اردیبهشت 5, 1403 8:22 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 وجود تکه های کاغذ در دستگاه کپی
وجود تکه های کاغذ در دستگاه کپی

بررسی وجود تکه های کاغذ در دستگاه کپی

گاهی اوقات مهم نیست که برای رفع گرفتگی دستگاه کپی چه کاری انجام دهید، تمام کاغذ را بردارید، غلتک ها را تمیز کنید و آن را به درستی ببندید، همچنان به گیر کردن ادامه می دهد. این می تواند به دلایل زیادی باشد. از غلطک‌ها گرفته تا تکه‌های کاغذ، قطعات شکسته، و غیره. وقتی دستگاه کپی یا MFP دارید که دائماً با گیر کردن کاغذ متوقف می‌شود، نیاز به تماس سرویس دارد. صرف نظر از آنچه قبلاً گفتیم، گیر کردن مداوم کاغذ یک اتفاق عادی نیست و باید توسط یک تکنسین آموزش دیده بررسی شود. انواع مختلفی از شرکت ها وجود دارند که می توانند به شما در تعمیر دستگاه کپی کمک کنند. برای تعیین اینکه چه کسی بهترین خدمات تعمیر دستگاه کپی یا چاپگر را ارائه می دهد، لطفاً پست اخیر ما را مرور کنید. نکته مهم در اینجا این است که با یک متخصص تماس بگیرید و فوراً آن را تعمیر کنید، بنابراین منجر به مشکلات بزرگتر و قبض تعمیر بزرگتر نمی شود.

صفحه نمایش را بررسی کنید

به محض اینکه دستگاه کپی یا MFP شما گیر کرد، مهم است که صفحه LCD یا صفحه نمایش آن را برای اطلاعات مهمی مانند محل گیر کردن بررسی کنید، یا حتی ممکن است حاوی دستورالعمل هایی در مورد نحوه باز کردن چاپگر و پاک کردن گیر باشد.

بخوانید  نحوه تنظیم اولویت شبکه وای فای گوشی HTC

دستگاه را خاموش کنید

قبل از پاک کردن جم، مهم است که برق آن را خاموش کنید. قرار است دست خود را روی یک وسیله الکتریکی با قطعات متحرک زیاد قرار دهید و با قطع برق آن، بهترین شانس را برای آسیب نرسیدن به آن دارید.

کاغذ گیر کرده را بردارید

پس از باز کردن دستگاه کپی و قبل از قرار دادن دستان خود در دستگاه کپی، ممکن است بخواهید آن را خنک کنید. این فقط باید چند دقیقه طول بکشد. وقتی احساس کردید که قرار دادن دست‌هایتان در داخل آن امن است، کاغذ گیر کرده را پیدا کنید و با محکم گرفتن آن را بردارید، آن را در جهت مخالفی بکشید که به نظر می‌رسید هنگام گیر کردن می‌رفت. همچنین، با کشش قوی، مستقیم و ثابت بکشید تا هنگام برداشتن کاغذ پاره نشود.

به دنبال پاره ها و بقایای کاغذ باشید

هنگامی که کاغذ گیر کرده را جدا کردید، به محلی که در آن گیر کرده است نگاهی دقیق بیندازید تا مطمئن شوید که ذرات کاغذ، باقیمانده یا تکه های پاره شده را جدا کرده اید. به عنوان یک اقدام اضافی، با قرار دادن تکه کاغذ برداشته شده روی یک سطح صاف، می توانید مطمئن شوید که تمام قطعات آن را دارید.

بخوانید  چاپ فتوکپی شارپ

غلتک ها را بررسی کنید

پس از برداشتن کاغذ، باید غلتک ها را برای هر گونه علامت، گرد و غبار یا کاغذی که در زیر غلتک ها به راحتی دیده نمی شود، بررسی کنید.

دستگاه را ببندید و روشن کنید

پس از اتمام کار با پاک کردن گیر، می‌توانید آن را با دقت ببندید و مطمئن شوید که در جای خود قفل شده یا باز می‌گردد و سپس دستگاه را روشن کنید.

یک بار دیگر پنل نمایش را مرور کنید

در نهایت، مطمئن شوید که یک بار دیگر پنل LCD یا نمایشگر را بررسی کنید. دستگاه‌های کپی معمولاً هنگام روشن کردن دستگاه، تشخیص الکترونیکی خود را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که دستگاه به‌درستی بسته شده است، عملکرد خوبی دارد و آماده استفاده است.

نکات اضافی برای در نظر گرفتن

شیشه را تمیز کنید. شیشه کثیف می‌تواند باعث ایجاد رگه‌های شبیه‌سازی شده در کپی‌های شما شود، یا حتی به نظر برسد که مشکلی مکانیکی در چاپگر شما وجود دارد. سطح شیشه را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمیز است و هر از چند گاهی آن را پاک کنید. این یکی از ساده ترین کارها است، اما معمولاً نادیده گرفته می شود. در اینجا نحوه انجام این کار با Windex آمده است!

بخوانید  8 دلیل خاموش شدن تصادفی لپ تاپ ایسر

از محافظ برق یا نرم کننده برق استفاده کنید

دستگاه کپی یک دستگاه گران قیمت و مهم در هر اداره است. آنها به برق تمیز و قابل اعتماد نیاز دارند و باید از نوسانات برق محافظت شوند. درست مانند هر سرمایه گذاری دیگری در کسب و کار خود، باید اقدامات لازم را برای اطمینان از مراقبت مناسب از آن انجام دهید. بنابراین، هنگام نصب، مطمئن شوید که یک تهویه‌کننده برق، محافظ برق، یا یک UPS (منبع تغذیه بدون وقفه یا پشتیبان‌گیری باتری) اضافه کرده‌اید. و فراموش نکنید که هر چند وقت یکبار آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی اجرا می شود.

اینها شبیه به چاپگر هستند

دستگاه کپی بسیار شبیه به پرینترهای امروزی است که در هر مکان تجاری یا دفتری استفاده می شود. همه آنها به کاغذ و تونر نیاز دارند و اکثر آنها قابلیت اسکن نیز دارند. بنابراین اطلاعات ارائه شده در بالا نیز قابل پیگیری و استفاده برای چاپگرهای شما است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *