اردیبهشت 5, 1403 3:19 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مشکلات رایج سیستم های صوتی خودرو
مشکلات رایج سیستم های صوتی خودرو

مشکلات رایج سیستم های صوتی خودرو / برای بازگرداندن شما به جاده و گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان، برخی از رایج‌ترین مشکلات سیستم صوتی خودرو و راه‌حل‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مشکلات رایج سیستم های صوتی خودرو

سیستم صوتی شما کار نمی کند

علائم این مشکل می تواند به روش های مختلفی ظاهر شود. با این حال، برخی از رایج ترین علائم عبارتند از:

  • رادیوهایی که روشن نمی شوند
  • واحدهایی که در فواصل زمانی تصادفی و منظم خاموش می شوند
  • رادیو شما هنگام رانندگی روی دست اندازها خاموش می شود
  • نمایشگر خودرو و صدا به طور همزمان خاموش می شوند.

شایع ترین دلایل این مشکلات سوختن فیوزها، خاموش شدن واحد صوتی، شل شدن اتصالات و قطع شدن سیم کشی است.

هد یونیت تازه نصب شده برق ندارد

هنگامی که این اتفاق می افتد، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تقویت کننده شما به حالت حفاظتی تبدیل نشده است. اگر توان تولید شده توسط دینام برای تقویت کننده بیش از حد باشد، ممکن است با فعال کردن حالت حفاظت از خود در برابر آسیب محافظت کرده باشد.

بلندگوی شما باس تولید نمی کند

فقدان باس در سیستم استریو می تواند ناشی از چیزهای زیادی باشد. اولین چیزی که می‌خواهید بررسی کنید، کنترل‌های صوتی است، مانند کنترل‌های تعادل، فیدر، باس. از تنظیم مناسب آنها اطمینان حاصل کنید. اگر این تنظیمات درست باشد، ممکن است لازم باشد DSP یا EQ خود را بر روی تنظیمات مختلف تنظیم کنید. قطبیت بلندگوهای چپ و راست را بررسی کنید تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید. اگر همه چیز شکست خورد، می توانید استریو را به مشخصات کارخانه بازنشانی کنید. آخرین راه حل شما این است که به متخصص استریو اتومبیل محلی خود مراجعه کنید زیرا ممکن است در نصب یا اتصالات بلندگو مشکلی وجود داشته باشد.

بخوانید  مراحل شناسایی خرابی اسپیکر خودرو

صداهای ناخواسته ای از بلندگوهای شما می آید

صدای خش خش، ناله، وزوز یا صداهای ایستا که از بلندگوهای شما می آیند می تواند ناشی از چندین مشکل باشد. اولین چیزی که می خواهید مطمئن شوید این است که گیرنده شما به طور ایمن به زمین متصل است. اتصال زمین نامناسب یکی از بزرگترین دلایل ایجاد صداهای ناخواسته است. استاتیک رادیویی می تواند ناشی از نویز آنتن باشد. بهترین راه برای تأیید این موضوع این است که در مقابل عملکردهای CD، Auxiliary یا USB، بررسی کنید که آیا فقط هنگام گوش دادن به رادیو وجود دارد یا خیر. باور کنید یا نه، صداهای ناله می تواند ناشی از صدای موتور و دینام باشد. اگر اینها مقصر هستند، می توانید یک فیلتر نویز دینام را روی خط برق بین باتری و دینام نصب کنید تا مشکل را به حداقل برسانید. فیلترهای نویز برای برق گیرنده نیز می توانند کمک کنند. در نهایت، اتصال زمین شل یا متناوب معمولاً مشکل است.

صدا به طور ناگهانی قطع شد

علت قطع ناگهانی صدا در سیستم صوتی خودرو می تواند به دلیل شکستگی یا چین خوردگی سیم کشی بلندگو باشد. همچنین ممکن است ناشی از تقویت کننده بد یا سیم کشی معیوب به تقویت کننده باشد. اگر همه این بررسی ها به نتیجه نرسید، ممکن است واحد مرکزی شما شکست خورده باشد.

بخوانید  5 مورد رایج خرابی HVAC

استریو بیش از حد گرم می شود

شایع ترین علت داغ شدن بیش از حد استریو، سیم معیوب است. اگر نمی توانید سیم معیوب را ببینید یا پیدا کنید، بهتر است از یک شرکت معتبر کمک حرفه ای بگیرید. گرم شدن بیش از حد دستگاه الکترونیکی می تواند بسیار خطرناک باشد.

زمین گیری ضعیف

مشکلاتی که به دلیل اتصال زمین ضعیف رخ می دهد می تواند باعث قطع و وصل شدن آمپلی فایر شما شود. وقتی استریو ماشین روشن می شود، آمپر جریان بیشتری می کشد. اگر سیم زمین سیستم در معرض خطر باشد، تقویت کننده نمی تواند جریان مورد نیاز را بکشد. این معمولاً آمپ را به کلیپ می فرستد. علائم این امر می تواند صدای ناله دینام یا کیفیت صدای ضعیف باشد.

برش آمپر

قطع شدن نتیجه تقویت کننده ای است که در آن توان به حداکثر رسیده یا به حداکثر قابلیت های ولتاژ سیگنال رسیده است. اگر برق به اندازه کافی سریع تولید نشود، سیگنال ممکن است مخدوش یا قطع شود. با گذشت زمان، اگر به طور منظم برق مداوم ناکافی برای تنظیم صدای بالا وجود داشته باشد، قطع کردن می تواند مشکل ساز شود.

صداهای عجیب از ساب ووفر

زمزمه ای که از یک ساب ووفر می آید می تواند به دلیل تفاوت بین اجزای سیستم، سیم های برق و کابل های صوتی باشد.

بخوانید  آموزش تبدیل ضبط ساده به فلش خور

به کارشناسان صوتی خودرو مراجعه کنید

بهترین گزینه زمانی که نمی توانید راه حلی برای مشکلات صوتی ماشین خود بیابید، ارائه آن به یک متخصص برای تشخیص است. یک تیم بسیار مجرب می تواند به سرعت راه حل مورد نیاز برای مشکل شما را بیابد و در کمترین زمان شما را با صدایی واضح به جاده بازگرداند.

مهارت های مناسب، حرفه ای های مناسب

داشتن ابزار مناسب یک چیز است، اما باید بتوانید از آنها به درستی استفاده کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که به سیستم صوتی ماشین خود آسیب بیشتری وارد کنید. اگر در مسائل فنی و سیم کشی باتجربه هستید، ممکن است بخواهید این ریسک را بپذیرید، با این حال، تشخیص حرفه ای توسط یک متخصص بسیار ماهر و آگاه در زمینه صدای خودرو می تواند در دراز مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.

آموزش تبدیل ضبط ساده به فلش خور

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *