فروردین 9, 1403 5:07 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 چاپ فتوکپی شارپ
چاپ فتوکپی شارپ

ایا چاپ فتوکپی شارپ ضعیف است؟

به طور طبیعی، برای بسیاری از ما، اولین واکنش احتمالاً این است که فرض کنیم سطح جوهر/تونر ما پایین است و البته گاهی اوقات غریزه شما می تواند کاملاً درست باشد، ممکن است به جوهر یا کارتریج تونر جدید نیاز داشته باشید، اما ممکن است چیز دیگری وجود داشته باشد. این یک کلید ضرب المثل به کار فتوکپی شما می اندازد و باعث چاپ ضعیف یا متن محو شده می شود.

  1. سطح جوهر و تونر پایین

همانطور که در بالا ذکر شد، کارتریج های شما می توانند به سادگی خالی یا در حال اتمام باشند، بنابراین آنها را چک کنید. شما می توانید این کار را در رایانه خود با رفتن به کنترل پنل و مشاهده ویژگی های فتوکپی / وضعیت کارتریج انجام دهید. این به شما می گوید دقیقاً چه مقدار جوهر یا تونر در کارتریج ها باقی مانده است و آیا آنها مشکلی ایجاد می کنند یا خیر.

همچنین برای فتوکپیهای جوهر افشان، بررسی کنید که نازل های کارتریج مسدود نشده اند و مواد خشکی وجود ندارد که مانع از جریان جوهر می شود. اگر چنین شد، آنها را با یک پارچه کمی مرطوب تمیز کنید (مطمئن شوید که فتوکپی شما خاموش است و کارتریج ها ابتدا برداشته شده اند).

اگر فتوکپی لیزری دارید، ارزش دارد که کارتریج تونر خود را تکان دهید (مطمئن شوید که این کار را با کارتریج جوهر انجام نمی دهید یا ممکن است در نهایت به خود یا محیط اطراف خود جوهر بریزید).

این کار پودر تونر را در اطراف کارتریج مجددا توزیع می کند و قبل از نیاز به تعویض، چند صفحه دیگر به شما می دهد. فقط کارتریج را با هر دو دست بگیرید و به آرامی آن را از یک طرف به طرف دیگر، و بالا و پایین، برای حدود 10 ثانیه تکان دهید. سپس آن را به فتوکپی خود برگردانید و چاپ را امتحان کنید.

  1. تونر به غلتک فیوزر شما می چسبد یا مشکلات مربوط به غلتک انتقال

در فتوکپی لیزری، فیوزر قسمتی است که پودر تونر را گرم می کند و به چسباندن و محکم کردن کاغذ برای ایجاد چاپ کمک می کند. (درباره نحوه عملکرد فتوکپیهای لیزری بیشتر بدانید). گاهی اوقات، تونر می تواند به غلتک بالای فیوزر بچسبد. اگر بتوانید یک تصویر شبح از چاپ خود را در جای دیگری در صفحه مشاهده کنید، می تواند مشکل شما باشد.

بخوانید  نحوه رفع مشکل صفحه نمایش هواوی

این امر به این دلیل اتفاق می افتد که آخرین چیزی که چاپ شده است باعث می شود ذرات تونر که کاملاً ذوب نشده اند به ذوب کننده چسبیده باشند، وقتی مورد بعدی چاپ شود، روی کاغذ منتقل شده و جلوه ای از یک تصویر شبح کم رنگ را در بالای صفحه ایجاد می کند. چاپ جدید

Ghosting علامت مطمئنی از مشکل فیوزر است. سعی کنید واحد فیوزر خود را (پس از جدا کردن فتوکپی) و بررسی کنید که آیا تونر روی غلطک بالا چسبیده است یا خیر. اگر چنین است، احتمالاً ارزش آن را دارد که با یک مورد جدید جایگزین کنید که باید بتوانید آن را آنلاین خریداری کرده و سریعاً تحویل بگیرید.

مشکلات غلتک انتقال

غلطک انتقال دهنده شما از بار الکتریکی خود استفاده می کند تا تونر را از واحد درام کارتریج شما وارد صفحه کند. گاهی اوقات، ممکن است به اشتباه در فتوکپی شما قرار گیرد و باعث چاپهای سبک شود.

با استفاده از قلاب های همراه آن را با دقت بردارید و دوباره آن را وارد کنید. هنگامی که به درستی وارد شود، باید زیبا و صاف به نظر برسد. (اگر در برداشتن آن مشکل دارید، ابزارها را نشکنید یا سعی کنید آن را پاره کنید! از یک تکنسین کمک بخواهید).

بخوانید  نحوه تعمیر داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسر

متناوبا، ممکن است چیزی روی سطح خود داشته باشد که بر بار الکتریکی آن تأثیر مخرب داشته باشد و بنابراین، توانایی انتقال تونر به درستی به صفحه شما، باعث چاپ ضعیف می شود. سعی کنید سطح خود را با دستان خود لمس نکنید زیرا ممکن است وضعیت را بدتر کند! یا سطح را با یک پارچه خشک پاک کنید یا از یک قوطی هوای فشرده برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

  1.  تنظیم چگالی جوهر/تونر کم

برخی از فتوکپیها به شما امکان می دهند تنظیمات چگالی جوهر و تونر خود را تغییر دهید. بدون اطلاع شما، تنظیمات پیش فرض شما ممکن است کم باشد، و باعث می شود آن چاپهای ضعیف را دریافت کنید. اگر فتوکپی شما دارای تنظیمات چگالی جوهر/تونر است، می توانید پس از کلیک بر روی فتوکپی خود در بخش (دستگاهها و فتوکپی ها)، آنها را پیدا کنید. اگر به نظر می رسد که با چگالی کم چاپ می کنید، آن را کمی افزایش دهید و سپس چاپ را امتحان کنید

4- فتوکپی شما ممکن است در منطقه ای با رطوبت کم یا زیاد قرار داشته باشد

ما چندی پیش به این موضوع پرداختیم، اما رطوبت در دفتر شما می تواند بر عملکرد فتوکپی شما تأثیر بگذارد. هر کارتریج جوهر یا تونر و همچنین کاغذی که استفاده می کنید دارای رطوبت مطلوب عملکردی هستند و اگر رطوبت بیش از حد زیاد باشد، مشکلات به سرعت ایجاد می شود.

اگر فتوکپی شما در اتاقی است که سطح رطوبت پایینی دارد، جوهر می تواند کار بسیار سختی داشته باشد تا بتواند به درستی روی صفحه تنظیم و خشک شود و باعث چاپهای ضعیف و سبک می شود. بهترین مکان برای فتوکپی شما جایی است که نه خیلی مرطوب است و نه به اندازه کافی مرطوب است! و به یاد داشته باشید که میزان رطوبت بسته به زمان سال متفاوت است.

  1. سر چاپ جوهر افشان مسدود شده یا حباب های هوا در چاه جوهر به دام افتاده است

برای صاحبان فتوکپیهای جوهر افشان، مکانیسم انتقال قطرات جوهر روی کاغذ که سر چاپ نامیده می شود، می تواند مسدود یا زمان دار شود و باعث ایجاد نقاط ضعیف یا مفقود چاپ روی کاغذ شود. یکی دیگر از علل محو شدن چاپ می تواند حباب های هوا باشد که به خوبی در کارتریج جوهر گیر کرده اند. حباب های هوا به جای قطره جوهر از کارتریج به بیرون رانده می شوند و قسمت های گم شده چاپ روی کاغذ ظاهر می شود.

بخوانید  دلایل از دست دادن توان مایکروویو

راه حل یا رفع هر یک از این مشکلات این است که یک پارچه بسیار مرطوب تهیه کنید و کارتریج های جوهر را در جایی که جوهر خارج می شود تمیز کنید. قبل از انجام این کار، کارتریج های جوهر را بردارید و مراقب باشید جوهر روی پوست یا لباس شما نماند، زیرا برداشتن آن بسیار مشکل است. پس از تمیز کردن کارتریج ها، مراحل تمیز کردن سر چاپ را از منوی فتوکپی یا رایانه خود اجرا کنید.

برای پاکسازی هرگونه حباب هوا که ممکن است در داخل آن گیر کرده باشد، پس از اولین فرآیند تمیز کردن سر چاپ، 2 ساعت صبر کنید و یک فرآیند تمیز دیگر را انجام دهید و این کار را تکرار کنید تا 3 تا 4 عمل تمیز کردن با 2 ساعت وقفه انجام شود. مهم است که چند ساعت در بین آن منتظر بمانید وگرنه ممکن است گرفتگی سر چاپ را بدتر کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *