اردیبهشت 1, 1403 0:10 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 ویروسی شدن لپ تاپ
ویروسی شدن لپ تاپ

ویروسی شدن لپ تاپ

امروزه ویروسی شدن لپ تاپ عبارتی آشنا برای تمام کاربرانی است که از لپ تاپ استفاده می کنند. ویروس ها چیزهایی هستند که به سادگی وارد سیستم شده و موجب بوجود آمدن اختلال می شود این بد افزار هستند که به روش های مختلف وارد سیستم شده و هریک به نحوی منجر به خرابی هایی می شوند. تخریب ویروس ها عمدتا نرم افزاری بوده و شامل مواردی چون فرمت کردن اطلاعات، به هم ریختن تنظیمات و … می شود.

علیرغم توسعه آنتی ویروس های قدرتمند، ویروسی شدن لپ تاپ همچنان مشکلی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه می شوند. در این شرایط ممکن است شما به اطلاعات سیستم دسترسی نداشته باشید و یا برای اجرای برنامه ها یا حتی روشن و خاموش کردن لپ تاپ خود با مشکل مواجه شوید.

ویروسی شدن لپ تاپ
ویروسی شدن لپ تاپ

بررسی نشانه های ویروسی شدن لپ تاپ

ویروسی شدن لپ تاپ یا هر برند دیگری علائم و نشانه های مشخصی دارد. لازم است این علائم را بشناسید تا به موقع متوجه وجود ویروس در سیستم تان شوید. به این ترتیب اقدامات لازم را انجام داده و مانع از نفوذ ویروس به بخش های مهم لپ تاپ تان خواهید شد. اما چطور می توان فهمید که لپ تاپ ویروسی شده است؟ عملکرد بد مرورگرها، کند شدن لپ تاپ در صورتی که ایراد سخت افزاری وجود ندارد ناپدید شدن فایل ها، اتصال ضعیف شبکه، باز نشدن برنامه، پیدا شدن ناگهانی برنامه ها، افزایش حجم بی دلیل و پیام های اسپم نشان دهنده ویروسی شدن لپ تاپ هستند. اگر هریک از این علائم یا هرگونه تغییر ناگهانی و بی دلیل را در کامپیوتر خود مشاهده کردید، خیلی زود آنتی ویروس را فعال کنید تا سیستم را اسکن کند.

بخوانید  خطای C3100 ضبط

روش های ویروس کشی لپ تاپ

دو روش اصلی برای ویروس کشی لپ تاپ وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از آنتی ویروس خودِ ویندوز است که کاربران ویندوز 10 می توانند از آن بهره مند شوند. روش دیگر استفاده از آنتی ویروس های خارجی می باشد که نود 32 را به می توان بهترین آنتی ویروس به شمار آورد.

آنتی ویروس ویندوز

یکی از روش های کاربردی هنگام ویروسی شدن لپ تاپ ، استفاده از آنتی ویروس خود ویندوز است. Windows Defender  در ویندوز وجود دارد تا از ورود ویروس ها و بد افزار ها جلوگیری کند. این برنامه به صورت خودکار بروز رسانی می شود و اجرا کردن آن کار بسیار راحتی است. کافی است Windows Defender را فعال کنید تا ضمن اسکن کردن سیستم، فایل آلوده را پیدا کرده و آنها را به صورت خودکار قرنطینه کند. بعد از طی این عملیات، پیامی نمایش داده می شود و شما متوجه می شوید دقیقا چه اتفاقی افتاده است.

نکته جالب تر این که در صورت نصب یک آنتی ویروس خارجی هم مشکلی در روند کار Windows Defender  ایجاد نمی شود. به محض این که آنتی ویروس را نصب کنید، این برنامه به صورت خودکارغیر فعال شده و تمامی گزینه های آن به رنگ خاکستری در می آیند. در صورت حذف آنتی ویروس خارجی، بار دیگر آنتی ویروس داخلی ویندوز فعال شده و روند کار خود را در پیش خواهد گرفت Windows Defender در ویندوز 10 وجود دارد. بنابراین در صورت ویروسی شدن لپ تاپ خود و استفاده از ویندوز 10 می توانید از این برنامه برای پیدا کردن و از بین بردن ویروس ها استفاده کنید.

بخوانید  روش تعویض اسپیکر داخلی هواوی

آنتی ویروس های خارجی

متداول ترین راهکار برای  ویروس کشی لپ تاپ و کامپیوتر استفاده از آنتی ویروس های خارجی است. منظور از آنتی ویروس خارجی برنامه هایی است که آنها را به صورت مجزا نصب می کنید و با آنتی ویروس خود ویندوز تفاوت دارند. نرم افزارهای متعددی برای ویروس کشی طراحی شده اند که هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند. آنتی ویروس نود 32 یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه است که با قدرت بالا سیستم را اسکن کرده و ویروس کشی می کند.

تعمیر لپ تاپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *