اسفند 29, 1402 5:54 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 فعالسازی تنظیمات کارخانه گوشی آیفون
فعالسازی تنظیمات کارخانه گوشی آیفون

تنظیمات کارخانه گوشی آیفون/ گرفتن یک گوشی کاملاً جدید می تواند بسیار خوشحال کننده باشد. قبل از اینکه گوشی قدیمی را کنار بگذارید مطمئن شوید که از گوشی قدیمی خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. به این ترتیب، اطلاعات شخصی خود را از دستگاه حذف می کنید.در اینجا پاسخ به سؤالات متداول در مورد نحوه بازنشانی تلفن خود به تنظیمات کارخانه و نکاتی برای بازنشانی دستگاه بدون از دست دادن داده های مهم آورده شده است.

چرا باید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید؟

دلایل مختلفی برای بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه وجود دارد، از جمله:

  • فروش گوشی شما
  • معامله آن برای یک دستگاه جدید
  • دادن تلفن خود به یکی از اعضای خانواده یا دوستان
  • برای عیب‌یابی مشکلات عملکرد، مانند دستگاه ثابت یا رمز عبور فراموش شده – کارشناسان ما این را تنها پس از امتحان کردن همه چیز به عنوان آخرین راه‌حل توصیه می‌کنند.

بازگرداندن تلفن به تنظیمات پیش فرض به معنای شروع از ابتدا است و برای محافظت از اطلاعات شخصی شما مهم است که انجام دهید.

آیا بازنشانی کارخانه همه چیز را پاک می کند؟

وقتی دستگاه iPhone خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی می کنید، تقریباً تمام داده های تلفن شما پاک می شود. به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید برای برداشتن چنین قدم بزرگی آماده هستید.

بازنشانی کارخانه ای چه چیزی را از گوشی شما حذف می کند:

  • مخاطب
  • عکس و فیلم
  • موسیقی
  • پسوردها و فایل ها
  • حساب ها
  • پیام ها
بخوانید  6 مشکل رایج دستگاه فتوکپی

قبل از ریست کردن گوشی چه کار کنیم؟

قبل از اینکه گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، باید اقدامات مهمی انجام دهید تا مطمئن شوید اطلاعات موجود خود را از دست نمی دهید.

از تلفن خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. انتقال اطلاعات خود به یک دستگاه جدید یا آپلود آن در سرویسی مانند iCloud®، Google Drive™، یا یکی از خدمات ارائه شده توسط اپراتور تلفن شما، تضمین می کند که در طول بازنشانی کارخانه، همه چیز را از دست ندهید.

تلفن خود را به برق وصل کنید و به WI-FI متصل شوید

فرآیند پشتیبان گیری می تواند زمان بر باشد. و بهتر است فایل های خود را از طریق یک اتصال Wi-Fi ایمن ذخیره کنید تا در حین انتقال از داده های تلفن همراه زیادی استفاده نکنید. پس از تکمیل پشتیبان‌گیری، می‌توانید هنگام دریافت دستگاه جدید، تنظیمات و اطلاعات خود را بازیابی کنید.

برای بازیابی داده ها پس از تنظیم مجدد، اطلاعات ورود خود را بدانید

قبل از اینکه گوشی خود را ریست کنید، مطمئن شوید که اطلاعات ورود خود را می دانید. برای کاربران iPhone، Apple® ID و رمز عبور شما به شما امکان می دهد به داده های ذخیره شده در iCloud در دستگاه های خود دسترسی داشته باشید. و یک نام کاربری و رمز عبور حساب Google® برای بازیابی داده ها پس از بازنشانی دستگاه Android مورد نیاز است. معمولاً می‌توانید هم Apple ID و هم حساب Google خود را در تنظیمات پیدا کنید.

بخوانید  مشکلات دوربین کنون دیجیتال

 دستگاه خود را لغو جفت کنید و از سیستم همه حساب ها خارج شوید

چند مرحله اضافی که باید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات شخصی شما از دستگاه شما حذف شده است:

  • اتصال دستگاه‌های Bluetooth® مانند ساعت هوشمند یا هدفون بی‌سیم را لغو یا قطع کنید.
  • از همه برنامه‌ها، سرویس‌ها و حساب‌های ایمیل خارج شوید.
  • Find My iPhone®، Find My Deviceیا Find My Mobile را خاموش کنید.
  • کارت ها را از کیف پول موبایل خود حذف کنید.
  • سیم کارت خود را بردارید یا eSIM خود را غیرفعال کنید.

از تلفن خود خارج شوید

پس از پشتیبان گیری از اطلاعات خود و تکمیل چک لیست بالا، فراموش نکنید که از گوشی خود نیز خارج شوید. اگرچه بازنشانی کارخانه تمام اطلاعات ذخیره شده در دستگاه را حذف می کند، اما این اطمینان را ایجاد می کند که پس از فروش یا مبادله تلفن خود با گوشی دیگر، هیچ کس نمی تواند به حساب شما دسترسی داشته باشد.

چگونه آیفون خود را به تنظیمات کارخانه برگردانیم

چند راه مختلف برای تنظیم مجدد آیفون وجود دارد، اما ساده ترین راه از طریق تنظیمات است.

  • تنظیمات را باز کنید، سپس روی General > Reset ضربه بزنید.
  • روی پاک کردن همه محتوا و تنظیمات ضربه بزنید. ممکن است مجبور شوید رمز عبور یا Apple ID و رمز عبور خود را وارد کنید تا تصمیم خود را تأیید کنید.
  • روی Erase iPhone ضربه بزنید.

صفحه آیفون شما تاریک می شود و ممکن است مجبور شوید چند دقیقه صبر کنید تا کاملا پاک شود. وقتی دیدید دستگاه دوباره روشن می شود، بازنشانی کارخانه کامل می شود. اگر اکنون می خواهید اطلاعات خود را دوباره در دستگاه خود قرار دهید، راهنمای ما در مورد نحوه بازیابی نسخه پشتیبان آیفون خود را بررسی کنید.

بخوانید  خرابی سیستم لپ تاپ msi

چگونه آیفون خود را بدون رمز عبور به حالت کارخانه بازنشانی کنیم

رمز عبور آیفون خود را فراموش کرده اید؟ ما همه آنجا بوده ایم. اما مراقب باشید: اگر چندین بار اعداد را اشتباه وارد کنید، دستگاه غیرفعال می‌شود و مجبور می‌شوید برای باز کردن قفل آن، تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید. برای آیفون X و مدل های بعدی، کارشناسان ما توصیه می کنند موارد زیر را انجام دهید.

برای بازنشانی آیفون قفل شده:

  • اگر آیفون شما به کامپیوتر متصل است، آن را جدا کنید.
  • یکی از دکمه های تنظیم صدا و دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که نوار لغزنده خاموش را ببینید. سپس نوار لغزنده را به سمت راست بکشید و گوشی خود را خاموش کنید.
  • دکمه Side را نگه دارید و آیفون خود را به رایانه متصل کنید. وقتی صفحه حالت بازیابی را مشاهده کردید، دکمه Side را رها کنید.

اگر قبل از قفل شدن از تلفن خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، پس از حذف رمز عبور باید بتوانید اطلاعات خود را بازیابی کنید. اگر از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده باشید، اطلاعات شما ذخیره نمی شود.

راهنمای رفع 8 مشکل رایج نرم افزاری آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *