فروردین 9, 1403 11:27 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه تعویض اسپیکر ماشین سوخته
نحوه تعویض اسپیکر ماشین سوخته

تعویض اسپیکر ماشین سوخته/ با گذشت سالها، سن سیستم شما (و گوش دادن با صدای بالا) می تواند بر بلندگوهای صوتی ماشین شما تأثیر بگذارد. این می تواند باعث شود که صدای آنها بدتر از آنچه در ابتدا بود به نظر برسند یا اصلاً کار نکنند. اما یک راه حل وجود دارد. در بسیاری از موارد، می‌توانید یک بلندگوی صدای ماشین منفجر شده را شناسایی و جایگزین کنید و همچنان از آهنگ‌هایی که دوست دارید لذت ببرید.

تعویض اسپیکر ماشین سوخته

مرحله 1 – شناسایی گوینده مشکل

اکثر استریوهای خودرو دارای انتخابگرهای تعادل و محو شدن هستند. برای آزمایش این تنظیمات، استریو خود را روشن کرده و برخی از آهنگ های مورد علاقه خود را پخش کنید، سپس سعی کنید صدا را به بلندگوهای جلو یا عقب محو کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید کدام بلندگوها بدترین صدا را دارند.

هنگامی که تشخیص دادید مشکل در جلو یا عقب خودرو است، تعادل را تغییر دهید تا دقیقاً بلندگوی که به نظر می رسد مخدوش است یا اصلا پخش نمی شود، مشخص شود.

مرحله 2 – بلندگو را بردارید و اتصال را آزمایش کنید

ممکن است به مجموعه ای از ابزارهای دستی، از جمله پیچ گوشتی ها و ابزارهای برش پانل برای برداشتن اسپیکر از وسیله نقلیه خود نیاز داشته باشید. دفترچه راهنمای مالک شما ممکن است دستورالعمل‌های حذف بلندگو را برای مدل خاص شما داشته باشد، بنابراین حتماً ابتدا با دفترچه راهنمای مالک خود مشورت کنید.

بخوانید  روشن نشدن مانیتور لپ تاپ ایسوس بعد از حالت خواب

هنگامی که نحوه برداشتن بلندگو را مشخص کردید، و دقیقاً این کار را انجام دادید، می‌توانید بلندگو را با قطعات سیم بلندگو و یک باتری 9 ولتی تست کنید. سیم بلندگو را با احتیاط به بلندگو و باتری 9 ولتی وصل کنید و مطمئن شوید که پس از وصل شدن به صدای کوتاهی گوش دهید. اگر صدایی به گوش می رسد، به این معنی است که اسپیکر شما مشکلی ندارد و می توانید دوباره آن را در وسیله نقلیه خود نصب کنید.

یکی دیگر از راه‌های تست بلندگو استفاده از مولتی متر یا اهم متر است. اگر بلندگو منفجر شود، متر شما بی نهایت اهم را می خواند. اگر متر 1.0 یا بیشتر اهم می خواند، اسپیکر شما همچنان خوب است.

مرحله 3 – انتخاب و نصب یک بلندگوی جایگزین

اگر بلندگوی شکسته در وسیله نقلیه خود دارید، چندین گزینه برای تعویض آن خواهید داشت. اگر شما کاملاً صدای سیستم استریوی کارخانه را دوست نداشته باشید، اکثر مردم گزینه های پس از فروش را انتخاب می کنند، در این صورت باید تحقیقات خود را انجام دهید و بلندگوی را انتخاب کنید که به درستی در خودروی شما قرار بگیرد. چندین شرکت پس از فروش، براکت‌ها و آداپتورهای سیم‌کشی را برای نصب آسان ارائه می‌دهند و شما را مجبور نمی‌کنند که دسته سیم‌های کارخانه خود را برش دهید.

بخوانید  خرابی های رایج گوشی های هوشمند

اگر تصمیم دارید با افزودن آمپلی فایرها و بلندگوهای اضافی مانند ساب ووفرها را به تجهیزات استریو پیشرفته تری ارتقا دهید، شاید بهتر باشد از یک حرفه ای صدای خودرو کمک بگیرید.

هنگامی که بلندگوهای جایگزین خود را به براکت های ضروری و/یا آداپتورهای دسته سیم وصل کردید، نصب مجدد ساده است. فقط مراحلی را که طی کردید تا بلندگو را به ترتیب معکوس حذف نصب کنید، انجام دهید.

به خاطر داشته باشید، هنگام خرید بلندگوهای پس از فروش، اکثر آنها به صورت جفت عرضه می شوند. بسته به سختی حذف/نصب، می‌توانید تنها یکی را که دمیده شده است جایگزین کنید، اما توجه داشته باشید که دیگری نیز در حال خروج است، بنابراین احتمالاً بهتر است جفت را جایگزین کنید.

هنگامی که بلندگوهای جدید را دوباره در وسیله نقلیه خود نصب کردید، وقت آن است که بنشینید و از موسیقی لذت ببرید!

پخش کننده خودروی  JVC

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *