اردیبهشت 1, 1403 6:40 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 پارتیشن بندی صحیح هارد
پارتیشن بندی صحیح هارد

پارتیشن بندی صحیح هارد

پارتیشن بندی صحیح هارد از آن رو مهم است که به کاربر در بهینه‌سازی فضای هارد کمک می‌کند و دسترسی او به اطلاعات طبقه بندی شده در هارد را، آسانتر و سریع تر می‌سازد. با پارتیشن بندی هارد می توان چندین سیستم عامل را روی یک سیستم نصب کرد. به طور مثال می توان همزمان ویندوز ۷ و ۸ را در سیستم خود نصب کرد. (در واقع می توان بدون ایجاد تداخل، سیستم عامل‌های مختلف را روی درایو های متعدد نصب نمود. پارتیشن بندی صحیح هارد نیز مانند دیگر تنظیمات نرم‌افزاری بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد و می‌بایست توسط کارشناسان این حوزه انجام شود.

انواع پارتیشن در هارد

پیش از پارتیشن بندی صحیح هارد، می‌بایست نوع درایوهای مورد نظر مشخص گردد. به طور کلی درایوهای قابل تولید در پارتیشن بندی صحیح هارد مشتمل بر سه نوع  Primary، Logical  و  Extended می‌باشد. به طور کل سیستم پارتیشن‌بندی هارد سه نوع می‌باشد: PRIMARY  و EXTENDED و LOGICAL که هر سه گزینه را می‌توانید در قسمت Manage مشاهده کنید. در کل تفاوت primary با logical در این است که PRIMARY به پارتیشن‌های مستقل گفته می‌شود. پارتیشن logical به پارتیشن‌هایی گفته می‌شود که داخل یک پارتیشن extended ساخته می‌شوند.

بخوانید  آیا مایکروویو برق زیادی مصرف می کند؟

پارتیشن Primary

پارتیشن  Primaryیا همان پارتیشن اولیه، نخستین درایو در هارد است و پارتیشنی است که ویندوز، فایل‌های مربوط به بوت را در آن قرار می‌دهد. بد نیست بدانید که قبل از اجرای سیستم عامل و برای شروع به کار ویندوز، بایوس این درایو را به عنوان مکانی که نحوه اجرای ویندوز در آن ثبت شده است، می‌شناسد.

پارتیشن Extended

در پارتیشن بندی صحیح هارد، پارتیشن‌های Extended قابل تقسیم به پارتیشن‌های منطقی یا همان Logical هستند. هر هارددیسک می‌تواند ۴ پارتیشن primary داشته باشد یا می تواند ۱ پارتیشن primary  و ۱ پارتیشن Extended داشته باشد. در صورتی که چند پارتیشن primary در هارد‌دیسک وجود داشته باشد فقط می توان یکی از آنها را فعال کرد و مابقی مخفی خواهند بود. در حقیقت این پارتیشن‌ها به صورت فیزیکی درون هارد قرار دارند اما به دلیل عملکرد MBR، سیستم عامل آنها را نمایش نمی‌دهد.

تعمیرات لپ تاپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *