اسفند 29, 1402 2:23 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه تغییر زبان کیبورد آیفون و آیپد
نحوه تغییر زبان کیبورد آیفون و آیپد

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که آیفون یا آیپدتان متن فارسی تایپ نمی کند. تغییر زبان کیبورد آیفون و آیپد یکی از قابلیت هایی است که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی در دستگاه خود متن های فارسی تایپ کنید. از آنجایی که در سیستم عامل آی او اس ویژگی افزودن زبان فارسی وجود ندارد، در این مقاله نحوه تغییر زبان کیبورد آیفون و آیپد به شما آموزش داده می شود.

دانلود کیبورد آیفون و آیپد

اغلب کاربران فکر می کنند برای استفاده از کیبورد فارسی در آیفون و آیپد باید حتما آن را دانلود کنند. در صورتی که برای فارسی کردن کیبورد آیپد یا آیفون نیازی به دانلود برنامه خاص ندارید. برای این کار کافیست روی آیکون General در تنظیمات دستگاه ضربه بزنید.

 وارد بخش Keyboard شده سپس روی گزینه Add New Keyboard ضربه بزنید.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم در سیستم عامل آی او اس زبان فارسی برای کیبورد وجود ندارد بنابراین باید زبان Arabic را انتخاب کنید. البته ناگفته نماند شرکت اپل از نسخه 11 به بعد سیستم عامل ios زبان فارسی را به کیبورد آن اضافه کرده است.

تایپ کلمات در کیبورد آیفون و آیپد

زبان عربی حروف گ، ژ، پ و ج ندارد. بنابراین برای تایپ این حروف در آیفون یا آیپد می توانید انگشتتان را روی حروف ک ، ز ، پ ، ج برای چند ثانیه نگه دارید. اگر قصد استفاده از کیبورد فارسی دارید، پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن فارس تپ است. این برنامه در اپ استور موجود و می توانید آن را دانلود و نصب کنید.

بخوانید  بهترین زمان ارتقای لپ تاپ دل

افزودن ایموجی به کیبورد آیفون و آیپد

برای اضافه کردن ایموجی یا همان شکلک در قسمت Add New Keyboard، گزینه Emoji را لمس کنید. برای تغییر زبان کیبورد آیفون و آیپد می توانید روی آیکون کره زمین در سمت چپ کیبورد کلیک کنید.

نسخه ios 10  به پایین کیبورد فارسی ندارند. همین عامل باعث می شود کاربران نتوانند در این دستگاه های هوشمند متن فارسی تایپ کنند. 2 روش متداول برای تغییر زبان کیبورد آیفون و آیپد استفاده از تنظیمات دستگاه یا نصب برنامه های جانبی است. کاربرانی که قصد تایپ متن فارسی در آیفون یا آیپد دارند، به راحتی می توانند با تغییر زبان کیبورد به عربی کار خود را انجام دهند. اما اگر قصد استفاده از کیبورد فارسی دارید، نرم افزار فارس تپ یکی از برنامه های تغییر زبان کیبورد در آیفون و آیپد است که به راحتی قابل دانلود و نصب می باشد.

مقالات مرتبط:

دلایل مشکل گرمای بیش از حد در آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *