند. اگر نمی توان iPod را با استفاده از iTunes بازیابی کرد، در اینصورت می توان تنظیم مجدد iPod را به سختی انجام داد. iPod های نسل چهارم می توانند با راه اندازی به سختی مجددا تنظیم شوند در حالیکه دکمه های play/pause و منو نگهداشته می شوند. در اینصورت صفحه تاریک شده که با گرافیک استاندارد راه اندازی اپل دنبال می شود.

بخوانید  نحوه تعمیر کلیدهای چسبنده کیبورد در مک بوک

 

برد منطقی خراب

اگر بازیابی iPod کار نکرد، مشکل iPod احتمالا از برد منطقی است. در اصل، تنها گزینه شامل تعویض برد منطقی است.

 

آیکون فولدر در راه اندازی ظاهر می شود

IPod تصویر فولدر را در زمان روشن شدن نشان می دهد.

 

داده/ نرم افزار خراب

این احتمال وجود دارد که بازیابی ساده ممکن است هارد دیسک را نو کند. بازیابی iPod هر چیزی روی خود را پاک می کند، بنابراین مطمئن شوید که قبل از بازیابی، تمام اطلاعات را ذخیره کنید. برای بازیابی، iPod را با iTunes به کامپیوتر وصل کنید. به محض اتصال، پیامی مشاهده می شود که اطلاع می دهد هارد دیسک خراب بوده و یا در حالت بازیابی است. اگر یکی از این پیام ها ظاهر شدند، بر روی دکمه “اکنون بازیابی” کلیک نموده و دستورات را دنبال کنید. اگر هیچ پیامی ظاهر نشد، بر روی “بازیابی” در صفحه iPod کلیک نموده و دستورات بازیابی را دنبال کنید.

 

کابل یا هارد دیسک خراب

یکی از بهترین روشها برای تشخیص هارد دیسک خراب، گوش دادن به هارد است. اگر iPod را روی گوش قرار دهید، صدای هارد دیسک باید شنیده شود. هر صدای بلند یا صداهای خراب ممکن است بدین معنا بوده که درایو iPod خراب است. اگر هیچ صدایی شنیده نشد، درایو برق ندارد و یا صدمه جدی دیده است و نمی تواند بچرخد. در این مورد، اولین گزینه خوب تعویض کابل هارد دیسک است. سپس، اگر مشکل همچنان وجود داشت، هارد دیسک را تعویض کنید. هارد دیسک ها را جستجو نموده و صفحه iPod ID را ازنظر درایوهای سازگار چک کنید.

بخوانید  تعویض SSD لپ تاپ مک (Mac)

 

IPod با لوگوی قبلی اپل روشن نمی شود

IPod هم با لوگوی اپل روشن شده و یا راه اندازی مجدد را مسدود و یا ادامه می دهد.

 

برد منطقی خراب

احتمالا برد منطقی (20 یا 40 گیگا بایت) باید تعویض شود.