اردیبهشت 5, 1403 4:44 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عیب یابی G4 iBook G3 14 اینچ
عیب یابی G4 iBook G3 14 اینچ

عیب یابی G4 iBook G3 14 اینچ

iBook G3 14 اینچی مشابه با iBook G3 12 اینچی است، اما نمایشگر آن بزرگ است. عیب یابی آن بسیار ساده می باشد.

 

روشن نشدن iBook

کامپیوتر راه اندازی نمی شود.

 

کارت خراب DC-In

در صورت خراب بودن برد DC-in، کامپیوتر در زمان اتصال به برق نمی تواند روشن شود. مشکل می تواند از برق باتری و یا چراغ روی آداپتور برق باشد که اصلا روشن نمی شود (بعضی از آداپتورهای برق چراغ ندارند بنابراین این قطعات در کامپیوتر استفاده نمی شوند). در این مورد باید برد DC-in تعویض شود.

 

آداپتور خراب برق

اگر باتری شارژ نمی شود، ممکن است کاملا منسوخ بوده و یا از دستگاه برداشته شده است، اگر ظرفیت باتری بسیار کم است، تشخیص آداپتور خراب برق دشوار می باشد. آسانترین راه برای تست این مورد اینست که باتری یا آداپتور برق دیگری را در دستگاه امتحان کنید. اگر این مشکل با آداپتور برق دیگری وجود داشت، احتمالا برد منطقی خراب است. آداپتورهای برق سازگار IF113-018 و IF113-039 هستند.

 

برد منطقی خراب

اگر تعویض برد DC-in و باتری باعث حل مشکل نشدند، در اینصورت برد منطقی باید تعویض شود. بردهای منطقی برای مدل iBook G3 با سرعت 600^ 700، 800 و 900 مگاهرتز انتخاب می شوند.

بخوانید  خرابی های رایج گوشی های هوشمند

 

هنگام قطع کردن منبع برق، لپ تاپ خاموش می شود

زمانی که کامپیوتر از منبع برق قطع می شود، دستگاه نیز خاموش می شود.

 

باتری قدیمی

اگر باتری قدیمی شده است، کامپیوتر آداپتور برق را از کار می اندازد. باتری قدیمی می تواند به چنین شکل خود را نشان دهد: ممکن است شارژ نشود (این نشانه خاص ممکن است با مشکل برد منطقی همراه باشد)، کامپیوتر ممکن است باتری را شناسائی نکند، و یا باتری ممکن است شارژ را نشان ندهد زمانی که آداپتور AC وصل است. نکته: باتری های iBook G4 14 اینچی در iBook G4 12 اینچی کار می کنند اما رنگ متفاوتی دارند.

 

چشمک زدن علامت سوال در زمان راه اندازی

کامپیوتر، علامت سوال چشمک زن را زمانی نشان داده که نمی تواند سیستم عامل قابل راه اندازی را پیدا کند. این مورد می تواند بدین دلیل باشد که OS خراب است، کامپیوتر رم کافی ندارد و یا هارد دیسک معیوب است.

 

سیستم عامل خراب

تلاش کنید تا OS CD راه اندازی شود. خدمات دیسک اپل را اجرا رده و دیسک را تعمیر کنید. اگر مشکل وجود داشت، سیستم عامل را مجددا نصب کنید. در صورت امکان، هارد دیسک را قبل از نصب مجدد OS پاک کنید.

 

رم ناکافی

این مورد کاملا نادر است. اگر رم بدلیل راه اندازی سیستم عامل ناکافی باشد، در اینصورت علامت سوال چشمک می زند. نصب رم بیشتر یا پایین آورن آن در سیستم عامل قدیمی باعث حل این مشکل می شود. برای اجرای OS X  به رم 64 مگا بایت یا کمتر نیاز است.

بخوانید  نحوه رفع گیر کردن کاغذ در پلاتر HP

 

هارد دیسک خراب

هارد دیسک ممکن است پاک شده، خراب و یا آسیب ببیند. اگر هارد دیسک پاک شده باشد، آن را به صورت HFS+ فرمت کرده و سیستم عامل را مجددا نصب کنید. اگر هارد دیسک خراب یا صدمه دیده است، باید آن را تعویض نمود. هارد دیسک های خراب می توانند باعث از دست رفتن اطلاعات شوند. اغلب صدای بلندی دارند. اگر هارد دیسک دارای صداهای غیرعادی بود اما هنوز کار می کند، در اینصورت باید بلافاصله از اطلاعات بک آپ گرفت و هارد دیسک را تعویض کرد. هارد دیسک های SATA 9.5 میلیمتری در کامپیوتر بخوبی کار می کنند.

 

صفحه مشکی بوده اما تصاویر بسیار ضعیفی را می توان روی آن مشاهده کرد

علائم این مورد شامل صفحه تیره بوده اما هر چیزی بنظر در حال اجراست. اگر با چراغ قوه نگاه کرد، معمولا تصویر ضعیفی مشاهده می شود.

 

نور پس زمینه

اگر نور پس زمینه فعال نیست، مبدل ممکن است خراب باشد. سایر قطعاتی که ممکن است خراب باشند نمایشگر یا برد منطقی هستند. اگر نور پس زمینه در زمان حرکت نمایشگر از بین می رود، مشکل می تواند از کابل های مبدل باشد. در غیراینصورت غیرممکن است قطعات آسیب دیده را بدون تعویض آنها تست کرد. در صورت راحت بودن کار بر روی قطعه نمایشگر، ابتدا مبدل نمایشگر را تعویض کرده و سپس LCD را تعویض کنید. اگر کار کردن بر روی قطعه نمایشگر دشوار است، می توان هر دو قطعه را در یک زمان تعویض کرد. اگر با اینوجود مشکل حل نشد، باید برد منطقی را تعویض کرد.

بخوانید  عدم اتصال گوشی به اینترنت

 

سایر مشکلات

پورت ها/ صدا

اگر USB، سفت افزار، صدا یا اترنت خراب است، مشکل می تواند به برد منطقی مربوط شود. بدلیل اینکه قطعات زیادی در برد منطقی قرار دارند، در اینصورت برد منطقی می تواند به زودی خراب شود که باید تعویض شود. یکی از این قطعات می تواند خراب بوده و سایر قطعات بی نقص هستند. اگر قطعه دیگری مانند نمایشگر، باتری یا حتی برق کار نکنند، و تعویض آنها نیز به حل مشکل کمکی نکرد، در اینصورت برد منطقی را باید تعویض نمود. اگر صدا یا USB در سمت چپ دستگاه وجود ندارد، کارت صدا و DC خراب بوده و باید تعویض شود. نبود USB در سمت راست نیز مستلزم تعویض آن است.