فروردین 10, 1403 1:25 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مقایسه سانترال با ویپ 
مقایسه سانترال با ویپ 

روش مقایسه سانترال با ویپ

مقایسه سانترال با ویپ مزایا و معایب هر سیستم را شناسایی می کند و به کاربر کمک می کند که درست تصمیم بگیرید. در این مقاله می خواهیم به صورت جامع و کامل سیستم ویپ را با سانترال مقایسه کنیم. این مقایسه کمک می کند تا کاربران برای انتخاب هر کدام بر اساس شرایط اختصاصی خود تصمیم بگیرند. نصب و راه اندازی سانترال و ویپ قوانین و شرایط خاص خود را دارد. معمولا این قوانین و شرایط توسط مرکز تعمیرات سانترال به کاربران گفته می شود. همراه ما باشید تا مطلبی مفید با موضوع مقایسه سانترال با ویپ به شما ارائه دهیم.

چگونگی مقایسه سانترال با ویپ

مقایسه سانترال با ویپ را با ارائه تعریفی از هر دو آغاز می کنیم و بعد به سراغ مزایا و معایب هر یک می رویم؛ سیستم ویپ یک سیستم پیشرفته از ارتباطات شبکه ای است. در شبکه VOIP از تکنولوژی شبکه های کامپیوتری استفاده می شود. بی نیاز به کابل کشی است و فقط کافی است از بستر موجود شبکه کامپیوتری آن سازمان جهت ارتباطات مرکز تلفن استفاده شود. این در حالی است که سانترال در واقع یک دستگاه سخت افزاری است که وظیفه برقراری ارتباط را برعهده دارد. سیستم سانترال حکم یک مخابرات کوچک را دارد. تنظیمات خاصی دارد و بسته به تنظیمات خود، خدمات متنوعی را ارائه می دهد. نصب و راه اندازی سانترال نیازمند کابل کشی و داکت کشی است.

بخوانید  راه های افزایش عمر باتری گوشی ایسوس

نصب و راه اندازی

در ویپ رابط کاربری بر پایه وب است و از هر مکانی می توان با استفاده از یک مرورگر وب روی شبکه بود و به سیستم دسترسی داشت و تنظیمات و تغییرات مورد نظر را اعمال کرد. در حالی که سیستم های تلفن سانترال از طریق نرم افزارهای خاص خود یا شماره گیری کدهای خاص از روی تلفن برنامه ریزی می شوند.

هزینه ها

در مقایسه سانترال با ویپ به این نتیجه می رسیم که با استفاده از خدمات سیستم های ویپ هزینه ها کاهش چشمگیری خواهند داشت، زیرا می توان مکالمات بین شهری و بین المللی را از طریق خطوط داده مانند اینترنت و یا شبکه های WAN بین شعب یک سازمان انجام داد. این در حالی است که با نصب و راه اندازی سانترال این امکان وجود ندارد

سیم کشی

ویپ به سیم کشی اختصاصی برای شبکه تلفن نیاز ندارد؛ زیرا از بستر شبکه موجود برای کاربران استفاده می کند. در حالی که نصب و راه اندازی سانترال مستلزم حجم قابل ملاحظه ای سیم کشی است. این موضوع را هر مرکز تعمیرات سانترالی تایید می کند.

محدودیت ها

در مقایسه سانترال با ویپ متوجه می شویم که نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک  محدودیت هایی دارد. فی المثل برای حفظ کارایی سیستم سانترال معمولا توصیه می شود که اجزاء سیستم مانند گوشی کاربران و دیگر سیستم های مکمل، از برند مشابه سیستم سانترال انتخاب شوند. در حالی که در ویپ این محدودیت وجود ندارد و در عین حال هیچ کاهشی در کارایی سیستم نیز به وجود نمی آید.

بخوانید  شرایط اخذ نمایندگی سونی

توسعه پذیری

به تایید کارشناسان مرکز تعمیرات سانترال سیستم های ویپ در ظرفیت خطوط شهری و تعداد مشترکین بسیار انعطاف پذیر هستند و توسعه پذیری بسیار قوی دارند، اما با نصب و راه اندازی سانترال چنین توسعه پذیری را تجربه نخواهید کرد.

بازدهی

بازدهی و ارتقاء کیفیت خدمات به مشتریان در سیستم ویپ بسیار بیشتر و عمیق تر از سانترال است، زیرا سیستم های ویپ به علت استفاده از بستر IP به راحتی می توانند با سرورها و نرم افزارهای دیگر ارتباط داشته باشند.

امکان جابجایی و رومینگ

در مقایسه سانترال با ویپ متوجه می شویم که قابلیت های جابجایی و رومینگ سیستم ویپ بسیار ساده و سهل الوصول است. زیرا بر پایه شبکه است. در حالی که با نصب و راه اندازی سانترال برای جابجایی و رومینگ به سیم کشی مجدد و انجام تغییرات در سیم کشی نیاز است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *