اسفند 29, 1402 8:52 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مشکلات تلویزیون شارپ
مشکلات تلویزیون شارپ

آشنایی با مشکلات تلویزیون شارپ

1.روشن نشدن تلویزیون شارپ

  1. قطع شدن تصویر تلویزیون شارپ

3.شکستگی پنل تلویزیون شارپ

4.قطع شدن صدا در تلویزیون شارپ

5.سیاه شدن تصویر تلویزیون

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون شارپ چیست؟

ممکن است بعنوان یکی از مصرف کنندگان تلویزیون شارپ با روشن نشدن تلویزیون خود مواجه شوید. در این هنگام ابتدا لازم است دقت کنید که چراغ پاور تلویزیون یا همان استندبای روشن می‌شود یا خیر؟ اگر بعد از این که تلویزیون را به برق می‌زنیم چراغ استندبای تلویزیون روشن شود یعنی اینکه برق به پاور تلویزیون می‌رسد و دوشاخه تلویزیون، پریز و مسیر سیم برق سالم است و نیاز نیست مجدد آنها را بررسی کنیم.

اگر چراغ استندبای روشن شد اما تلویزیون با ریموت کنترل روشن نشد ابتدا سعی کنید تلویزیون را با کلیدهای روی پنل تلویزیون روشن کنید. اقدام دیگر اینست که ریموت کنترل تلویزیون را آزمایش کنید. روش صحیح آزمایش ریموت کنترل تلویزیون در نوشته دیگری توضیح داده شده است. اگر با همه این اقدامات تلویزیون شارپ ما روشن نشد تقریبا باید مطمئن شویم که تلویزیون ما دچار خرابی شده و لازم است که با متخصصین تعمیر تلویزیون شارپ تماس بگیریم.

با توجه به آمار تعمیرات تلویزیون شارپ باید بگوییم معمولا وقتی یک تلویزیون چراغ استندبای روشن نمی شود احتمال خرابی برد پاور تلویزیون بیشتر است. اما اگر چراغ استندبای تلویزیون روشن شود اما تلویزیون روشن نشود احتمال خرابی مین برد تلویزیون بیشتر است.

قطع شدن تصویر تلویزیون شارپ

قطع شدن تصویر تلویزیون شارپ یکی دیگر از ایرادهای شایع در مجموعه تعمیر تلویزیون شارپ است. قطع شدن تصویر تلویزیون به چند دلیل ممکن است ایجاد شود اما مشکلی که قصد داریم به آن بپردازیم قطع شدن تصویر تلویزیون در اثر خرابی بک لایت است.

بخوانید  نشانه های از کارافتادن مایکروویو

نور بک لایت در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی در پشت صفحه نمایش تلویزیون تولید می‌شود. نور بک لایت باعث روشن شدن تصویر و قابل دیده شدن آن می‌شود. هر ایرادی که در کیفیت نور بک لایت ایجاد شود به طور مستقیم در کیفیت تصویر تلویزیون اثر می‌گذارد. بعنوان نمونه کاهش میزان نور بک لایت باعث کاهش کیفیت تصویر و قطع شدن آن باعث قطع شدن تصویر تلویزیون می‌شود. خرابی بک لایت تلویزیون معمولا به صورت تاریک شدن تصویر تلویزیون ایجاد میشود. وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم برای یک لحظه تصویر تلویزیون ظاهر می‌شود اما پس از آن تصویر سیاه می‌شود.

در اکثر مدل های تلویزیون شارپ از بک لایت لبه (edge) استفاده شده است. بک لایت های لبه نسبت به بک لایت های دیگر مانند بک لایت های شاخه ای از کیفیت بالاتری برخوردارند. اما قابلیت تعمیر پذیری کمتری دارند و قیمت آنها هم بالاتر است.

شکستگی پنل تلویزیون شارپ

شکستگی پنل تلویزیون شارپ مانند سایر تلویزیون‌ها و نمایشگرها، بیشتر در اثر ضربه ایجاد می‌شود. پروسه تعمیر تلویزیون پنل شکسته شارپ یک فرق اساسی با سایر تلویزیون‌ها دارد و آن اینست که شارپ یکی از چند کمپانی بزرگ تولید کننده صفحه نمایش در جهان است. شرکت‌های معدودی در دنیا تکنولوژی ساخت صفحه نمایش تلویزیون را دارند و بسیاری از برندهای مطرح لوازم صوتی و تصویری هم در تولیدات خود از قطعات این تولیدکنندگان استفاده می‌کنند. بسیاری از صفحه نمایش‌هایی که در تلویزیون‌های گرانقیمت برندهایی مانند سونی و یا پاناسونیک استفاده شده است ساخت کمپانی شارپ است.

بخوانید  کار نکردن ریموت کنترل تلویزیون

قیمت پنل تلویزیون شارپ چقدر است؟

پنل یا همان صفحه نمایش در واقع مهمترین و اصلی‌ترین قطعه یک تلویزیون ال سی دی و یا ال ای دی است. یک اصل کلی به ما می‌گوید معمولا قیمت پنل در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی حدود 60 تا 80 درصد قیمت کل تلویزیون است. اما باید بدانیم که پنل فقط صفحه نمایش نیست و به مجموعه قطعات که تصویر را نمایش می‌دهد پنل گفته می‌شود. در واقع پنل تلویزیون شامل صفحه نمایش ، مجموعه لامپ ‌های بک لایت و قطعات خنک کننده آن ، صفحات فیلتر ، پولاریزه و دیفیوزر و شاسی اصلی دستگاه است.

قیمت پنل تلویزیون شارپ در سایزهای مختلف و بر اساس رزلوشن پنل بین 2 میلیون تومان در اسیز 32 اینچ شارپ تا حدود 25 میلیون در تلویزیون 60 اینچ شارپ متفاوت است. گاهی مواقع می توان برای کاهش هزینه تعویض پنل تلویزیون فقط صفحه نمایش را تعویض کرد. نکته آخر در مورد شکستگی صفحه نمایش تلویزیون ها اینست که بر خلاف تبلیغاتی که ممکن است در برخی از سایت ها انجام شود پنل شکسته تلویزیون قابل تعمیر نیست و تنها راه تعمیر تلویزیون پنل شکسته تعویض این قطعه است.

علت قطع شدن صدای تلویزیون شارپ چیست؟

مجموعه اشکالاتی که ممکن است در بخش صدای تلویزیون شارپ شما ایجاد شود شامل موارد زیر است :

بخوانید  چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون شارپ

ایجاد خش خش در صدای تلویزیون

ایجاد خش خش در تلویزیون معمولا بعلت خرابی بلندگو ایجاد می‌شود. برای بررسی این ایراد می‌توانیم صدای تلویزیون را زیاد کنیم. اگر بلندگو خراب باشد معمولا با صدای بم خش خش بیشتری شنیده می‌شود.

کم شدن صدای تلویزیون

اگر با کم شدن حجم صدای تلویزیون مواجه شدید ابتدا منبع صدا را چک کنید. مثلا اگر از دستگاه دیجیتال استفاده می کنید خروجی صدای آن را چک کنید. اگر از سلامت منبع صدا مطمئن شدید سپس باید به سراغ تنظیمات تلویزیون خود بروید. ریست کردن تلویزیون یک راه میانبر برای بازگشت تنظیمات تغییر یافته تلویزیون به حالت اول است. اگر تنظیمات صدای تلویزیون هم انجام شد اما ایراد برطرف نشد باید به سراغ متخصصین تعمیر تلویزیون شارپ بروید. ممکن است مین برد تلویزیون شما معیوب شده باشد.

قطع شدن صدای تلویزیون

بخش تقویت و پردازش اولیه صدای تلویزیون معمولا در بخش مین برد تلویزیون طراحی و تولید می‌شود. به همین دلیل اگر صدای تلویزیون قطع شود باید مین برد تلویزیون تحت تعمیر قرار گیرد. اگر صدای تلویزیون شارپ قطع شود ابتدا باید بلندگوهای تلویزیون را آزمایش کنید. روش های بسیار ساده ای برای تست و آزمایش بلندگو وجود دارد. تست وجود ولتاژ تغذیه بخش تقویت صدا که معمولا از برد پاور تغذیه می شود اقدام بعدی برای عیب یابی قطع شدن صدای تلویزیون است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *