فروردین 10, 1403 11:28 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 غیر فعال کردن قفل کودک در تلویزیون مارشال
غیر فعال کردن قفل کودک در تلویزیون مارشال

آموزش نحوه غیر فعال کردن قفل کودک در تلویزیون مارشال

امروزه تلویزیونهای هوشمند و دیگر دستگاه های الکترونیکی مثل موبایل به سرعت در حال رشد هستند که این رشد می‌تواند همانطور که مثبت باشد مضر هم می تواند باشد.

چرا از قفل کودک در تلویزیون خود استفاده کنیم؟

تلویزیون های هوشمند چون به وای فای و اینترنت متصل هستند هر کاربری می تواند با استفاده از آنها در فضای اینترنت و دنیای مجازی جستجو کند.

همانطور که گفتیم وجود اینترنت و این پیشرفت تکنولوژی گاهی می‌تواند مضر باشد چیزی که مهم است نحوه استفاده ما از آن می باشد که یکی از این عوامل که باید به آن دقت کنید حفاظت از کودکانتان است اگر کودکان شما بعضی از محتواهای نامناسب را که برای سن آن ها مناسب نیست را در دسترس داشته باشند این امر می‌تواند خطرناک باشد.

قفل کودک در تلویزیون هوشمند

تلویزیون های هوشمند فکر اینجا را هم کرده و قفل کودک را برای این مشکل در نظر گرفته اند به نحوی که شما با استفاده از این ویژگی کودک خود را می توانید محدود نمایید و از دسترسی او به مطالب نامناسبی که برای سن و سالش در نظر گرفته نشده جلوگیری نمایید.

بر روی تمام تلویزیون ها برنامه هایی همچون یوتیوب و نت فلیکس معمولا نصب شده که شما توسط این برنامه ها قادر هستید تا به هر نوع محتوایی تصویری دسترسی داشته باشید.

بخوانید  آب ریختگی روی تلویزیون مارشال

همانطور که شما می توانید به راحتی از این محتوا استفاده نمایید فرزند شما نیز به طور حتم می‌تواند از آنها استفاده نماید مشکل اینجاست که هر نوع محتوایی برای فرزند شما مناسب نیست و باید چاره ای اندیشید.

فرزند شما با بهره گیری از این امکانات به پای برخی از فیلم ها نشسته و به تماشای عکس ها می نشیند که می‌توانند تاثیرات مخربی بر روی شخصیت او در آینده داشته باشند و حتی کودکی او را نابود کنند.

همانطور که گفته شد شما توسط قفل کودک می‌توانید محدودیتی را بر روی هر  آنچه بر روی تلویزیون شما موجود است ایجاد نمایید وجود یک میکروچیت به نام V-chip نیز این تضمین را به شما می دهد که با تمام وجود این محدودیت را حفظ کنید.

امکان دارد شما پس از گذشت مدتی بخواهید این محدودیت ها را کم کنید و قفل کودک را غیرفعال نمایید برای این کار شما به سادگی و با وارد کردن رمز ورود خود می‌توانید برای غیر فعال سازی این ویژگی در تلویزیون خود اقدام نمایید.

علاوه بر قفل کودک شما با استفاده از تنظیمات موجود در اپلیکیشن یوتیوب و نت فلیکس قادر خواهید بود تا فرزند خود را از دسترسی به محتوای نامناسب دور نمایید که توسط افزار قفل این عمل انجام می شود که توسط آن می‌توانید برخی از برنامه‌های دلخواه خود همچون یوتیوب و نت فلیکس یا هر برنامه‌ی دیگری را قفل نمایید.

بخوانید  تلویزیون رسیوردار

باز نمودن قفل کودک تلویزیون

در صورتی که تلویزیون هوشمند (Smart) شما اپلیکش های YouTube یا NetFlix را داشته باشد هر فردی قادر خواهد بود تا به راحتی دسترسی خود را به همه محتویات داخلی این دو اپلیکشن داشته باشد و از فیلم ها و عکس هایی را که برای سنین او مناسب نیست استفاده کند.

میکروچیپ معروف به نام V-chip برای تنظیم قفل کودک روی تلویزیون در نظر گرفته شده ولی در صورتی که احساس می کنید که به قفل کودک دیگر نیازی ندارید می توانید  به راحتی از طریق منو تلویزیون یک کد را که مخصوص این قابلیت هست وارد نموده و این قفل کودک را حذف نمایید.

Parents choose the maximum rating for their children to watch. The v-chip receives ratings of broadcasts, denying access for programs deemed inappropriate.

اپلیکشن های گفته شده در متن بالا دارای تنظیمات خاصی هستند که باعث می شوند تا جلوی فیلم و عکس های نادرست برای کودکان گرفته شود در ضمن با توجه به نوع تلویزیون خود قادر هستید تا روی برنامه های تلویزیون خود قفل قرار دهید یا کلا برنامه ها را برای کودکان خود غیر قابل دسترس کنید.

نحوه غیر فعال کردن قفل کودک در تلویزیون مارشال

  • ابتدا باید ریموت را بردارید و دکمه Menu را فشرده و بعد از آن گزینه Options را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله باید از لیست Options گزینه Child Lock  را انتخاب نمایید تا این گزینه فعال شود این در حالی است که امکان دارد که قفل کودک در تلویزیون شما با نام V-Chip نمایش داده شود.
  • بعد گزینهRemove Child Lock را انتخاب نموده و بعد از آن دکمه Enter را باید فشار دهید و وارد مرحله بعد شوید.
  • این مرحله را با وارد نمودن کد چهار رقمی که در هنگام فعال کردن ویژگی قفل کودک استفاده کردید باید تکمیل نمایید در صورتی که شما قادر به یادآوری آن کد نیستید تنها گزینه ای که برای غیرفعال نمودن قفل کودک شما وجود دارد ریست نمودن تلویزیون است که دستورالعمل ریست کردن تلویزیون را می توانید از روی دفترچه راهنمای تلویزیون ببینید.
  • بعد از اینکه کد چهار رقمی را وارد نمودید باید از منوی تلویزیون خارج شده که برای انجام این کار می توانید دکمه Exit یا Menu را که در کنترل از راه دور تلویزیون قرار دارد را فشار دهید.
بخوانید  تعویض سنسور مجاورت  ایفون 12 مینی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *