اردیبهشت 6, 1403 5:24 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عیب یابی PSP 3000
عیب یابی PSP 3000

عیب یابی PSP 3000

 

PSP-3000 از جدیدترین آپدیت سری های پرتابل پلی استیشن است. طرح پیکسل جدید صفحه نمایش LCD و میکروفون تازه نصب شده از موارد اصلی هستند.

 

دستگاه روشن نمی شود

نداشتن شارژ

اگر آداپتور برق کاملا به دیوار یا کنسول وصل نباشد، باتری شارژ نمی شود. دستگاه را مجددا شارژ کنید.

 

از کار افتادن

دستگاه ها زمانی از کار افتاده که سیستم عامل خراب باشد، که می تواند باعث خاموش شدن کنسول شده در حالیکه سیستم عامل در حال ارتقا بوده و یا نرم افزار ثالی را به درستی نصب نمی کند.

اگر PSP دیگر راه اندازی نمی شود، و باتری و آداپتور برق را نیز امتحان کرده اید، در اینصورت از کار افتاده است. کنسول PSP 3000 بدون برگشت دادن کنسول به سونی تعمیر می شود که به مادربرد جدید نیاز دارد.

 

سوئیچ خراب برق

اگر باتری شارژ دارد، اما دستگاه هنوز روشن نمی شود، برد سوئیچ بر ممکن است صدمه دیده باشد. در اینصورت می توان آن را با برد سوئیچ برق جدید جایگزین کرد.

 

نمایشگر خراب

اگر PSP روشن بوده اما صفحه خالی، سفید یا خراب است، LCD ممکن است آسیب دیده و باید تعویض شود. نمایشگر جدید LCD را می توان از فروشگاه کنسول بازی خریداری نمود.

 

مادربرد خراب

اگر PSP 3000 روشن نمی شود، و شارژ باتری نیز مشکلی ندارد، در اینصورت مادربرد صدمه دیده است. دستورات مرتبط با تعویض مادربرد PSP 3000 را مشاهده کنید و آن را تعمیر و یا تعویض نمایید.

 

شارژ نشدن باتری

آداپتور خراب برق AC

اگر آداپتور برق خراب باشد، PSP شارژ نمی شود. در اینصورت با شارژ کردن PSP 3000 با استفاده از آداپتور درست می توان تشخیص داد که آیا آداپتور خراب است. اگر PSP شارژ را قبول می کند پس آداپتور برق باید تعویض شود. اگر این مشکل در آداپتور برق دیگری وجود داشت پس دستگاه خراب بوده و یا باتری خراب است.

 

دستگاه پس از قطع آداپتور برق خاموش می شود

باتری

اگر باتری خراب باشد، دستگاه با آداپتور برق به خوبی کار می کند، اما در زمان قطع شد، خاموش می شود. باتری ممکن است شارژ را قبول نکند، و دستگاه ممکن است باتری را تشخیص ندهد و یا باتری ممکن است بصورت شارژ شده شناسایی نشود که در اینصورت دستگاه برق ندارد. دستگاهی با باتری خراب ممکن است عبارت “اکسترنال” را در اطلاعات باتری نشان دهد حتی زمانی که باتری وجود داشته باشد و نور نارنجی شارژ ظاهر شود. در هر مورد، باتری باید تعویض شود.

 

نبود صدا

دستگاه روشن است، صدا بالا بوده اما صدا ندارد.

 

اسپیکر

احتمال دارد که اسپیکر و یا اتصال خراب باشد. از راهنمای پیاده سازی برای دیدن اسپیکرها استفاده کرده و مطمئن شوید که آنها با اتصالات مادربرد تماس دارند. اگر اتصال مشکل نداست پس خود اسپیکر ممکن است خراب باشد که باید تعویض شود.

 

دکمه های شروع پاسخ نمی دهند

اگر دکمه های شروع پاسخ نمی دهند پس راهنمای دکمه شروع را دنبال کرده تا دکمه ها دیده شوند. گاهی اوقات، زیر دکمه ممکن است کثیف باشد و باید تمیز شود.

اگر این مشکل حل نشد، کابل نواری که پد گیره را به مادربرد وصل کرده است چک کنید. هر کابل شل را مجددا وصل کنید. تمیز کردن کانکتورها با یک پارچه نیز ممکن است به حل مشکل کمک کند.

 

استیک دکمه ها

اگر پد PSP D یا دکمه های اقدام بنظر آهسته بوده یا بدون پاسخ باشند، در اینصورت باید تمیز شوند. برای تمیز کردن کنترل، صفحه جلو را از PSP برداشته و از هوای فشرده برای پاک کردن گرد و غبار از پشت کلیدها استفاده کنید. اگر دکمه ها آسیب دیده باشند، در اینصورت باید تعویض شوند.

 

شل بودن استیک آنالوگ

استیک های آنالوگ تمایل به شل شدن و پاسخ ندادن دارند. ساده ترین راه حل اینست که استیک آنالوگ جدید خریداری شود.

استیک های آنالوگ ازنظر طراحی بین هر مدل PSP اندکی فرق دارند و قابل تغییر نیستند. استیک آنالوگ را مشابه با PSP انتخاب کنید.

 

بازی های لود نمی شوند

PSP بازی ها را بارگیری نمی کند، خطای خواندن دیسک وجود دارد، و یا بطور مداوم می چرخد و بارگیری می کند.

 

دیسک بد (UMD)

مطمئن شوید که دیسک خراشیده یا کثیف نباشد. چک کنید که دیسک به درستی در درایو قرار گرفته باشد. قبل از تعمیر، دیسک دیگری را امتحان کنید تا متوجه شوید که مشکل از PSP یا UMS است. اگر PSP سایر دیسک ها را بارگیری می کند، در اینصورت دیسکی باید تعویض شود که بارگیری نمی کند.

 

UMD شکسته

اگر گیره سفید داخل دیارو UMD (در جهت خلاف لیزر) شکسته شده باشد، PSP دیسک را نمی خواند. این گیره به مادربرد متصل است.

 

لیزر خراب/ کثیف

اگر گیره های UMD یا دیسک خراب نباشند، پس لیزر UMD ممکن است کثیف باشد. با الکل ایزوتروپیل و نوک q، درب پشت را باز کنید که در آنجا دیسک وارد شده و لیزر را به آرامی تمیز کنید. لیزر را با انتهای دیگر نوک q خشک کنید. آن را در بعضی از دیسک ها تست نمایید. اگر PSP هنوز نمی تواند دیسک ها را بارگیری کند، لیزر مکن است خراب باشد. درایو UMD را می توان برای بازیابی PSP تعویض کرد.