فروردین 31, 1403 5:43 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه ریست فکتوری لپ تاپ
نحوه ریست فکتوری لپ تاپ

آشنایی با نحوه ریست فکتوری لپ تاپ

ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات اولیه روشی برای حذف اطلاعات بوده که اغلب هنگام فروش یا ویروسی شدن لپ تاپ کاربرد دارد. متاسفانه با ورود لپ تاپ‌ها به دنیای شبکه امکان سرقت یا ویروسی شدن اطلاعات وجود داشته بنابراین برای جلوگیری از این کار سیستم خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

آموزش ریست فکتوری لپ تاپ

قبل هر چیز از اطلاعات مهم و ضروری خود بک آپ (نسخه پشتیبان) تهیه کرده تا بعد اتمام فرایند امکان دسترسی به این اطلاعات موجود باشد.

یکی از روش‌های معمول برای بازگرداندن سیستم به تنظیمات کارخانه استفاده از نرم افزارهای ریست فکتوری مانند Recovery Manager است که بیشتر در لپ تاپ‌های شرکت HP استفاده می‌شود.

برای استفاده از Recovery Manager کافی است آن را در منوی استارت ویندوز جستجو کرده و اجرا کنید اما قبل آن باید تغییراتی در تنظیمات لپ تاپ خود ایجاد نمایید.

نکته: اگر ویندوز خود را بروز کرده یا درایو Recovery Manager را از هارد پاک کنید امکان استفاده از این قابلیت برای سیستم شما از بین خواهد رفت.

نحوه بکاپ گیری ویندوز با Recovery Manager

  • تهیه نسخه پشتیبان از تمام اطلاعات موجود در حافظه؛
  • آغاز ریست فکتوری لپ تاپ؛
  • نصب مجدد ویندوز؛
بخوانید  تعمیر تلویزیون منطقه 19

ریست فکتوری لپ تاپ با گزینه‌های پیش فرض ویندوز

برنامه Recovery Manager اغلب در همه ویندوزها در دسترس نبوده بنابراین می‌توان به جای آن از گزینه پیش فرض (pre-boot) استفاده کرد.

هنگام روشن کردن لپ تاپ صفحه مقابل کاربر ظاهر شده که برای دسترسی به محیط startup ویندوز استفاده می‌شود.

بعد بوت شدن لپ تاپ دکمه Esc را پشت هم وارد کرده تا وارد بخش تنظیمات لپ تاپ شوید.

در صفحه تنظیمات کلید F10 را فشار داده و وارد بایوس سیستم عامل لپ تاپ شوید.

بعد از ورود به تنظیمات بایوس گزینه‌ی Secure Erase در بخش امنیت (Security) را پیدا کنید به این ترتیب تمام اطلاعات هارد دیسک پاک می‌شود.

استفاده از Factory Reset ویندوز

اگر راه حل‌های قبلی برای ریست فکتوری لپ تاپ کارآمد نبود، از گزینه‌ی Reset خود ویندوز استفاده کنید.

برای این کار منوی Reset this PC در بخش تنظیمات لپ تاپ را جستجو کرده و از آن برای بازگردانی سیستم به حالت اولیه استفاده کنید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ HP

نمایندگی محصولات HP یکی از برترین ارائه دهندگان کلیه خدمات در حوزه نصب و تعمیر انواع ماشین آلات اداری بوده که هدف اصلی خود را جلب رضایت مشتری و ارائه بهترین خدمات قرار داده است. این مرکز با بهره گیری از کارشناسان مجرب و پیشرفته‌ترین تجهیزات کلیه امور مربوط به تعمیر و تعویض قطعات را به طور کاملاً تخصصی انجام می‌دهد.

بخوانید  تعمیر فن یخچال

سؤالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *