فروردین 31, 1403 1:03 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نکات مهم نگهداری از دستگاه کپی
نکات مهم نگهداری از دستگاه کپی

نکاتی برای اینکه دستگاه کپی اداری خود را در شکل عالی نگه دارید

روزهایی که کسب و کارها و سازمان ها دستگاه فتوکپی را لوکسی می دانستند، گذشته است. امروزه این دستگاه در ادارات، مدارس و بیمارستان ها و غیره به یک وسیله ثابت تبدیل شده است. حتی به یک ابزار اداری ضروری تبدیل شده است که به انجام وظایف مختلف، از چاپ فایل ها تا اسکن اسناد کمک می کند. با توجه به اهمیت دستگاه فتوکپی در فعالیت های تجاری روزانه شما و مقدار پولی که در آن سرمایه گذاری کرده اید، نگه داشتن آن در بهترین حالت ضروری است. در زیر نکات نگهداری برای جلوگیری از گرفتگی دستگاه کپی و اطمینان از طول عمر آن ذکر شده است. چه تجهیزات دستگاه کپی را خریداری کنید یا اجاره کنید، این یک ابزار ضروری در زرادخانه شرکت شما است. هنگامی که دستگاه فتوکپی از کار می افتد، کل کار به طور ناگهانی متوقف می شود، که معمولاً برای مشاغل مقرون به صرفه نیست. تنها زمانی است که ما به دنبال خدمات تعمیر و نگهداری دستگاه گیر کرده ایم.

دستگاه های کپی اداری نیاز به مراقبت (کمی) دارند

اگر دستگاه کپی برای چندین روز استفاده نشده است، مانند یک آخر هفته، مهم است که قبل از استفاده شدید از دستگاه کپی، چند چاپ آزمایشی انجام دهید. بعد از چند روز نگهداری ماشین خود را گرم می کنید.

بخوانید  علت خاموش شدن تصادفی مانیتور ایسوس

اکثر دستگاه‌های کپی، وقتی برای مدت طولانی بی‌کار می‌مانند، به حالت خواب می‌روند و پس از راه‌اندازی مجدد، حالت کالیبراسیون را آغاز می‌کنند.

دستگاه به دلایلی این کار را انجام می دهد و میلیون بار فشار دادن دکمه کپی باعث سرعت بخشیدن به این روند مهم نمی شود. این یک دکمه در گذرگاه نیست.

کاغذ می تواند مرگ دستگاه کپی شما باشد

بسیاری از افراد هنگام تعویض کاغذ سینی کاغذ دستگاه کپی خود را تا لبه پر می کنند. این لازم نیست. همیشه ظرفیت کاغذ را بررسی کنید، که معمولاً با یک خط سطح پر در جایی در داخل سینی کاغذ نشان داده شده است. درست زیر این خط را پر کنید، هرگز بالای آن.

آیا شنیده اید که خوب است پشته را از یک گوشه فن کنید تا هوای کمی بین صفحات ایجاد شود؟ خب، این یک افسانه شهری است.

وزن های مختلف کاغذ ممکن است تعداد ورق هایی را که می توانید بارگذاری کنید نیز تغییر دهد (کاغذ ضخیم تر = ورق های کمتر). بنابراین قانون بالا را در مورد پر نکردن بالای دستورالعمل رعایت کنید و کاغذ را در مکانی خشک، تمیز و منظم نگهداری کنید تا آماده استفاده باشد.

کاغذ چروک یا استفاده شده می تواند دستگاه کپی را مسدود کند و رطوبت می تواند باعث موج دار شدن و پیچ خوردگی کاغذ شود و در نتیجه چاپ با کیفیت پایینی ایجاد شود.

بخوانید  کار نکردن صفحه لمسی تبل

حتی شما می توانید دستگاه کپی اداری خود را از بین ببرید

بله تو. با دستگاه با احتیاط رفتار کنید. یک راه درست و یک راه اشتباه برای تعمیر دستگاه کپی وجود دارد. در حالی که اولین غریزه شما ممکن است این باشد که دستگاه را باز کنید، کشوها را باز کنید و به دنبال منبع گیر کردن کاغذ بگردید، همیشه از دستورات توصیه شده صفحه نمایش روی صفحه نمایش برای رفع گیر کردن پیروی کنید. فراموش نکنید که ابتدا دستگاه را از برق بکشید. گرفتن برق گرفتگی در حین دست زدن به دستگاه کپی برای رفع گیر کردن کاغذ آسان نیست، اما قبلاً این اتفاق افتاده است.

دستگاه را با احتیاط باز کنید زیرا گیر کردن کاغذ دقیقاً همین است – یک نسخه پشتیبان از کاغذ – که می تواند منجر به درگیر شدن یک صفحه یا چند صفحه بین دو بخش از دستگاه شود. اگر قطعات را خیلی سریع باز کنید، ممکن است قسمت هایی از کاغذ شما پاره شود و بدون ابزار و تخصص یک تکنسین خدمات، بازیابی آن غیرممکن باشد.

خطوط را به طراحان مد بسپارید

آیا تا به حال خطی در صفحه شما ظاهر شده است که نمی خواهد از بین برود؟ یک تماس خدمات برقرار کنید. خطوط روی کپی ها یا چاپ های شما می تواند نشانه ای از کثیف یا خراب بودن غلتک داخل دستگاه باشد که برای دسترسی، برداشتن و تمیز کردن به یک تکنسین خدمات آموزش دیده نیاز دارد.

بخوانید  بررسی علت داغ شدن گوشی دل

خطوط روی کپی شما همچنین می‌تواند ناشی از گیر کردن صفحه قبل از اینکه زمان لازم برای اتمام فرآیند ادغام در دستگاه باشد و ممکن است باقیمانده تونر شل در محل گیر کردن باقی بماند. اگر عجله دارید و برای تماس با خدمات وقت ندارید، سعی کنید چند نسخه خالی را روی یک کاغذ تمیز جدید اجرا کنید. گاهی اوقات، این می تواند با برداشتن تونر شل هنگام عبور از دستگاه به کاهش این علائم کمک کند.

منبع دیگر خطوط سیاه در صفحات دستگاه کپی شما کثیفی یا لکه ای روی شیشه است. با استفاده از یک پارچه نرم و شیشه پاک کن بدون الکل، شیشه صفحه (این ورق شیشه ای بزرگی است که کاغذ خود را در آن قرار می دهید تا کپی کنید) را تمیز کنید – یا حتی می توانید از Windex استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *