اردیبهشت 1, 1403 9:24 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مدت عمر لپ تاپ شارپ
مدت عمر لپ تاپ شارپ

طولانی ترین مدت عمر لپ تاپ شارپ چیست؟

به طور کلی، لپ تاپ معمولی میان رده شما باید تقریباً سه سال عمر کند. و اگر به خوبی از رایانه خود مراقبت کنید، ممکن است کمی بیشتر از آن دوام بیاورد.

با این حال، آنچه در اوج عملکرد در نظر گرفته می شود، ممکن است شروع به کاهش کند، به ویژه هنگامی که سخت افزار آن اهمیت خود را از دست می دهد و عمر باتری به طور قابل توجهی کاهش می یابد. این برآورد استاندارد یک قانون سخت و سریع نیست، زیرا طول عمر لپ تاپ واقعاً به کیفیت، استفاده و مراقبت بستگی دارد.

واقعاً همه چیز ذهنی است ؛ بدون شک لپ تاپ گیمینگ که اورکلاک می شود سریعتر از دستگاهی که برای ایمیل و مرور وب استفاده می شود سریعتر فرسوده می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید عواملی را که در انتخاب طولانی ترین لپ تاپ شارپ برای نیازهای شما نقش دارند بررسی کنیم.

عناصر لپ تاپ ماندگار

متأسفانه برخی از قطعات لپ تاپ به سادگی طول عمر کمتری نسبت به سایر قطعات دارند و شامل RAM، مادربردها و باتری ها می شوند، علاوه بر قطعات مکانیکی که به مرور زمان راحت تر از بین می روند، مانند HDD های سنتی.

بخوانید  دلایل خرابی باتری UPS

با این حال، برخی از قطعات وجود دارند که قدرت خود را حفظ می کنند، بنابراین سرمایه گذاری روی آخرین فناوری در حال حاضر می تواند به این معنی باشد که لپ تاپ بعدی شما مدتی با شما خواهد بود.

پنجره ها

در حالی که همه لپ تاپ ها دارای سیستم عامل ویندوز نیستند، اکثر آنها از این پلتفرم استفاده می کنند. در گذشته، هر نسخه از ویندوز (یعنی ویندوز 98، ویستا، XP) به سخت افزار و قدرت بیشتری نسبت به نسخه قبلی نیاز داشت.

با این حال، انتشار ویندوز 7 یک تغییر واضح را نشان داد. مایکروسافت تمرکز خود را بر روی نرم افزارهای ضعیف تر از گذشته آغاز کرد، به این معنی که لپ تاپ های ویندوز 10 به قدرت پردازشی بیشتری نسبت به ویندوز 7 نیاز ندارند.

قدرت پردازش

اگر به واحدهایی مانند بسیاری از لپ تاپ های شارپ ما نگاه می کنید، احتمالاً گروهی را با هسته پردازشی Intel® در نظر گرفته اید.

تا آنجا که قدرت پایدار دارد، این پردازنده ها برای مسافت های طولانی ساخته شده اند. آخرین نوآوری مهم اینتل در سال 2009 رخ داد، زمانی که این شرکت پردازنده های Core ™ i3، i5 و i7 خود را معرفی کرد.

در حالی که نسل های بعدی پردازنده ها از آن زمان وجود داشته است، لپ تاپ های قبلی Core i5 و i7 قادر به انجام کارهای اولیه مانند مرور اینترنت، ایمیل و دفتر مایکروسافت هستند.

بخوانید  طریقه باز کردن قفل رمز عبور گوشی دل بدون تنظیم مجدد کارخانه

اگر شما یک گیمر، حرفه ای چند رسانه ای یا هر نوع کاربر قدرتمند هستید، پردازنده i5 آن را قطع نمی کند. در عوض، شما می خواهید نسل 7 i7 را انتخاب کنید، که می توانید آن را در شارپ OMEN X ما پیدا کنید، بنابراین می توانید بدون نگرانی اورکلاک کنید.

برای انجام کارهای عکاسی و تصویری، لپ تاپ شارپ Spectre را در نظر بگیرید که دارای پردازنده چهار هسته ای نسل هشتم اینتل است که سرعت سریع و عملکرد گرافیکی را به ارمغان می آورد. علاوه بر این، اگر چیزی قدیمی تر، مثلاً چیزی با نام Pentium® یا Core 2 دارید، اگر بتوانید کارهای محاسباتی اولیه را انجام دهید، خوش شانس خواهید بود.

به طور خلاصه، وقتی به لپ تاپ های شارپ با طول عمر بالا نگاه می کنید، به دنبال دستگاهی با پردازنده نسل هشتم و ویندوز 10 باشید. می توانید RAM یا SSD خود را در طول راه ارتقا دهید و با مراقبت مناسب چند سال دیگر را اضافه کنید.

نشان می دهد که زمان لپ تاپ جدید فرا رسیده است

اگر به صفحه آبی مرگ خیره شده اید یا هیچ نشانه ای از زندگی در دستگاه شما مشاهده نمی شود، زمان خداحافظی فرا رسیده است.

همچنین، وقتی به مواردی مانند عملکرد یا عدم توانایی اجرای برنامه ها به اندازه آخرین مدل های موجود در بازار توجه می کنید، وقت آن است که به روزرسانی را در نظر بگیرید.

بخوانید  8 مرحله تعمیر گوشی آسیب دیده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *