فروردین 31, 1403 2:15 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عیب یابی G3 MacBook  وال استریت
عیب یابی G3 MacBook  وال استریت

عیب یابی G3 MacBook  وال استریت

یکی از نخستین G3 Powerbook، وال استریت است که هدف آن سفارشی کردن با پردازنده های قابل تعویض و درایوها می باشد. عیب یابی آن بسیار ساده می باشد.

روشن نشدن وال استریت

کامپیوتر راه اندازی نمی شود.

تنظیم مجدد PMU

دکمه تنظیم مجدد در پشت دستگاه قرار دارد. مطمئن شوید که کامپیوتر قبل از شروع کار خاموش باشد. اگر دستگاه را پس از تنظیم مجدد PMU روشن نمود، شانس خوبی وجود دارد.

باتری خراب PRAM

اگر کامپیوتر در لحظه کار نمی کند، باتری PRAM ممکن است منسوخ شده باشد. تست آن آسان است، زیرا وال استریت بدون باتری PRAM نیز کار می کند. ابتدا آن را از برق قطع کنید. نیازی به قطع کامل از پریز نیست. اگر کامپیوتر با باتری PRAM قطع شده کار می کند، در اینصورت باتری PRAM باید تعویض شود.

آداپتور خراب برق

اگر باتری شارژ نمی شود، ممکن است کاملا منسوخ بوده و یا از دستگاه برداشته شده است، لاگر ظرفیت باتری بسیار کم است، تشخیص آداپتور خراب برق دشوار می باشد. آسانترین راه برای تست این مورد اینست که باتری یا آداپتور برق دیگری را در دستگاه امتحان کنید. اگر وال استریت با آداپتور برق فعال روشن می شودف مشکل می تواند از آداپتور برق باشد. از آداپتورهای برق جدید استفاده کنید.

کارت صدا و DC-In خراب

در صورت خراب بودن کارت DC-In، کامپیوتر در زمان اتصال به برق نمی تواند روشن شود. مشکل می تواند از برق باتری باشد. این قطعه در برد منطقی روی وال استریت یکپارچه نشده است بنابراین می توان کارت صدا و DC-In را تعویض کرد.

کارت برق خراب

کارت برق به شیارهای گسترده ای در کامپیوتر متصل بوده و برق قطعات مختلف را تنظیم می کند. وال استریت بدون آن شروع نمی کند. اگر دستگاه با باتری کاملا شارژ شده روشن نمی شود، احتمالا کارت برق را باید عوض نمود.

بخوانید  تعمیر LCD لپ تاپ

مشکلات پردازنده

کامپیوتر در صورتی شروع به کار نمی کند که پردازنده خراب باشد. پردازنده برای تضمین اتصالات باید کاملا به سمت پایین فشار داده شود. بسیاری از افراد، که از آسیب دیدن PowerBook خود می ترسند، نیروی کافی اعمال نمی کنند. آن را فشار دهید تا اینکه صدایی شنیده شود. اگر نیاز به تعویض پردازنده بود، باید آن را از فرمان “جستجو/ وال استریت + مگاهرتز + پردازنده با سرعتهای مختلف” استفاده کرد.

مشکلات رم

دو مشکل مربوط به رم می تواند وجود داشته باشد که باعث عدم راه اندازی دستگاه می شود: رم وجود ندارد و یا اینکه رم رجیستر نشده است. اول، به تراشه های رم دسترسی پیدا کنید. تراشه ها را مجددا در جای خود قرار دهید. اگر این مشکل حل نشد، یک تراشه ابتدا وارد کرده تا مشاهده کنید که یک تراشه رم خراب و یا شیار خراب رم در پردازنده وجود دارد.

PMU خراب

واحد مدیریت برق مسئول انتشار برق به قطعات درست کامپیوتر است. در صورت خراب بودن این قطعه، کامپیوتر روشن نشده و این قطعه باید تعویض شود.

برد منطقی خراب

اگر مراحل بالا به رفع مشکل کمک نکردند، در اینصورت برد منطقی را باید تعویض کرد.

هنگام قطع کردن منبع برق، لپ تاپ خاموش می شود

زمانی که کامپیوتر از منبع برق قطع می شود، دستگاه نیز خاموش می شود.

باتری قدیمی

اگر باتری قدیمی شده است، کامپیوتر آداپتور برق را از کار می اندازد. باتری قدیمی می تواند به چنین شکل خود را نشان دهد: ممکن است شارژ نشود (این نشانه خاص ممکن است با مشکل برد منطقی همراه باشد)، کامپیوتر ممکن است باتری را شناسائی نکند، و یا باتری ممکن است شارژ را نشان ندهد زمانی که آداپتور AC وصل است. در اینجا پیشنهاد می شود تا باتری های جایگزین را در فروشگاه قطعات مشاهده کنید.

بخوانید  مشکلات هارد دیسک

چشمک زدن علامت سوال در زمان راه اندازی

کامپیوتر، علامت سوال چشمک زن را زمانی نشان داده که نمی تواند سیستم عامل قابل راه اندازی را پیدا کند. این مورد می تواند بدین دلیل باشد که OS خراب است، کامپیوتر رم کافی ندارد و یا هارد دیسک معیوب است.

سیستم عامل خراب

تلاش کنید تا OS CD راه اندازی شود. خدمات دیسک اپل را اجرا رده و دیسک را تعمیر کنید. اگر مشکل وجود داشت، سیستم عامل را مجددا نصب کنید. در صورت امکان، هارد دیسک را قبل از نصب مجدد OS پاک کنید.

رم ناکافی

این مورد کاملا نادر است. اگر رم بدلیل راه اندازی سیستم عامل ناکافی باشد، در اینصورت علامت سوال چشمک می زند. نصب رم بیشتر یا پایین آورن آن در سیستم عامل قدیمی باعث حل این مشکل می شود. برای اجرای OS X  به رم 64 مگا بایت یا کمتر نیاز است.

هارد دیسک خراب

هارد دیسک ممکن است پاک شده، خراب و یا آسیب ببیند. اگر هارد دیسک پاک شده باشد، آن را به صورت HFS+ فرمت کرده و سیستم عامل را مجددا نصب کنید. اگر هارد دیسک خراب یا صدمه دیده است، باید آن را تعویض نمود. هارد دیسک های خراب می توانند باعث از دست رفتن اطلاعات شوند. اغلب صدای بلندی دارند. اگر هارد دیسک دارای صداهای غیرعادی بود اما هنوز کار می کند، در اینصورت باید بلافاصله از اطلاعات بک آپ گرفت و هارد دیسک را تعویض کرد. هارد دیسک های SATA 9.5 میلیمتری در کامپیوتر بخوبی کار می کنند.

بخوانید  علت خرابی هارد دیسک

صفحه مشکی بوده اما تصاویر بسیار ضعیفی را می توان روی آن مشاهده کرد

علائم این مورد شامل صفحه تیره بوده اما هر چیزی بنظر در حال اجراست. اگر با چراغ قوه نگاه کرد، معمولا تصویر ضعیفی مشاهده می شود.

نور پس زمینه

اگر نور پس زمینه فعال نیست، مبدل ممکن است خراب باشد. سایر قطعاتی که ممکن است خراب باشند نمایشگر یا برد منطقی هستند. اگر نور پس زمینه در زمان حرکت نمایشگر از بین می رود، مشکل می تواند از کابل های مبدل باشد. در غیراینصورت غیرممکن است قطعات آسیب دیده را بدون تعویض آنها تست کرد. در صورت راحت بودن کار بر روی قطعه نمایشگر، ابتدا مبدل نمایشگر را تعویض کرده و سپس LCD را تعویض کنید. اگر کار کردن بر روی قطعه نمایشگر دشوار است، می توان هر دو قطعه را در یک زمان تعویض کرد. اگر با اینوجود مشکل حل نشد، باید برد منطقی را تعویض کرد.

سایر مشکلات

برد منطقی

خرابی برد منطقی می تواند باعث ایجاد علائمی شود، هرچند قطعات زیای در برد منطقی وجود دارد. و یکی از این قطعات می تواند خراب بوده و یا سایر قطعات بدون نقص باشند. اگر صدا (اسپیکرهای داخلی یا از طریق جک هدفون)، پورت های USB، سفت افزار یا اترنت، وجود ندارند، در اینصورت برد منطقی مشکل دارد. در صورت کار نکردن قطعه دیگر مانند نمایشگر، باتری یا حتی برق، تعویض آنها نیز ممکن است باعث حل مشکل نشود. در اینصورت باید برد منطقی را تعویض کرد.

آداپتور وایرلس لپ تاپ دل D430

رم و هارد دیسک لپ تاپ دل